Η εικόνα της εκπαίδευσης, αλλά και οι παρεμβάσεις στα σχολεία της χώρας ήταν τα κύρια ζητήματα της συνάντησης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Όπως είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε δηλώσεις του «συζητήσαμε την πορεία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και νομίζω ότι εδώ πρέπει να είμαστε ειλικρινείς ότι είναι μια καινούργια διαδικασία, η οποία ακόμα δεν έχει φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Και εδώ θέλω να είμαι πολύ σαφής, ειδικά για την κατηγορία εκείνων των εκπαιδευτικών που αρνούνται επί της αρχής να αξιολογηθούν. Η θέση μας εδώ με ξεκάθαρη και κατεύθυνση που έχω δώσει το Υπουργείο πολύ σαφής: Αν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης».
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο κ. Μητσοτάκης σε άλλο σημείο ανέφερε ότι εξετάζονται προτάσεις για μια λελογισμένη μείωση της ύλης. «Πιστεύω ότι θα πρέπει να ασχοληθούμε περισσότερο και το συζητήσαμε με την Υπουργό στο ωρολόγιο πρόγραμμα, με την ποιότητα αλλά και την ποσότητα της ύλης. Και με ικανοποίηση άκουσα ότι εξετάζονται προτάσεις από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για μια λελογισμένη μείωση της ύλης, έτσι ώστε να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα».
Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι στο πλαίσιο της σημερινής του επίσκεψης συζητήθηκε «ένα ζήτημα το οποίο πιστεύω ότι απασχολεί όλους τους γονείς αλλά και όλα τα παιδιά που έχει να κάνει με τον επαγγελματικό προσανατολισμό και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά ενδεχομένως σε μια νεότερη ηλικία. Στην τρίτη γυμνασίου ίσως είναι η κατάλληλη εκείνη τη στιγμή να εντοπίσουμε τις κλίσεις τους, τις δεξιότητές τους και τα ενδιαφέροντά τους, ώστε να τους κατευθύνουμε ως προς το ακαδημαϊκό αλλά και το επαγγελματικό τους μέλλον».
Παράλληλα, ανέφερε ότι σήμερα είχαν την ευκαιρία να κάνουν μια συνολική επισκόπηση της πορείας των παρεμβάσεων που γίνονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και «μία αποτίμηση της προόδου που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια, αλλά και των σημαντικών προκλήσεων που υπάρχουν».
Σύμφωνα με τον ίδιο «σίγουρα πιστεύω ότι εικόνα στα σχολεία μας είναι πολύ διαφορετική και είναι βελτιωμένη αν αναλογιστεί κανείς ότι από το 2019 έχουμε προσθέσει 39.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς στην δύναμή μας, αν αναλογιστεί κανείς ότι έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις, όπως δείχνουν η προσχολική εκπαίδευση, τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, η τεχνολογική αναβάθμιση των σχολείων. Στέκομαι ιδιαίτερα στους 36.000 διαδραστικούς πίνακες, οι οποίοι έχουν ήδη τοποθετηθεί στα σχολεία μας χρηματοδοτούμενοι από το Ταμείο Ανάκαμψης. Πολύ χρήσιμα εργαλεία, όπως τα kits για την ρομποτική, τα οποία δίνουν τη δυνατότητα στα σχολεία μας να φέρουν σε επαφή τα παιδιά μας με τη σύγχρονη τεχνολογία, αλλά κυρίως να κάνουν το σχολείο πιο ενδιαφέρον, πιο δημιουργικό, πιο διαδραστικό.
Να αναφερθώ επίσης τις πολιτικές τις οποίες έχουμε αναλάβει για το bullying, την πλατφόρμα stopbullying που έχει ήδη δώσει κάποια πρώτα μετρήσιμα αποτελέσματα, αλλά και τη σημαντική ενίσχυση στους τύπους σχολείων που μας δίνουν τη δυνατότητα να διαφοροποιούμε την εκπαίδευση ανάλογα με τις δυνατότητες αλλά και τις κατευθύνσεις του Υπουργείου. Τα Πρότυπα σχολεία, τα Πειραματικά σχολεία και βέβαια τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, θα έχουνε εξετάσεις το επόμενο Σαββατοκύριακο, μια σημαντική καινοτομία με τη χρηματοδότηση του Ιδρύματος Ωνάση για έναν νέο τύπου δημόσιου σχολείου, από το οποίο πραγματικά περιμένουμε πολλά χρήσιμα μαθήματα για το πώς μπορούμε να μπολιάσουμε συνολικά τη λειτουργία των σχολείων μας.
Να επισημάνω επίσης και την σημαντική πρωτοβουλία, το πρόγραμμα Μαριέττα Γιαννάκου για την αναβάθμιση άνω των 600 σχολείων. Τα πρώτα από αυτά θα παραδοθούν στους μαθητές και στους καθηγητές τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους. Επομένως, είναι πολλά αυτά τα οποία έχουν γίνει, αλλά και πολλά ακόμα, αυτά τα οποία πρέπει να γίνουν».
Αναφορικά με τη χρήση νέων εργαλείων στην εκπαίδευση ο κ. Μητσοτάκης είπε «συζητήσαμε και για τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε καινούργια εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, έτσι ώστε να υποστηρίξουμε και το έργο των εκπαιδευτικών, να τους απαλλάξουμε από γραφειοκρατική δουλειά και να τους δώσουμε τη δυνατότητα να προσηλωθού στο βασικό τους αντικείμενο που είναι η διδασκαλία στην τάξη, αλλά και πώς η τεχνολογία μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά και για τα ίδια τα παιδιά.
Το πείραμα του Ψηφιακού Φροντιστηρίου, θέλω να συγχαρώ όλους όσοι εργάστηκαν για αυτή τη σημαντική πρωτοβουλία.
Φαίνεται να έχει πετύχει, με δεκάδες χιλιάδες μαθητές να το αξιοποιούν. Ειδικά τα παιδιά της τρίτης Λυκείου, τα οποία θα ξεκινήσουν να δίνουν Πανελλαδικές Εξετάσεις στις 30 Μαΐου, έχουν πια πρόσβαση σε δωρεάν ποιοτικό υλικό, το οποίο μπορεί να τους βοηθήσει στην προετοιμασία τους.
Κλείνοντας, θέλω να και με την αφορμή της επίσκεψής μου να ευχηθώ καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά τα οποία θα διαγωνιστούν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και να διαβεβαιώσω όλες και όλους ότι η δημόσια δωρεάν παιδεία και ειδικά τα σχολεία μας βρίσκονται στην αιχμή των προτεραιοτήτων μας. Γιατί όπως είπε η υπουργός, η δημόσια παιδεία στη χώρα μας ήταν πάντα ένας ιμάντας κοινωνικής κινητικότητας και πρέπει να γνωρίζουν όλα τα παιδιά, ασχέτως του πού βρίσκονται στη χώρα, ασχέτως της όποιας οικονομικής δυνατότητας έχουν οι οικογένειές τους, ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ίδιες και ίσες ευκαιρίες και αν δουλέψουν θα μπορούν να έχουν στο πλευρό τους ένα σχολείο το οποίο θα μπορεί να τους στηρίξει και να κάνει τα όνειρα τα δικά τους και τα όνειρα των γονιών τους πράξη».