Η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Ζέττα Μακρή, αναφέρθηκε στις αλλαγές που πρόκειται να υλοποιηθούν στα σχολεία κατά τη φετινή χρονιά, δηλώνοντας ότι αυτές θα προσφέρουν την ανανέωση και την αναβάθμιση που απαιτούν οι διεθνείς εκπαιδευτικές τάσεις και προκλήσεις.
Λίγες ημέρες πριν το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς, επισήμανε πως οι αλλαγές αυτές καλύπτουν σφαιρικά τις εκπαιδευτικές ανάγκες και συμβάλλουν στην αναγνώριση του ελληνικού δημόσιου σχολείου ως πυρήνα προόδου και δημιουργικότητας.
Η κ. Μακρή χαρακτήρισε τις αλλαγές ως «επένδυση» που εξασφαλίζει παροχές με κοινωνικό πρόσημο, όπως το ψηφιακό φροντιστήριο, οι αυτόνομες τάξεις σε Γαύδο και Αρκιούς, η ενίσχυση της χρήσης των ψηφιακών μέσων μέσω 36.264 διαδραστικών πινάκων, η εναρμόνιση των προγραμμάτων σπουδών με τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ, καθώς και η εφαρμογή αυστηρών κανόνων λειτουργίας στα σχολεία.
Επιπλέον, η εφαρμογή του E-PARENTS θα ενημερώνει γονείς και κηδεμόνες για τις βαθμολογίες και τις ανακοινώσεις, ενώ οι μαθητές θα έχουν πρόσβαση σε νέο υλικό για το μάθημα Πληροφορικής. Οι νέες διδακτικές πηγές θα είναι διαθέσιμες σε ψηφιακή μορφή.
Η υφυπουργός ανακοίνωσε επίσης την πρόσληψη 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών, επισημαίνοντας ότι μαζί με τους 27.500 διορισμούς των τελευταίων πέντε ετών, το σύνολο των μόνιμων τοποθετήσεων φτάνει τις 37.500, γεγονός που συνιστά σημαντικό βήμα στην ανατροπή των ποσοστών μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Ωστόσο, παραδέχθηκε ότι η ανάγκη για αναπληρωτές παραμένει, αναγνωρίζοντας τη σημασία της αλλαγής αυτής.
Αντικείμενο συζήτησης ήταν και οι νέες κατευθύνσεις του ΙΕΠ, οι οποίες αποσκοπούν στην προαγωγή της δημιουργικής σκέψης των μαθητών, εστιάζοντας στη μείωση της αποστήθισης και την ανάπτυξη κριτικής σκέψης. Ο στόχος είναι να ενισχυθούν οι μαθητές μέσα από σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές που προάγουν την καινοτομία και την επιτυχία σε μελλοντικές εξετάσεις.