Η «Anora» του Σον Μπέικερ κέρδισε 5 βραβεία, μεταξύ των οποίων το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, ενώ η Μάικι Μάντισον απέσπασε το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου
Η 97η τελετή απονομής των Βραβείων Όσκαρ ολοκληρώθηκε σήμερα, Δευτέρα 3 Μαρτίου, στο Λος Άντζελες, προσφέροντας μια λαμπερή βραδιά γεμάτη συγκίνηση και εκπλήξεις. Αν και η ταινία «Emilia Pérez» ήταν το μεγάλο φαβορί με 13 υποψηφιότητες, η μεγάλη νικήτρια της βραδιάς ήταν τελικά η ταινία «Anora».
Ο παρουσιαστής και κωμικός Κόναν Ο’Μπράιεν έδωσε έναν αέρα χιούμορ στην βραδιά, επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά πως οι κωμικοί είναι ιδανικοί για το ρόλο του οικοδεσπότη, κερδίζοντας το κοινό με τις έξυπνες ατάκες του. Στη σκηνή ανέβηκαν και περσινοί νικητές, όπως οι Cillian Murphy, Emma Stone και Robert Downey Jr., για να παραδώσουν τα πολυπόθητα αγαλματίδια στους φετινούς νικητές, συνοδευόμενοι από κορυφαίους αστέρες όπως η Halle Berry, η Penelope Cruz και η Scarlett Johansson. Δυστυχώς, ο Χάρισον Φορντ δεν κατάφερε να παραστεί λόγω προβλήματος υγείας.
Η «Anora» θριάμβευσε
Η ταινία «Anora», η οποία ακολουθεί την ιστορία μιας Νεοϋρκεζας σεξεργάτριας που παντρεύεται έναν πλούσιο Ρώσο πελάτη της, γιο ολιγάρχη, και κερδίζει την ευκαιρία για μια νέα ζωή, αλλά απογοητεύεται από την αδιαφορία των πεθερικών της, θριάμβευσε στην απονομή των Όσκαρ 2025, κατακτώντας πέντε αγαλματίδια, μεταξύ των οποίων το πιο σημαντικό, αυτό της Καλύτερης Ταινίας.
Η ταινία, με κόστος μόλις έξι εκατομμυρίων δολαρίων, αναδείχθηκε ως η μεγαλύτερη νικήτρια της βραδιάς, αφήνοντας πίσω της ανταγωνιστικές ταινίες όπως το «Κονκλάβιο», το «The Brutalist» και το μιούζικαλ «Wicked».
Η 25χρονη Μάικι Μάντισον, πρωταγωνίστρια της ταινίας, κέρδισε το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου, ενώ ο σκηνοθέτης της, Σον Μπέικερ, τιμήθηκε με Όσκαρ Σκηνοθεσίας, Πρωτότυπου Σεναρίου και Μοντάζ.
«Αν κάνετε ανεξάρτητες ταινίες, παρακαλώ συνεχίστε. Χρειαζόμαστε περισσότερες», δήλωσε ο Μπέικερ, αναγνωρίζοντας την αξία των μικρών, ανεξάρτητων παραγωγών.
Η Μάντισον, που υπερνίκησε την Ντέμι Μουρ, η οποία θεωρούνταν φαβορί για την ταινία “The Substance”, μίλησε στην ομιλία της για τη σημασία της υποστήριξης της κοινότητας των σεξεργατών, αναγνωρίζοντας την αξία της αλληλεγγύης προς αυτούς τους ανθρώπους.
Ο Έιντριεν Μπρόντι, βραβευμένος για την ερμηνεία του στην ταινία «The Brutalist», κέρδισε το δεύτερο Όσκαρ της καριέρας του, ενώ η Ζόι Σαλντάνα απέσπασε το Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου για την ταινία «Emilia Perez».
Το ντοκιμαντέρ «No other land», που αφορά τον εβραϊκό εποικισμό στη Δυτική Όχθη, έλαβε το Όσκαρ στην κατηγορία του, με τους σκηνοθέτες του, τον Παλαιστίνιο Μπάσελ Άντρα και τον Ισραηλινό Γιουβάλ Αμπραάμ, να κάνουν μια ισχυρή δήλωση για την ανάγκη για δράση κατά της αδικίας και της εθνοκάθαρσης.
Η βραδιά ολοκληρώθηκε με άλλες σημαντικές νίκες, όπως το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας για τη βραζιλιάνικη παραγωγή “Είμαι ακόμη εδώ”, που αφηγείται την αληθινή ιστορία της Εουνίσε Πάιβα και της αναζήτησης της για την αλήθεια πίσω από την εξαφάνιση του συζύγου της.
Ακολουθούν αναλυτικά οι νικητές:
–Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας
«Anora»
–Όσκαρ Σκηνοθεσίας
Sean Baker, «Anora»
–Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου
Adrien Brody, «The Brutalist»
–Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου
Mikey Madison, «Anora»
–Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου
Kieran Culkin, «A Real Pain»
–Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου
Zoe Saldaña, Emilia Pérez
–Όσκαρ Σεναρίου
Anora
–Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας
I’m Still Here (Βραζιλία)
–Όσκαρ Φωτογραφίας
The Brutalist
–Όσκαρ Πρωτότυπης Μουσικής
The Brutalist
–Όσκαρ Μακιγιάζ και hair styling
The Substance (Το ελιξίριο της νεότητας)
–Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου
Κονκλάβιο
–Όσκαρ Κοστουμιών
Wicked
–Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ
No Other Land
–Όσκαρ Ντοκιμαντέρ μικρού μήκους
The Only Girl in the Orchestra
–Όσκαρ Καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων μεγάλου μήκους
Flow
–Όσκαρ Ταινίας Ζωντανής Δράσης Μικρού Μήκους
I’m Not a Robot
–Όσκαρ Ταινίας κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους
In the Shadow of the Cypress
–Όσκαρ Καλύτερου Μοντάζ
Anora
–Όσκαρ Πρωτότυπου τραγουδιού
El Mal (Emilia Pérez)
–Όσκαρ Σχεδιασμού Παραγωγής
Wicked
–Όσκαρ Ηχητικών Εφέ
Dune: Part Two
–Όσκαρ Οπτικών Εφέ
Dune: Part Two