Ο διευθύνων σύμβουλος του Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας στη Βουλγαρία (ESO) Ανγκελίν Τσατσέφ δήλωσε σήμερα ότι η υπέρβαση των δυσκολιών και η δημιουργία ευκαιριών για περισσότερες επενδύσεις σε ενεργειακές εγκαταστάσεις απαιτεί την ανάπτυξη των υποδομών.
Δεδομένου αυτού, ο ESO εργάζεται για την κατασκευή δύο νέων ευρωπαϊκών διαδρόμων ενέργειας ώστε να κάνει πιο αποτελεσματική τη χρήση πράσινης ενέργειας, δήλωσε κατά την τέταρτη διοργάνωση του Power Summit, στο οποίο συμμετέχουν εκπρόσωποι της κυβέρνησης, των πολιτικών δυνάμεων και των επιχειρήσεων για να συζητήσουν τις κύριες προκλήσεις και ευκαιρίες για τη Βουλγαρία.
Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο Τεχνολογικό Πάρκο της Σόφιας.
Ο Τσατσέφ ανέφερε ότι ο πρώτος διάδρομος είναι Ανατολή-Δύση, από την Τουρκία μέσω της Βουλγαρίας, της Βόρειας Μακεδονίας, της Αλβανίας και του Μαυροβουνίου έως την Ιταλία, με την διαφορά δύο ωρών μεταξύ Τουρκίας και Ιταλίας να αυξάνει την ποσότητα της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στη μέγιστη κατανάλωση αυτών των χωρών.
Ο δεύτερος διάδρομος είναι Βορράς-Νότος, από την Ελλάδα μέσω της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας, της Ουγγαρίας, της Σλοβακίας, της Τσεχίας και της Πολωνίας στη Γερμανία, με σκοπό να αυξηθεί η κατανάλωση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και να αξιοποιηθεί πλήρως το δυναμικό της νοτιοανατολικής Ευρώπης, όπως τόνισε ο Τσατσέφ.
Όπως δήλωσε, ο ESO ανταποκρίνεται στις προκλήσεις με επενδύσεις: Τα έξι τελευταία χρόνια, ο ESO έχει κάνει σημαντικές επενδύσεις στην ανάπτυξη του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτό μας επέτρεψε να αυξήσουμε τη χωρητικότητα διασύνδεσης, η οποία σήμερα αντιστοιχεί στη μέση ημερήσια κατανάλωση.
Σύμφωνα με τον Ανγκελίν Τσατσέφ, αυτό δίνει τη δυνατότητα στους Βούλγαρους παραγωγούς ενέργειας να πωλούν στις ευρωπαϊκές αγορές. Ο Μαρτίν Γκεοργκίεφ, εκτελεστικός διευθυντής της Εθνικής Εταιρίας Ηλεκτρισμού, τόνισε ότι η εταιρία δουλεύει πάνω σε έργα για τους υδροηλεκτρικούς σταθμούς άντλησης αποθήκευσης Μπατάκ και Ντοσπάτ, τα οποία θα επηρεάσουν σημαντικά το σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας και θα συμβάλουν στην απανθρακοποίηση.
Εξήγησε ότι τα έργα αυτά είναι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή τάση κατασκευής σταθμών άντλησης αποθήκευσης μεταξύ φραγμάτων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ