Σημαντική καταγγελία για την πρόσβαση στα δεδομένα των social media κατά τη διάρκεια των πυρκαγιών στην Αυστραλία

Σημαντική καταγγελία για την πρόσβαση στα δεδομένα των social media κατά τη διάρκεια των πυρκαγιών στην Αυστραλία

Καθώς οι πυρκαγιές μαίνονται στο Λος Άντζελες, ο επικεφαλής της μεγαλύτερης ομάδας εθελοντών πυροσβεστών στην Αυστραλία επισήμανε ότι η άρνηση κάποιων εταιρειών μέσων κοινωνικής δικτύωσης να παραχωρήσουν ελεύθερη πρόσβαση στα δεδομένα τους σε υπηρεσίες αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών παρακωλύει το έργο τους.

Ο Ρομπ Ρότζερς, Επίτροπος της Επαρχιακής Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Νέας Νότιας Ουαλίας (RFS), τόνισε ότι εταιρείες όπως η Χ του Ίλον Μασκ και η Meta, ιδιοκτήτρια των Facebook και Instagram, θα μπορούσαν να σώζουν ζωές δίνοντας στους διασώστες πρόσβαση σε δεδομένα που δεν βλέπουν οι χρήστες.

Η RFS διαχειρίζεται ένα δίκτυο περίπου 74.000 εθελοντών πυροσβεστών και μόνιμου προσωπικού, που είναι υπεύθυνοι για την προστασία μιας από τις πιο ευάλωτες περιοχές στον κόσμο αναφορικά με τις πυρκαγιές. Το 2019-2020, η Αυστραλία υπέστη μια σειρά καταστροφικών πυρκαγιών, γνωστών ως Μαύρο Καλοκαίρι, κατά τη διάρκεια των οποίων καταστράφηκε μια περιοχή με έκταση όση η Τουρκία και 33 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, οι περισσότεροι στη Νέα Νότια Ουαλία.

Ως απάντηση, η RFS ανέπτυξε το Athena, ένα πρόγραμμα λογισμικού που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να προβλέπει την εξάπλωση των πυρκαγιών. Ο Ρότζερς επισήμανε ότι το πρόγραμμα μπορεί να βελτιωθεί μέσω της καλύτερης ενσωμάτωσής του με αναρτήσεις από χρήστες των social media. Παράλληλα, τόνισε ότι τα X και Meta δεν προτίθενται να παράσχουν δωρεάν δεδομένα back-end στους διασώστες.

Οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν πράγματι πρόσβαση στο API τους, αλλά με αντίτιμο, το οποίο, σύμφωνα με τον Ρότζερς, είναι πολύ μεγαλύτερο από τις δυνατότητές μας.

Loading

Play