Ο Κένεθ Μπατέλ (Kenneth Battelle) γνωστός ως Mr. Kenneth ήταν ο κορυφαίος κομμωτής της Νέας Υόρκης, ο οποίος συνεργάστηκε με τις Τζάκι Κένεντι, Μέριλιν Μονρόε, Λορίν Μπακόλ, Λούσι Μπολ και άλλες διάσημες προσωπικότητες της δεκαετίας του 1960.
Όταν σχεδίαζε το σαλόνι του στη Νέα Υόρκη, στράφηκε στο Βασιλικό Περίπτερο για έμπνευση.
Ο Τζουζέπε Λόνγκο, συγγραφέας της νέας βιογραφίας του Mr. Kenneth εξηγεί πώς ο διακριτικός επαγγελματίας κέρδισε την πλήρη εμπιστοσύνη των εκπροσώπων του Χόλιγουντ, φωτογράφων και εκδοτών περιοδικών μόδας, συζύγων, αλλά και ερωμένων ισχυρών ανδρών.
Το βιβλίο που κυκλοφορεί από τον Schiffer Publishing με τίτλο «Mr. Kenneth: Shear Elegance» εξυμνεί το εξαιρετικό ταλέντο του κομμωτή και εξετάζει ταυτόχρονα τη ζωή του και τους αγώνες του στον επαγγελματικό στίβο, τη φωτιά που κατέστρεψε το σαλόνι κομμωτικής και την επιμονή του να προχωρήσει μπροστά.
Η ιστορία του ανθρώπου που δημιούργησε τη λατρεία κλασικών, διαχρονικών κυριών ανακαλύπτεται μέσα από προσωπικές αναμνήσεις εκείνων που ήταν πιο κοντά του, συμπεριλαμβανομένων φίλων, πελατών και πρώην υπαλλήλων του.
Η Μελίσα Ρίβερς, η οποία έγραψε τον πρόλογο της βιογραφίας περιγράφει τις πρώτες επισκέψεις της με τη μητέρα της, ηθοποιό Τζόαν Ρίβερς στο κομμωτήριο του Κένεθ Μπατέλ. «Κύριο Κένεθ». Έτσι αποκαλούσαμε τον πιο διάσημο κομμωτή του 20ου αιώνα στη Νέα Υόρκη, ποτέ δεν ήταν ο Κένεθ ή ο Κεν ή ακόμα και ο κ. Μπατέλ, εξηγεί. «Η μητέρα μου ήταν αρκετά τυχερή όχι μόνο επειδή ήταν πελάτισσα του κ. Κένεθ, αλλά και μία από τις καλύτερες φίλες του. Και αυτός είναι ο κ. Κένεθ που θυμάμαι καλύτερα. Κάτω από το αυστηρό, επιβλητικό παρουσιαστικό του διέκρινες ευγένεια και υπέροχη αίσθηση χιούμορ. Στη χειρότερη στιγμή της ζωής της μητέρας μου, μετά την αυτοκτονία του πατέρα μου, ο κ. Κένεθ έγινε ο σταθερός βράχος της».
Ο συγγραφέας πέρασε σχεδόν δέκα χρόνια στο Kenneth Salon στη Νέα Υόρκη όπου γνώρισε τους πελάτες, τους υπαλλήλους και τη μυθική ιστορία του θρυλικού κομμωτή και συμπεριέλαβε στο βιβλίο κεφάλαια για την Μέριλιν Μονρόε, την πρεμιέρα της ταινίας «Some Like It Hot» την αξέχαστη ερμηνεία της στο γκαλά για τα 45α γενέθλια του προέδρου Κένεντι και τη φωτογράφιση για το Vogue το 1962 με τον Μπερτ Στερν.
«Υπήρχε η βασίλισσα του Χόλιγουντ και αυτή ήταν η Μέριλιν Μονρόε, και υπήρχε η βασίλισσα της Αμερικής και αυτή ήταν η κ. Κένεντι, ήταν οι δύο πιο διάσημες κυρίες εκείνης της εποχής» λέει ο Λόνγκο. «Και οι δύο συνδέονταν με το Κένεθ».
Ο Κένεθ χτένισε τα μαλλιά της πρώτης κυρίας των ΗΠΑ το πρωί της 21ης Νοεμβρίου του 1963, προτού ταξιδέψει στο Ντάλας με τον JFK. «Τόσο αυτή όσο και ο πρόεδρος έλαμπαν εκείνη την ημέρα», θυμάται. «Φαίνονταν τόσο καλά και τόσο χαρούμενοι» αναφέρει ο συγγραφέας.
Μετά τη δολοφονία, όταν η Τζάκι μετακόμισε στο Μανχάταν, ήταν τακτική πελάτισσα στο σαλόνι της 5ης Λεωφόρου του Κένεθ τη δεκαετία του 1980. Παρά τη στενή τους σχέση, ο Κένεθ δεν ήταν ποτέ κάποιος που μοιραζόταν τα μυστικά των κυριών που τον εμπιστεύονταν για την εμφάνισή τους, εξηγεί.
Ήταν διακριτικός και τον εμπιστεύονταν απόλυτα. Ο Κένεθ συμπεριφερόταν στις πελάτισσες σαν βασίλισσες. Μία μαύρη Mercedes Benz τις παραλάμβανε για να τις μεταφέρει στο σαλόνι, σημειώνει ο συγγραφέας.
Σε μία εποχή που τα χτενίσματα απαιτούσαν πολύ λακ, ο Κένεθ άφηνε λίγο τα χτενίσματά του ανολοκλήρωτα, εξηγεί ο Τζουζέπε Λούνγκο. «Ήθελε οι κυρίες να μπορούν να κινούνται και να μην έχουν αυτά τα συμπαγή φωτιστικά στο κεφάλι τους» προσθέτει.
Όταν αποσύρθηκε έζησε στα βόρεια της πολιτείας της Νέας Υόρκης και συμφώνησε να συνεργαστεί με τον Λόνγκο για τα απομνημονεύματά του, αλλά πέθανε το 2013 σε ηλικία 86 ετών προτού ξεκινήσουν οι συνεντεύξεις. Με την έγκριση του ιδρύματος που διαχειρίζεται την περιουσία του, ο Λόνγκο χρησιμοποίησε τα αρχεία του, μη δημοσιευμένες φωτογραφίες και μίλησε με τους κοντινούς του ανθρώπους για να γράψει τη βιογραφία.