Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχώς βγάζουν νέα μοντέλα, ικανοποιώντας διαρκώς τις περισσότερες απαιτήσεις των καταναλωτών. Όμως τα τελευταία χρόνια έχουν αποφασίσει να σταματήσουν την παραγωγή τρίθυρων αυτοκινήτων. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που δεν βλέπουμε να κυκλοφορούν τρίπορτα αυτοκίνητα, όπως βλέπαμε την προηγούμενη δεκαετία. Οι κατασκευαστές έχουν αντιληφθεί ότι η τάση των οδηγών είναι να αγοράζουν πρακτικά και ευέλικτα οχήματα, κυρίως μέσα στην πόλη, με αποτέλεσμα να στρέφονται προς αυτή την κατεύθυνση. Διαπίστωσαν όμως ότι τα τρίπορτα μοντέλα δεν είναι λειτουργικά και ότι η τάση των οδηγών που τα επιλέξει διαρκώς μειώνεται.
Έτσι αποφάσισαν σταδιακά μία – μία αυτοκινητοβιομηχανία να καταργήσει τις συγκεκριμένες εκδόσεις, καθώς η έλλειψη πρακτικότητας ήταν ο βασικός λόγος της μη επιλογής τους από τους καταναλωτές. Παράλληλα αντιλήφθηκαν ότι θα έπρεπε να μειώσουν την παραγωγή οχημάτων που δεν έχουν μεγάλη εμπορική αξία και επιβαρύνουν την αλυσίδα παραγωγής, χωρίς να υπάρχει κάποιο μεγάλο οικονομικό όφελος.
Με δεδομένο ότι τα τελευταία χρόνια οι καταναλωτές έχουν στραφεί στην αγορά των SUV και CUV, δηλαδή οχημάτων ελεύθερου χρόνου, δεν φαίνεται το κλίμα να αντιστρέφεται με αποτέλεσμα αυτή η κατηγορία να μην έχει μεγάλη ζήτηση. Αν και οι περισσότεροι οδηγοί τα επέλεγαν γιατί τα θεωρούσαν «δεμένα» και ασφαλή αυτοκίνητα, εντούτοις τα σημερινά συστήματα ασφάλειας δεν αφήνουν πολλά περιθώρια προς αυτή την κατεύθυνση. Από την άλλη η τεχνολογία στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και η μείωση καυσίμου στα σύγχρονα οχήματα δεν αφήνει διαθέσιμο χώρο στα τρίπορτα που κάποιοι τα επέλεγαν την προηγούμενη δεκαετία για την μικρή κατανάλωση καυσίμου λόγω του μικρού τους βάρους.
Αυτοί οι λόγοι οδήγησαν τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να πάρουν την απόφαση να αποσύρουν από την παραγωγή τα τρίθυρα μοντέλα, τα οποία οι λάτρεις της συγκεκριμένης κατηγορίας θα μπορούν να τα αποκτήσουν -πλέον- μόνο μεταχειρισμένα.
Αναλυτές των πωλήσεων στην Ευρώπη αναφέρουν ότι παλιότερα μπορεί αυτή η κατηγορία να ήταν διασκεδαστική, ωστόσο αυτά σήμερα δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία, καθώς οι οδηγοί δίνουν μεγάλη βαρύτητα στην ευρυχωρία, την άνεση και την οικονομία καυσίμου.
Κυριάκος Παρασίδης
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ