Μια πολύ μεγάλη τραγωδία σημειώθηκε στη Βαλτιμόρη μετά την κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key από πρόσκρουση φορτηγού πλοίου.
Δύο άνθρωποι που εργάζονταν πάνω στη γέφυρα την ώρα του δυστυχήματος έχουν διασωθεί και έξι θεωρούνται νεκροί από τον εργοδότη τους, την εταιρεία Brawner Builders, δεδομένης της χαμηλής θερμοκρασίας του νερού και του χρόνου που έχει περάσει από την κατάρρευση.
Ο δήμαρχος Βαλτιμόρης Μπράντον Σκοτ έδωσε συνέντευξη Τύπου το πρωί της Τρίτης και είπε πως «πρόκειται για μια αδιανόητη τραγωδία».
Ποιες οι επιπτώσεις από την κατάρρευση της γέφυρας στο παγκόσμιο εμπόριο
Η κατάρρευση της γέφυρας θα επηρεάσει επίσης τις μεταφορές στην περιοχή – και ενδεχομένως το παγκόσμιο εμπόριο.
Από τη συγκεκριμένη γέφυρα περνούσαν κάθε μέρα περίπου 31.000 οχήματα ενώ αποτελούσε κεντρικό αγωγό για την κυκλοφορία στην περιοχή. Δεν αποκλείεται οι εταιρείες εφοδιαστικής και οι ναυτιλιακές εταιρείες να αναδρομολογήσουν περισσότερες βασικές παραδόσεις.
Για ποιο λόγο κατέρρευσε η γέφυρα
Το τραγικό δυστύχημα σημειώθηκε τα ξημερώματα της Τρίτης όταν ένα μεγάλο φορτηγό πλοίο με την ονομασία Dali έχασε απότομα την ισχύ του και συγκρούστηκε με μια κολόνα στήριξης στη γέφυρα Key Bridge, μια κατασκευή μήκους 1,6 μιλίων που εκτείνεται στον ποταμό Patapsco.
Το πλοίο το οποίο είχε όγκο 95.000 τόνους χτύπησε την κολόνα, και στη συνέχεια τμήματα γέφυρας τεσσάρων λωρίδων κατέρρευσαν και έπεσαν στο κενό.
Πριν τη σύγκρουση, το πλήρωμα είπε ότι έχασε τον έλεγχο με αποτέλεσμα να εκπέμψει σήμα κινδύνου. Το Dali είχε κατεύθυνση από τη Βαλτιμόρη προς το Κολόμπο της Σρι Λάνκα για λογαριασμό της Maersk, της δανέζικης εταιρείας ναυτιλίας και ogistics.
Σύμφωνα με ειδικούς οι οποίοι μίλησαν στην USA Today, ο λόγος για τον οποίο δημιουργήθηκε μια τόσο μεγάλη καταστροφή επειδή το πλοίο κατέστρεψε μια κολόνα στήριξης, την ώρα που είχε μεγάλη ταχύτητα.
«Οποιαδήποτε γέφυρα θα βρισκόταν σε σοβαρό κίνδυνο από μια σύγκρουση σαν αυτή», δήλωσε ο πρόεδρος του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος στο Πανεπιστήμιο του Μέριλαντ.
Προς το παρόν, δεν είναι σαφές τι προκάλεσε την απώλεια ισχύος του πλοίου, αν και το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) διεξάγει έρευνα. Οι αρχές έχουν επίσης καταλήξει στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι επρόκειτο για σκόπιμο περιστατικό ή τρομοκρατική επίθεση. «Όλα μέχρι στιγμής δείχνουν ότι επρόκειτο για ένα τρομερό ατύχημα. Προς το παρόν δεν έχουμε καμία άλλη ένδειξη», δήλωσε ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν το απόγευμα της Τρίτης σε συνέντευξη Τύπου.
Ειδικός σε θέματα ναυτιλίας μίλησε στο BBC και είπε ότι ένας λόγος για τον οποίο θα μπορούσε να γίνει συντριβή, είναι κάποια βλάβη του κινητήρα, βλάβη του πηδαλίου, ή διακοπή ρεύματος στη γεννήτρια.
Αυτό δεν είναι το πρώτο περιστατικό στο οποίο εμπλέκεται το Dali. Το 2016 το πλοίο έπαθε ζημιά ενώ προσπαθούσε να φύγει από το λιμάνι της Αμβέρσας.
Δείτε επίσης: Βαλτιμόρη – Κατάρρευση γέφυρας: Σταμάτησαν οι έρευνες – Οι έξι αγνοούμενοι θεωρούνται νεκροί