Τα προϊόντα μιας «χούφτας» πολυεθνικών ρυπαίνουν τον πλανήτη

Τα προϊόντα μιας «χούφτας» πολυεθνικών ρυπαίνουν τον πλανήτη

Δεκάδες χιλιάδες πλαστικά απορρίμματα που ρυπαίνουν τον πλανήτη δημιουργούνται από μια χούφτα πολυεθνικές όπως η Coca-Cola, η Nestle ή ακόμη η Pepsico, επισημαίνει η Break Free from Plastics, ένας παγκόσμιος συνασπισμός μη κυβερνητικών οργανώσεων, σε έκθεση που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα στη Μανίλα.

Ο διεθνής αυτός συνασπισμός που αποτελείται από 1.475 οικολογικές οργανώσεις, ανάμεσά τους η Greenpeace, κατηγορεί αυτές τις πολυεθνικές ότι απαλλάσσονται από την ευθύνη, στο μεγαλύτερο μέρος, του καθαρισμού της ρύπανσης που οφείλεται στη δραστηριότητά τους.

Εθελοντές του συνασπισμού συνέλεξαν σχεδόν μισό εκατομμύριο πλαστικά απόβλητα κατά τη διάρκεια της “Παγκόσμιας ημέρας καθαρισμού του πλανήτη μας” συντονισμένα σε 51 χώρες πριν από ένα μήνα, εκ των οποίων το 43% προέρχονται από αναγνωρίσιμα εμπορικά σήματα.

Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η Coca-Cola κατατάσσεται στην πρώτη σειρά των ρυπαντών με 11.732 πλαστικά απόβλητα που συλλέχτηκαν σε 37 χώρες από τέσσερις ηπείρους φέτος.

Ανάμεσα στους δέκα μεγαλύτερους παραγωγούς των πλαστικών αποβλήτων που συλλέχθηκαν είναι επίσης οι Nestle (4.846), Pepsico (3.362), Unilever (3.328) Procter & Gamble (1.160), Philip Morris (2.239) όπως και οι Mars, Colgate-Palmolive, Perfetti Van Mille και Mondelez International, σύμφωνα με την κατάταξη του συνασπισμού.

Παρότι αρκετές ασιατικές χώρες πετούν τα απόβλητά τους στους ωκεανούς, “οι πραγματικοί υπεύθυνοι του μεγαλύτερου μέρους της πλαστικής ρύπανσης στην Ασία είναι οι πολυεθνικές, των οποίων οι έδρες βρίσκονται στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ”, υπογραμμίζει η έκθεση.

Όταν ερωτήθηκαν σχετικά από το Γαλλικό Πρακτορείο, οι όμιλοι Coca-Cola, PepsiCo και Nestle δεν προέβησαν σε κανένα σχόλιο για την έκθεση αυτή.

Ενώ οι εταιρίες παραδέχονται γενικά τον ρόλο τους στην εξάπλωση της ρύπανσης αυτής, η έκθεση εκτιμά ότι οι εταιρίες αυτές “προσπαθούν επισταμένως να προωθούν λανθασμένες λύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος”.

Η προώθηση της ανακύκλωσης είναι ο τρόπος που χρησιμοποιούν για να επιρρίψουν την ευθύνη στους καταναλωτές, προσθέτει η έκθεση, που διευκρινίζει ότι ανακυκλώνεται μόλις το 9% του συνόλου της πλαστικής ύλης που παράγεται τα τελευταία 50 χρόνια.

“Οι επιχειρήσεις συνεχίζουν να αντλούν οφέλη από την άφθονη παραγωγή του πλαστικού μιας χρήσης, ενώ παντού στον κόσμο οι συλλογικότητες είναι υποχρεωμένες να επωμίζονται το βάρος”, τονίζει με λύπη η Break Free from Plastics, χαρακτηρίζοντας την κατάσταση αυτή “απαράδεκτη”.

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play