Όταν ο Νικολάε Νταράσκου ζωγράφισε, πριν από έναν αιώνα, τον πίνακα «Calea Victoriei» (Λεωφόρος της Νίκης) αποτυπώνοντας στον καμβά άνδρες και γυναίκες να κάνουν τον περίπατό τους κοντά στο Εθνικό Θέατρο, δεν φανταζόταν πως μία ημέρα, αυτός ο κεντρικός δρόμος του Βουκουρεστίου, δεν θα έσφυζε από ζωή.
Η πανδημία του κορονοϊού έκανε πραγματικότητα αυτό το απίθανο «σενάριο», αυξάνοντας, όμως και την ευρηματικότητα φορέων του πολιτισμού, οι οποίοι αναζητούν τρόπους για να καταστήσουν την Τέχνη «εργαλείο» κοινωνικοποίησης και, παράλληλα, υπενθύμισης των οδηγιών για την προφύλαξη των πολιτών από τον κορονοϊό.
Ένας από τους φορείς που αναδεικνύει την Τέχνη ως μέσο κοινωνικοποίησης είναι το Εθνικό Μουσείο Τέχνης της Ρουμανίας, το οποίο παραθέτει -στην ιστοσελίδα του- σειρά οδηγιών προστασίας από τον κορονοϊό, οι οποίες αποτυπώνονται ξεκάθαρα σε διάσημους πίνακες ζωγραφικής.
«Βγείτε από το σπίτι μόνο εάν ταξιδεύετε για δουλειά, πηγαίνετε για ψώνια σε παντοπωλεία ή έχετε ιατρική ανάγκη! Αξιοποιήστε τις δυνατότητες που σας δίνονται με το διαδικτυακό μουσείο και το θέατρο. Αυτά δεν ήταν διαθέσιμα πριν από έναν αιώνα, όταν ο Νικολάε Νταράσκου ζωγράφισε την “Calea Victoriei” σε μια βροχερή βραδιά, δείχνοντας τόσους πολλούς ανθρώπους να έρχονται (ή να φεύγουν;) από μία παράσταση στο Εθνικό Θέατρο!», αναφέρει η συνοδευτική οδηγία που αντιστοιχεί στον πίνακα «Λεωφόρος της Νίκης».
«Ανεξάρτητα από το πόσο ωραίος είναι ο καιρός, ξεχάστε τις εκδρομές, μέχρι να περάσει η πανδημία. Βεβαιωθείτε ότι οι άνθρωποι που απεικονίζονται στον πίνακα του Τεοντόρ Αμάν “Ταράτσα στη Σινάια” σίγουρα δεν είχαν γρίπη για να φοβηθούν!», υπογραμμίζεται σε άλλο κείμενο που αντιστοιχεί στον διάσημο πίνακα «Ταράτσα στη Σινάια».