Τριάντα και πλέον χρόνια μετά την επιτυχία της ταινίας του Ζαν-Ζακ Ανό, μια μίνι σειρά παρουσιάζει μια νέα διασκευή του μπεστ σέλερ του Ουμπέρτο Έκο «Το όνομα του ρόδου».
Η πολυαναμενόμενη ιταλογαλλογερμανική παραγωγή, μια σειρά οκτώ επεισοδίων διάρκειας 52 λεπτών, μεταδόθηκε από την Δευτέρα στη δημόσια ιταλική τηλεόραση και από την Τρίτη, στο τηλεοπτικό δίκτυο OCS στη Γαλλία, ενώ τον Μάιο θα την προβάλλει το δίκτυο SundanceTV στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ακολουθώντας πιστά την πλοκή του μυθιστορήματος που κυκλοφόρησε το 1980, μεταφράστηκε σε 40 γλώσσες και πωλήθηκε σε 50 εκατομμύρια αντίτυπα, η σειρά συνδέει το αστυνομικό μυθιστόρημα που εκτυλίσσεται στον Μεσαίωνα με την ιστορική αφήγηση μιας ταραγμένης εποχής, δίνοντας παράλληλα έμφαση στο πορτρέτο ενός από τα πιο γοητευτικά πρόσωπα της σύγχρονης λογοτεχνίας.
Μετά τον Σον Κόνερι, έρχεται ο Τζον Τουρτούρο, επίσης συνσεναριογράφος και εκτελεστικός συμπαραγωγός, να υποδυθεί τον Γουλιέλμο της Μπάσκερβιλ, τον φραγκισκανό μοναχό με την απεριόριστη ευρυμάθεια και διορατικότητα.
«’Το όνομα του ρόδου’ είναι ένα σπουδαίο βιβλίο που περιέχει ένα μυθιστόρημα, το θρίλερ που αφηγείται η ταινία» του Ζαν-Ζακ Ανό, εξήγησε στους δημοσιογράφους ο Ιταλός σκηνοθέτης Τζιάκομο Μπατιάτο.
«Αλλά όλα τα υπόλοιπα, η φιλοσοφική συζήτηση, η δημόσια συζήτηση, η συζήτηση για τη σχέση μεταξύ της εκκλησίας και της εξουσίας, η συζήτηση για τον έρωτα, για τις γυναίκες, για τη ζωή… Όλα όσα αναφέρονται στο βιβλίο και που δεν μπορούν να αναφερθούν μέσα σε μια ταινία δύο ωρών, μπορέσαμε να τα εξιστορήσουμε», πρόσθεσε.
Με προϋπολογισμό 25 και πλέον εκατομμυρίων ευρώ, «Το όνομα του ρόδου» επιβεβαιώνει την τάση του κόσμου του κινηματογράφου προς τις ποιοτικές μίνι σειρές, οι οποίες συχνά αντλούνται από πετυχημένα μυθιστορήματα όπως το «Big Little Lies», «Η αλήθεια για την υπόθεση Χάρι Κέμπερτ» ή «Η υπέροχη φίλη μου», που θριάμβευσε στα τέλη του 2018 στην Ιταλία.
Συνσεναριογράφος και εκτελεστικός συμπαραγωγός, ο Τζον Τουρτούρο, σε μια πολύ διαφορετική ατμόσφαιρα από αυτή των Αδελφών Κοέν ή του Σπάικ Λι, αλλά το ίδιο αξιόπιστος, εξήγησε ότι επέλεξε να μην δει την ταινία του Ζαν-Ζακ Ανό για να μην επηρεαστεί από την επιβλητική παρουσία του σπουδαίου Σκωτσέζου προκατόχου του.
Σύμφωνα με την παραγωγή, ο Ουμπέρτο Έκο είχε ο ίδιος εγκρίνει ένα πρώτο προσχέδιο του σεναρίου πριν από τον θάνατό του το 2016, και η οικογένειά του ακολούθησε στη συνέχεια την ιδέα αυτή, που γυρίστηκε στα αγγλικά και κατά ένα μεγάλο μέρος στην Cinecittα στη Ρώμη, όπως η ταινία του 1986.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ