Yπαίθρια εγκατάσταση για να δείξει τις φωτογραφίες επιζήσαντων από το στρατόπεδο συγκέντρωσης Άουσβιτς-Μπίρκεναου που τράβηξε η Κάριλ Ένγκλαντερ (Caryl Englander) σχεδίασε ο γνωστός σε εμάς από το Εβραϊκό Μουσείο του Βερολίνου Ντάνιελ Λίμπεσκιντ (Daniel Libeskind).
Η «Through the Lens of Faith» (Μέσα από τους Φακούς της Πίστης) αποτελείται από μια σειρά ατσάλινων πάνελ, ύψους τριών μέτρων το καθένα, τοποθετημένων στις δύο πλευρές ενός μονοπατιού κοντά στο Μνημείο του Άουσβιτς. Τα πάνελ φέρουν καθρέφτη στην πίσω πλευρά, αντανακλώντας τον περιβάλλοντα χώρο και συμβολίζοντας την πνευματική ελευθερία.
«Δεν μπορούμε να καταλάβουμε τα εκατομμύρια που δολοφονήθηκαν στο Ολοκαύτωμα, αλλά μπορούμε να καταλάβουμε την ιστορία ενός ανθρώπου» είπε ο Λίμπεσκιντ. «Αυτή η έκθεση φέρνει στο επίκεντρο τις ιστορίες αυτών που επέζησαν, ενώ υφαίνει τις προσωπικές αφηγήσεις τους στο περιβάλλον του στρατοπέδου συγκέντρωσης και της σύγχρονης ζωής» πρόσθεσε.
Η Ένγκλαντερ φωτογράφισε επιζήσαντες του Άουσβιτς-Μπίρκεναου σε διάστημα τριών χρόνων. Τα 21 πορτρέτα είναι Εβραίοι, Πολωνοί, Ρωμαιοκαθολικοί και Σίντι (Ρομά της Κεντρικής Ευρώπης). Η φωτογραφία του καθενός είναι τοποθετημένη στο πάνελ, πίσω από ένα μαύρο υάλινο κάλυμμα στο οποίο έχει χαραχτεί η προσωπική αφήγηση της εμπειρίας του στο στρατόπεδο συγκέντρωσης και του πώς διατήρησε την πίστη του. Το μαύρο υάλινο κάλυμμα μπορεί να ανοιχτεί για να αποκαλύψει το πορτρέτο, καθένα των οποίων τραβήχτηκε με τους εικονιζόμενο στο σπίτι του. Κάποιοι έχουν σηκώσει τα μανίκια για να δείξουν το τατουάζ με τον «σειριακό αριθμό» τους.