Το Κίεβο κατηγόρησε τη Ρωσία ότι απήγαγε έως και 170 εργαζομένους του πυρηνικού σταθμού του Τσερνόμπιλ και τους μετέφερε εξαναγκαστικά στη Ρωσία
Οι Ρώσοι κράτησαν ομήρους τα μέλη του προσωπικού του πυρηνικού σταθμού στο καταφύγιο βομβών του σταθμού για σχεδόν ένα μήνα προτού τους μεταφέρουν με τη βία στη Ρωσία, δήλωσε στο CNN ο Ουκρανός υπουργός Εσωτερικών Ντένις Μοναστίρσκι, προσθέτοντας ότι τα περισσότερα από τα πολύτιμα προσωπικά αντικείμενα των Ουκρανών εργαζόμενων εκλάπησαν επίσης κατά τη διάρκεια της ομηρίας τους.
Δεν έχει υπάρξει μέχρι στιγμής αντίδραση για τους ισχυρισμούς αυτούς από τους Ρώσους. Το CNN ανέφερε επίσης υψηλά επίπεδα ραδιενέργειας στο λεγόμενο «Κόκκινο Δάσος», την ζώνη αποκλεισμού ραδιενεργών ουσιών κοντά στο εργοστάσιο του Τσερνόμπιλ.
Ο αντιδραστήρας αρ. 4 του Τσερνόμπιλ εξερράγη το 1986 προκαλώντας τη χειρότερη πυρηνική καταστροφή στην ιστορία. Είναι καλυμμένος με μια διπλή σαρκοφάγο: μία που κατασκεύασαν οι Σοβιετικοί (και η οποία έχει πλέον υποστεί ζημιές) και μια δεύτερη, που τοποθετήθηκε το 2019. Οι τρεις άλλοι αντιδραστήρες του σταθμού έκλεισαν σταδιακά μετά το δυστύχημα. Ο τελευταίος σταμάτησε να λειτουργεί το 2000.
Οι ρωσικές δυνάμεις αποχώρησαν από το πυρηνικό σταθμό του Τσερνόμπιλ, τον οποίο κατέλαβαν κατά την έναρξη της εισβολής στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου, παίρνοντας μαζί τους ομήρους, ανακοίνωσαν την περασμένη εβδομάδα οι ουκρανικές αρχές, ενώ ο Γεβχέν Κραμαρένκο, ο επικεφαλής της Energoatom, της υπηρεσίας που διαχειρίζεται τον σταθμό, είχε δηλώσει ότι τα ρωσικά στρατεύματα αποχώρησαν από τους χώρους του παροπλισμένου πυρηνικού σταθμού.
Δείτε επίσης: Ουκρανία: Νέες πυρκαγιές στην περιοχή του Τσερνομπίλ
- Ρομπότ επιτυχώς πραγματοποιεί διπλή μεταμόσχευση πνευμόνων στη Νέα Υόρκη
- Γιοβάνοβιτς: «Στόχος η πρόκριση στη League A απέναντι στη Σκωτία»
- Συνάντηση Κουτσούμπα με Αλσάλιχι: Κάλεσμα για άμεση αναγνώριση του παλαιστινιακού κράτους
- Ουκρανία: Ο βαλλιστικός πύραυλος της Ρωσίας που χτύπησε το Ντνίπρο έφτασε τα 11 Mach με 6 πολεμικές κεφαλές
- Η Σελένα Γκόμεζ σταρ του εξωφύλλου σε ένα vintage editorial που αποπνέει ιστορία