Τραγικό δυστύχημα στο νότιο Πακιστάν τα ξημερώματα και ενώ κοιμόταν η πλειοψηφία των 1.200 επιβατών των δυο τρένων που εκτροχιάστηκαν και συγκρούστηκαν.
Τουλάχιστον 43 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και δεκάδες άλλοι τραυματίστηκαν, κατά τον εκτροχιασμό μιας αμαξοστοιχίας και την επακόλουθη σύγκρουση της με άλλο τρένο, σήμερα πρωί Δευτέρας στο Πακιστάν.
Οι διασώστες έδωσαν “μάχη” για ώρες για να ανασύρουν από τα συντρίμμια κάποιους επιβάτες που είχαν εγκλωβιστεί.
Το δυστύχημα έλαβε χώρα περίπου στις 3.30 τα ξημερώματα, τοπική ώρα, κοντά στην πόλη Νταχάρκι, βόρεια της επαρχίας Σιντ, σύμφωνα όσα ανέφερε εκπρόσωπος των Πακιστανικών Σιδηροδρόμων.
Την συγκεκριμένη ώρα, οι περισσότεροι από τους 1.200 επιβάτες των δύο αμαξοστοιχιών κοιμόταν.
Το ένα τρένο εκτροχιάστηκε και ακολούθως προσέκρουσε επάνω του το δεύτερο, που προερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση.
«Πέσαμε ο ένας πάνω στον άλλο, αλλά δεν πάθαμε κάτι σοβαρό», επεσήμανε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Αχτάρ Ρατζπούτ, επιβάτης στο Millat Express, το τρένο που εκτροχιάστηκε.
«Κατόπιν, ένα άλλο τρένο εμφανίστηκε από το πουθενά και μας χτύπησε. Όταν συνήλθα, είδα επιβάτες ξαπλωμένους στο πάτωμα δίπλα μου, άλλοι προσπαθούσαν να βγουν από το βαγονι», πρόσθεσε.
Το Millat Express εκτελούσε δρομολόγιο από το Καράτσι στην πόλη Σαρντόγα όταν εκτροχιάστηκε κι έπεσε στις γραμμές.
Την δεδομένη χρονική στιγμή ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση, το Sir Syed Exress, που είχε ξεκινήσει τη διαδρομή του από το Ραβαλπίντι.
Σύμφωνα με τον υπουργό Πληροφοριών Φαουάντ Τσόντρι, τα δύο δυστυχήματα καταγράφηκαν μέσα σε λίγα λεπτά.
«Είχα αποπροσανατολιστεί, προσπαθούσα να καταλάβω τι μας συνέβη, όταν το άλλο τρένο μας χτύπησε», δήλωσε ένας άλλος επιβάτης, ο Σαχίντ.
Ένας αξιωματούχος της τοπικής αστυνομίας, ο Ουμάρ Τουφάιλ, υπογράμμισε ότι τουλάχιστον 43 άνθρωποι σκοτώθηκαν, διατυπώνοντας ανησυχία ότι ο τελικός απολογισμός θα είναι πιο βαρύς.
Ο εκπρόσωπος των Πακιστανικών Σιδηροδρόμων νωρίτερα έκανε λόγο για «τουλάχιστον 33 νεκρούς».
Στα τηλεοπτικά πλάνα που μεταδόθηκαν από τοπικά κανάλια διακρίνονται γιατροί να τοποθετούν ορό σε έναν άνδρα, που διατηρεί τις αισθήσεις του αλλά φαίνεται μόνο ο κορμός του, να ξεπροβάλει μέσα από μάζα σιδερικών.
Τα πτώματα είχαν τοποθετηθεί στα καθίσματα του τρένου και καλύφθηκαν με παραδοσιακά σάλια.
«Η περιοχή είναι απομονωμένη και δυσκολευόμαστε να οργανώσουμε την επιχείρηση διάσωσης», διευκρίνισε ο εκπρόσωπος των Πακιστανικών Σιδηρογραμμών.
Ο πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Διαχείρισης Καταστροφών, στρατηγός Αχτάρ Ναουάζ Σάτι, έκανε γνωστό ότι ο στρατός και μια παραστρατιωτική δύναμη που σταθμεύει κοντά, σπεύδουν σε βοήθεια.
Πολλοί χωρικοί μετέβησαν επίσης στο σημείο του δυστυχήματος για να δώσουν χείρα βοηθείας στην περίθαλψη για τους τραυματίες.
Σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών και πρώην υπουργό Σιδηροδρόμων Σεΐχ Ρασιντ, οι σιδηροδρομικές γραμμές όπου έγινε το δυστύχημα χρονολογούνται από το 1880.
Ο νυν υπουργός Σιδηροδρόμων Αζάμ Σουάτι είπε ότι το συγκεκριμένο τμήμα των γραμμών ήταν «πραγματικά επικίνδυνο», ωστόσο οι αρχές ανέμεναν πόρους από το μεγάλο πρόγραμμα υποδομών «Οικονομικός Διάδρομος Κίνας-Πακιστάν» για να βάλουν μπροστά την επισκευή του.
«Αν υπάρξουν καθυστερήσεις (στην εκταμίευση) θα ξαναφτιάξουμε αυτή τη γραμμή με δικά μας χρήματα», υποσχέθηκε ο ίδιος.
Τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα αποτελούν συχνό φαινόμενο στο Πακιστάν, το οποίο κληρονόμησε χιλιάδες χιλιόμετρα γραμμών και τρένων της αποικιοκρατικής περιόδου, όμως η συντήρησή τους παραμελήθηκε, με ολέθρια αποτελέσματα όπως αποδεικνύεται.
Δείτε επίσης: Ρωσία: Ο Αλεξέι Ναβάλνι γύρισε στη φυλακή από το νοσοκομείο, μετά την απεργία πείνας