«Πρωτοποριακή σιδηροδρομική σύνδεση Παρισιού-Βερολίνου με τρένο υψηλής ταχύτητας»

«Πρωτοποριακή σιδηροδρομική σύνδεση Παρισιού-Βερολίνου με τρένο υψηλής ταχύτητας»

Για πρώτη φορά, το Παρίσι και το Βερολίνο θα συνδεθούν σήμερα με απ’ ευθείας σιδηροδρομική σύνδεση υψηλής ταχύτητας, ένα στοίχημα προς την κατεύθυνση μιας Ευρώπης του σιδηροδρόμου, έναντι του ανταγωνισμού των αερομεταφορών.

Αυτή η νέα σύνδεση θα εγκαινιασθεί σήμερα με την αναχώρηση της πρώτης αμαξοστοιχίας στις 9:55 από το σιδηροδρομικό σταθμό Γκαρ ντε λ’ Εστ του Παρισιού. Η άφιξη στο Βερολίνο προβλέπεται στις 18:03.

Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν παρουσία του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της SNCF, Ζαν-Πιέρ Φαραντού, και της διευθύντριας παραγωγής της Ντόιτσε Μπαν (Deutsche Bahn, DB), Άνια Σέλμαν. Δεν θα είναι παρών υπουργός, καθώς η υπό παραίτηση κυβέρνηση χειρίζεται μόνο τις τρέχουσες υποθέσεις εν αναμονή του διορισμού της νέας κυβέρνησης του Φρανσουά Μπαϊρού.

Προς την αντίθετη κατεύθυνση, το πρώτο τρένο θα αναχωρήσει από το Βερολίνο σήμερα στις 11:54 και θα φθάσει στο Παρίσι οκτώ ώρες αργότερα, στις 19:54.

«Για πρώτη φορά στη σιδηροδρομική ιστορία μεταξύ των δύο χωρών, οι δύο πρωτεύουσες θα συνδέονται απ’ ευθείας από το κέντρο της πόλης στο κέντρο της πόλης με τρένο υψηλής ταχύτητας», υπογραμμίζει η SNCF.

Η σύνδεση θα εξασφαλίζεται από τα γερμανικά τρένα υψηλής ταχύτητας ICE, και όχι από τα γαλλικά TGV. Θα εξυπηρετούν επίσης το Στρασβούργο και, στη Γερμανία, τους σιδηροδρομικούς σταθμούς της Καρλσρούης και της Φρανκφούρτης.

Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει αμαξοστοιχία που να συνδέει απ’ ευθείας το Παρίσι και το Βερολίνο. Χρειάζονται περισσότερες από οκτώ ώρες για να μεταβεί κανείς σιδηροδρομικώς από τη μια πρωτεύουσα στην άλλη, με τουλάχιστον μια αλλαγή.

Οι εταιρείες SNCF Voyageurs και Deutsche Bahn είχαν ανακοινώσει αυτή τη νέα απ’ ευθείας σύνδεση το Μάιο του 2022. Αρχικά την είχαν υποσχεθεί για τα τέλη του 2023. Το Σεπτέμβριο 2024, η ημερομηνία των εγκαινίων ορίσθηκε για τις 16 Δεκεμβρίου, με τιμή εισιτηρίου τα 59,99 ευρώ στη δεύτερη θέση και τα 69,99 ευρώ στην πρώτη θέση.

Οι τιμές θα καθορίζονται από ένα σύστημα που ορίζει το ποσό βάσει του ποσοστού πληρότητας των τρένων.

Οι δύο σιδηροδρομικές εταιρείες τονίζουν την οικολογική διάσταση, υπογραμμίζοντας ότι μια διαδρομή Παρίσι-Βερολίνο με τρένο εκπέμπει 2 κιλά CO2 ανά επιβάτη, έναντι 200 κιλών για ένα αεροπορικό ταξίδι.

Επιπλέον, δηλώνουν ότι οι οκτώ ώρες της διαδρομής δεν θα τρομάξουν τους ταξιδιώτες, καθώς η αγάπη για τα τρένα αυξάνεται. «Είναι όλο και περισσότεροι οι άνθρωποι για τους οποίους η πολύωρη διαδρομή δεν δημιουργεί πρόβλημα και θεωρούν ότι είναι ακόμα καλύτερα μάλιστα!» δήλωσε ο Ζαν-Πιέρ Φαραντού όταν ανακοινώθηκε το σχέδιο, το Μάιο του 2022.

Loading

Play