Οι δύτες εντόπισαν το σώμα του τελευταίου αγνοούμενου από το ναυάγιο του σούπερ γιοτ Bayesian κοντά στις ακτές της Σικελίας, όπως ανακοίνωσε η ιταλική ακτοφυλακή. Πιστεύεται ότι πρόκειται για την κόρη του βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, Χάνα. Αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα, εκείνη ήταν το τελευταίο αγνοούμενο άτομο του ναυαγίου και σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Adnkronos, βρέθηκε στο εσωτερικό του γιοτ.
Το βρετανικής σημαίας ιστιοφόρο γιοτ Bayesian, μήκους 56 μέτρων, μετέφερε 22 επιβάτες και πλήρωμα και είχε αγκυροβολήσει κοντά στο λιμάνι του Πορτιτσέλο, κοντά στο Παλέρμο, όταν ανατράπηκε και βυθίστηκε εν μέσω σφοδρής καταιγίδας τα χαράματα της Δευτέρας. Το ναυάγιο βρίσκεται σε βάθος πενήντα μέτρων και η ιταλική πυροσβεστική υπηρεσία δήλωσε ότι οι επιχειρήσεις έρευνας ήταν μακρές και δύσκολες, με συμμετοχή περισσότερων από 400 ατόμων, συμπεριλαμβανομένων 28 ειδικευμένων δυτών.
Τα πτώματα πέντε άλλων επιβατών ανασύρθηκαν την Τετάρτη και Πέμπτη από το εσωτερικό του γιοτ, ενώ το πτώμα του σεφ Ρεκάλντο Τόμας, μέλους του πληρώματος, βρέθηκε στη θάλασσα κοντά στον τόπο του ναυαγίου. Η επίσημη αναγνώριση των νεκρών και οι νεκροψίες θα ξεκινήσουν μετά τη μεταφορά του τελευταίου θύματος στο νοσοκομείο.
Δικαστική έρευνα διεξάγεται για τη βύθιση του γιοτ, το οποίο έχει προκαλέσει έκπληξη στους ειδικούς, οι οποίοι θεωρούν ότι ένα σκάφος όπως το Bayesian, κατασκευασμένο από την κορυφαία ναυπηγική εταιρεία Perini, θα έπρεπε να είχε αντέξει την καταιγίδα. Ο πλοίαρχος του γιοτ, Τζέιμς Κάτφιλντ, μαζί με τα οκτώ μέλη του πληρώματος και τους επιβάτες που επέζησαν, έχουν ανακριθεί, ωστόσο δεν έχουν προβεί σε δημόσιες δηλώσεις. Οι εισαγγελικές αρχές αναμένεται να παραχωρήσουν συνέντευξη Τύπου αύριο.
Η ανέλκυση του γιοτ είναι μια πολύπλοκη και δαπανηρή διαδικασία. Ο Τζιοβάνι Κονσταντίνο, επικεφαλής της The Italian Sea Group, ιδιοκτήτριας της Perini, δήλωσε στο Reuters ότι το ναυάγιο οφείλεται σε αχαρακτήριστα, παράλογα σφάλματα από το πλήρωμα και απέκλεισε την πιθανότητα κατασκευαστικών ελαττωμάτων. Η ανέλκυση του Bayesian, το οποίο είναι πεσμένο στη δεξιά του πλευρά ανέπαφο στον βυθό, μπορεί να προσφέρει στοιχεία για την έρευνα, αλλά θα είναι περίπλοκη και κοστοβόρα.
Ο Νικ Σλόουν, νοτιοαφρικανός μηχανικός και επικεφαλής της ανέλκυσης του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia το 2012, δήλωσε στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης ότι η διαδικασία μπορεί να κοστίσει έως και 15 εκατομμύρια ευρώ. Επίσης, ανέφερε στην La Repubblica ότι η ανέλκυση του γιοτ θα χρειαστεί έξι έως οκτώ εβδομάδες, συμπεριλαμβανομένων των προπαρασκευαστικών εργασιών, και αναμένεται να πραγματοποιηθεί στα μέσα Οκτωβρίου, χωρίς να διευκρινίσει τους λόγους.
Η διαδικασία ανέλκυσης θα πρέπει να γίνει πολύ, πολύ αργά και μπορεί να διαρκέσει αρκετές ημέρες.