Εξήντα ντεφιλέ, σχεδόν 90 παρουσιάσεις και άλλες τόσες εκδηλώσεις στις τέσσερις γωνιές της πόλης: το Μιλάνο εγκαινίασε μια εβδομάδα μόδας ασυνήθιστης, πρωτότυπης και πάντα με το βλέμμα στραμμένο στην αειφόρο ανάπτυξη.
Μετά τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο και πριν από το Παρίσι, το χρονοδιάγραμμα αυτής της εβδομάδας μόδας αφιερωμένης στις κολεξιόν του γυναικείου πρετ-α-πορτέ (άνοιξη-καλοκαίρι 2019) πραγματοποιείται στο ρυθμό των αδιαμφισβήτητων ντεφιλέ των μεγάλων ιταλικών οίκων: Dolce & Gabbana, Prada, Versace, Cavalli, Armani, Fendi.
Ένα όνομα λείπει ωστόσο από την πασαρέλα του Μιλάνου, ο οίκος Gucci που κάνει μια «απιστία» στην πρωτεύουσα της Λομβαρδίας παρουσιάζοντας την κολεξιόν του στην πασαρέλα του Παρισιού.
Η επιλογή αυτή δεν είναι διόλου οριστική, η απόδραση στο Παρίσι δεν είναι παρά εποχιακή, μια περίοδος για τον σχεδιαστή Αλεσάντρο Μικέλε να αποτίσει φόρο τιμής στη Γαλλία, πηγή έμπνευσης της νέας του συλλογής.
Για να μην αφήσει εντελώς το Μιλάνο, ο οίκος που ιδρύθηκε στη Φλωρεντία το 1921 από τον Γκούτσιο Γκούτσι θα υποδεχτεί τους καλεσμένους του στις εγκαταστάσεις του στο Μιλάνο για μια νεωτεριστική παράσταση της ομάδας του βρετανού εικονοκλαστικού χορευτή Μάικλ Κλαρκ απόψε.
Παρότι άλλα εμπορικά σήματα απουσιάζουν από τη διοργάνωση όπως οι Emilio Pucci και Trussardi, επιστρέφουν σε αυτήν άλλα, όπως ο Γερμανός Philippe Plein, ο ιταλικός οίκος Iceberg, και επίσης νέες αφίξεις, μη αναμενόμενες μερικές φορές όπως η Fila.
Έχοντας πέσει στην αφάνεια, η διάσημη εταιρία αθλητικής ένδυσης της δεκαετίας του 1990 επιστρέφει δυναμικά μετά τη συνεργασία της με τον οίκο Fendi τον περασμένο χειμώνα. Χρειάστηκε να σχεδιαστούν μερικά φούτερ και τσάντες με το λογότυπο Fendi/Fila ώστε η μάρκα που φορούσαν στην εποχή τους οι αστέρες του τένις Μπιορν Μποργκ και Μπόρις Μπέκερ να γίνει ξανά απολύτως απαραίτητη στη γκαρνταρόμπα.
Ένα φαινόμενο που δείχνει την ολοένα και ισχυρότερη τάση της συνεργασίας μεταξύ της πολυτέλειας και της αθλητικής ένδυσης, όπως επιβεβαιώθηκε από τον πρόσφατο διορισμό στη διεύθυνση του Louis Vuitton του Βέρτζιλ ‘Αμπλο, ιδρυτή της καλτ φίρμας για τους ράπερ Off-White.
Μόδα και αειφόρος ανάπτυξη
Πέρα από την έξυπνη ανάμιξη του πολιτισμού στη μόδα, μέσα από εκθέσεις που οργανώνουν οι οίκοι, όπως αυτή που αφιερώθηκε στη φωτογράφο Σάρα Μουν στο μουσείο μόδας Armani το κεντρικό θέμα αυτής της εβδομάδας θα είναι η αειφόρος ανάπτυξη.
Πρόκειται για ένα βασικό θέμα πλέον της εβδομάδας μόδας του Μιλάνου που η διοργανώτρια αρχή, το Εμπορικό Επιμελητήριο Μόδας της Ιταλίας, προωθεί μέσα από τη διοργάνωση των Green Carpet Fashion Awards, βραβείων που θεωρούνται τα Όσκαρ της μόδας που έχει ευθύνη για το περιβάλλον.
Σταρ και προσωπικότητες της βιομηχανίας της πολυτέλειας αναμένονται την Κυριακή στο Teatro alla Scala, ο ενδυματολογικός κώδικας επιβάλλει το πράσινο –για την απονομή των βραβείων που ανταμείβουν τις «πιο πράσινες» εταιρίες μόδας.
Αυτή η εβδομάδα μόδας θα είναι για μια ακόμη φορά η ευκαιρία για τις μάρκες να ανταγωνιστούν σε πρωτοτυπία στην παρουσίαση των κολεξιόν τους και στους χώρους που τις πραγματοποιούν.
Το Emporio Armani καλεί αύριο τους λάτρεις των ενδυμάτων του στο αεροδρόμιο Λινάτε του Μιλάνου, οι οποίοι θα επιδείξουν απαραιτήτως το διαβατήριό τους και θα περάσουν από τους ελέγχους ασφαλείας.
Η ιταλική εταιρία υποδημάτων Sergio Rossi δίνει ραντεβού στην καρδιά της Αμβροσιανής Βιβλιοθήκης, ένα κόσμημα του 17ου αιώνα, στην πινακοθήκη της οποίας φυλάσσεται ένας κώδικας του Λεονάρντο ντα Βίντσι και ένα έργο του Καραβάτζιο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ