Βρετανικό Twitter: Προθεσμία 3 ημέρες για να επιλέξει εκπροσώπους πριν από τις περικοπές θέσεων εργασίας

Βρετανικό Twitter: Προθεσμία 3 ημέρες για να επιλέξει εκπροσώπους πριν από τις περικοπές θέσεων εργασίας

Οι εργαζόμενοι στο Twitter που αντιμετωπίζουν απώλεια της δουλειάς τους στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν λάβει προθεσμία τριών ημερών για να ορίσουν έναν εκπρόσωπο για επίσημη διαβούλευση σχετικά με την απασχόλησή τους

Η εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης ξεκίνησε εκτεταμένες περικοπές προσωπικού σε όλο τον κόσμο την Παρασκευή, με προτάσεις να απομακρυνθούν οι μισοί από τους περισσότερους από 7.500 υπαλλήλους της.

Οι εργαζόμενοι στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν ενημερωθεί ότι η εταιρεία σχεδιάζει να ενημερώσει και να συμβουλευτεί τους εκπροσώπους των εργαζομένων πριν από πιθανές απολύσεις, όπως απαιτείται από την εργατική νομοθεσία.

Ένα email που στάλθηκε στο προσωπικό του τμήματος ανθρώπινου δυναμικού του Twitter το Σάββατο ανέφερε ότι είχαν προθεσμία μέχρι τις 9 το πρωί της Τρίτης για να ορίσουν οποιονδήποτε τρέχοντα υπάλληλο.

Μπορούν να προταθούν το πολύ 10 αντιπρόσωποι, με εκλογές που θα διεξαχθούν εάν ληφθούν περισσότερες από 10 υποψηφιότητες, σύμφωνα με το email.

Οι εκπρόσωποι θα κληθούν να παρευρεθούν σε συναντήσεις διαβούλευσης και να βοηθήσουν στην επικοινωνία μεταξύ της εταιρείας και των επηρεαζόμενων εργαζομένων.

Ωστόσο, ο Μάικ Κλάνσι, γενικός γραμματέας του συνδικάτου Prospect, το οποίο εκπροσωπεί χιλιάδες εργαζόμενους στον τομέα της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου του προσωπικού του Twitter, περιέγραψε τη διαδικασία ως «μια πλήρη απάτη».

Είπε ότι η συμμετοχή μεταξύ των εργαζομένων στο Twitter «αυξάνεται μάλλον γρήγορα» από τότε που ο νέος ιδιοκτήτης Έλον Μασκ ανακοίνωσε περικοπές θέσεων εργασίας.

Ο κ. Clancy περιέγραψε την κατάσταση ως «ψηφιακό P&O» – αναφερόμενος στη ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία καταδικάστηκε ευρέως αφού απέλυσε σχεδόν 800 μέλη του πληρώματος χωρίς προειδοποίηση τον Μάρτιο και τα αντικατέστησε με φθηνότερους εργάτες.

Ο Μασκ πιστεύεται ότι θέλει να μειώσει δραστικά το κόστος στην εταιρεία αφού ολοκλήρωσε την εξαγορά της πλατφόρμας ύψους 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων (39 δισεκατομμύρια £) την περασμένη εβδομάδα, αφού έγραψε στο Twitter «πρέπει να πληρώσουμε τους λογαριασμούς με κάποιο τρόπο».

Είπε το βράδυ της Παρασκευής: «Σχετικά με τη μείωση της ισχύος του Twitter, δυστυχώς δεν υπάρχει επιλογή όταν η εταιρεία χάνει πάνω από 4 εκατομμύρια δολάρια/ημέρα».

«Σε όλους όσους αποχώρησαν προσφέρθηκαν 3 μήνες απόλυση».

Ο επικεφαλής ασφαλείας της είπε αργότερα ότι οι περικοπές θέσεων εργασίας επηρέασαν περίπου το 15% του τμήματος εμπιστοσύνης και ασφάλειας, σε αντίθεση με περίπου το 50% των περικοπών σε ολόκληρη την εταιρεία.

Ο Prospect έστειλε επιστολή στον Υπουργό Επιχειρήσεων, Grant Shapps, καλώντας τον να παρέμβει σε μια επιστολή που έλεγε: «Είναι εντελώς απαράδεκτο να αντιμετωπίζεται κάποιος με τέτοιο τρόπο».

«Ελπίζω ότι θα συμφωνήσετε μαζί μου ότι η κυβέρνηση πρέπει να καταστήσει σαφές στους νέους ιδιοκτήτες του Twitter ότι ένα ψηφιακό P&O δεν θα ήταν αποδεκτό και ότι κανείς δεν είναι υπεράνω του νόμου στο Ηνωμένο Βασίλειο, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων βαρώνων της τεχνολογίας».

Ο Simon Deakin, καθηγητής Νομικής στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, είπε ότι εάν απολυθούν 100 ή περισσότεροι υπάλληλοι εντός περιόδου 90 ημερών, ο Υπουργός Επιχειρήσεων πρέπει να ειδοποιηθεί 45 ημέρες πριν από την πρώτη απόλυση.

Όταν υπάρχουν περισσότερες από 20 αλλά λιγότερες από 100 πιθανές απώλειες, η περίοδος είναι 30 ημέρες.

Το προσωπικό έχει ενημερωθεί ότι όλοι έλαβαν ένα email μέχρι τις 9 π.μ. PST (4 μ.μ. GMT) της Παρασκευής, με όσους επηρεάζονται από τις περικοπές να λαμβάνουν το μήνυμα στην προσωπική τους διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και όχι σε αυτήν που σχετίζεται με την εργασία τους.

Κάποιοι από τότε επιβεβαίωσαν ότι εγκαταλείπουν την εταιρεία στο Twitter, ενώ κάποιοι αποκαλύπτουν ότι έχουν αποσυνδεθεί από τους φορητούς υπολογιστές εργασίας και τα εσωτερικά συστήματα ανταλλαγής μηνυμάτων.

Ο υπάλληλος του Twitter Simon Balmain είπε στο Sky News: «Αργά χθες το βράδυ λάβαμε όλοι ένα email που έλεγε ότι θα υπάρξει μεγάλη μείωση στον αριθμό των εργαζομένων και το email ανέφερε ότι εάν απολυόμασταν, θα πήγαινε στο προσωπικό μας email και αν όχι στο email της εργασίας μας.

«Και ήταν περίπου μία ώρα μετά από αυτό, τις πρώτες πρωινές ώρες στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπως στις 2 π.μ., παρατήρησα ότι ο φορητός υπολογιστής της εργασίας μου είχε σκουπιστεί εξ αποστάσεως και η πρόσβαση στο email μου και η πρόσβαση στο Slack ανακλήθηκαν και οι δύο».

«Και μετά ήρθα σε επαφή με μερικούς συναδέλφους και φάνηκε ότι πολλοί άνθρωποι έβλεπαν το ίδιο πράγμα».

Ένας εκπρόσωπος του BEIS είπε: «Παρακολουθούμε με ενδιαφέρον τι συμβαίνει στο Twitter».

«Αν και δεν μπορούμε να σχολιάσουμε τις μεμονωμένες περιπτώσεις, αναμένουμε από τις εταιρείες να συμπεριφέρονται δίκαια στους υπαλλήλους τους και οι σκέψεις μας είναι με εκείνους που έχουν χάσει τη δουλειά τους».

«Υπάρχουν σαφείς κανόνες που πρέπει να ακολουθούν οι εταιρείες όταν προβαίνουν σε μεγάλους αριθμούς απολύσεων, όπως η διαβούλευση με το προσωπικό και η ειδοποίηση της Υπηρεσίας Πληρωμών Απολύσεων».

Δείτε επίσης: ΗΠΑ: Κλείνουν σήμερα τα γραφεία του Twitter, ενόψει των μαζικών απολύσεων στην εταιρεία

Loading

Play