Σταρόβας: Το να είσαι πρωταγωνιστής κάπου έχει τεράστιο κόστος

Σταρόβας: Το να είσαι πρωταγωνιστής κάπου έχει τεράστιο κόστος

Τον Δημήτρη Σταρόβα τον γνωρίζουμε ως κιθαρίστα, τραγουδιστή, ηθοποιό, παρουσιαστή, αλλά στο ερώτημα πώς αυτοπροσδιορίζεται καλλιτεχνικά, αυτοσαρκάζεται λέγοντας πως του αρέσει να ασχολείται με πολλά πράγματα, γι αυτό και δεν έγινε πολύ καλός σε κάτι…

Σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, μιλάει για τη μεγάλη μείωση των αμοιβών των καλλιτεχνών κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, επισημαίνοντας όμως, ότι δεν δικαιούται να παραπονιέται γιατί έχει μάθει στη ζωή του όταν νιώθει εγκλωβισμένος σε κάτι να κοιτάζει προς την πλευρά ανθρώπων οι οποίοι έχουν πιο σημαντικά προβλήματα!

Επίσης, εξηγεί τους λόγους για τους οποίους αρνείται τις προτάσεις που του γίνονται να πρωταγωνιστήσει σε κάποια σίριαλ. «Το να είσαι πρωταγωνιστής κάπου έχει τεράστιο κόστος και χρονικά και από όγκο δουλειάς … δεν είμαι διατεθειμένος να… χαραμίσω τον προσωπικό μου χαβαλέ και το χρόνο με τους ανθρώπους μου» αναφέρει χαρακτηριστικά. Επισημαίνει πάντως πως είναι πάντα στα καλύτερα καλλιτεχνικά σχήματα χωρίς να το επιδιώκει και γι αυτό θεωρεί τον εαυτό του τυχερό και ευλογημένο.

Απ΄ την άλλη σημειώνει πως οικονομικά είναι λίγο άτυχος, επειδή μόλις ανέβασε το κασέ του ήρθε η κρίση και δεν πρόλαβε να κάνει δυο τρεις σεζόν βγάζοντας κάποια χρήματα…

Ο δημοφιλής καλλιτέχνης αναφέρεται και στους «Άγαμους Θύτες», υπογραμμίζοντας πως μάλλον θα κάνουν ορισμένες επετειακές παραστάσεις ενόψει του 2020, οπότε συμπληρώνονται 30 χρόνια από τη σύσταση του σχήματός.

Ακολουθεί η συνέντευξη του Δημήτρη Σταρόβα στον Νίκο Γιώτη για το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων:

Ερ. Έχετε υποδυθεί πάρα πολλούς ρόλους αλλά η ατάκα σας «χαλαρά» στους «Δέκα Μικρούς Μήτσους» ως Σαλονικιού μετά από αρκετά χρόνια συνεχίζει να σας… ακολουθεί. Προσωπικά σας εκφράζει;

Απ. Λέμε χαλαρά, αλλά δεν μπορούμε να το κάνουμε πράξη ένεκα επαγγελματικής ενασχόλησης. Βέβαια εγώ δεν δικαιούμαι να παραπονιέμαι γιατί έχω μάθει στη ζωή μου όταν νιώθω εγκλωβισμένος σε κάτι, είτε επαγγελματικά είτε σε οτιδήποτε, να κοιτάζω προς την πλευρά ανθρώπων οι οποίοι έχουν πιο σημαντικά προβλήματα. Απ΄ την άλλη βέβαια έχουνε πέσει οι αμοιβές μας στο ένα πέμπτο και υπάρχει και κάποια ανασφάλεια στη δική μας δουλειά -ασχέτως αν ο κόσμος τα βλέπει κάπως διαφορετικά τα πράγματα. Δηλαδή, όσον αφορά τα μουσικά σχήματα, ξεκινάς λίγο πριν τις γιορτές Παρασκευή και Σάββατο, μετά τις γιορτές κόβεται η Παρασκευή και παίζεις δυο τρία Σάββατα. Όσο κι αν είναι το μεροκάματο δεν μπορείς με 12-15 μεροκάματα να επιβιώσεις.

Ερ. Σας γνωρίζουμε ως κιθαρίστα, τραγουδιστή, ηθοποιό, παρουσιαστή. Πώς αυτοπροσδιορίζεστε καλλιτεχνικά;

Απ. Από μικρό με χαρακτηρίζει αυτή η «πολυχρωμία». Μ΄ αρέσει να ασχολούμαι με πολλά πράγματα, γι αυτό και δεν έγινα πολύ καλός σε κάτι…

Ερ. Λόγω αυτής της «πολυχρωμίας» όπως αποκαλείτε εσείς το πολυσύνθετο ταλέντο σας, σας προτείνουν συχνά να συμμετέχετε σε διάφορες σειρές ως guest star;

Απ. Όχι. Το να είσαι πρωταγωνιστής κάπου έχει τεράστιο κόστος και χρονικά και από όγκο δουλειάς. Για παράδειγμα, εγώ δεν έχω πάει ποτέ ως πρωταγωνιστής σε κάποιο σίριαλ -παρότι είχα προτάσεις- γιατί έπρεπε να είμαι κάθε μέρα εκεί, να κάνω οχτάωρα γυρίσματα κι εγώ δεν είμαι διατεθειμένος να… χαραμίσω τον προσωπικό μου χαβαλέ και το χρόνο με τους ανθρώπους μου. Γι αυτό πάντοτε επιλέγω έναν δεύτερο ρόλο ώστε να μπορώ να κάνω «γκρουπαριστά» τα γυρίσματα, να τα τελειώνω σε δυο τρεις μέρες και να έχω κι ένα διήμερο-τριήμερο ελεύθερο. Γιατί γενικά η κορυφή έχει κόστος. Δεν είναι εύκολο να είσαι ο Νταλάρας ή ο Σγούρος…

Ερ. Παρόλα αυτά που προαναφέρατε, πάντως, παραμένετε επί δεκαετίες στην επικαιρότητα. Πώς τα καταφέρνετε;

Απ. Προφανώς όχι άδικα, αλλά είμαι και τυχερός, και θεωρώ τον εαυτό μου ευλογημένο, ίσως έχω ένα άστρο περίεργο, γιατί είμαι πάντα στα καλύτερα σχήματα χωρίς να το επιδιώκω! Δεν έχω πάρει ποτέ κανένα τηλέφωνο για δουλειά, αλλά αντιθέτως κάποιοι άλλοι σχεδιάζουν μία δουλειά και με προτρέπουν να συνεργαστώ μαζί τους. Είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος έτσι όπως έχω οργανώσει τα πράγματα, είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος από τον τρόπο που τα διευθετώ και μοιράζω το χρόνο μου. Βέβαια οικονομικά είμαι λίγο άτυχος, επειδή μόλις ανέβασα το κασέ μου -ας το πω έτσι- ήρθε η κρίση και δεν πρόλαβα να κάνω δυο τρεις σεζόν βγάζοντας κάποια χρήματα. Γιατί τα οικονομικά δεδομένα ειδικά στην τηλεόραση 10-15 χρόνια πριν δεν είχαν καμία σχέση με τα σημερινά. Άλλωστε αυτό πληρώνουμε σήμερα. Μοιράζαμε τα λεφτά λες και ήμασταν Ελβετοί και τώρα πρέπει κάπως να τα δώσουμε πίσω.

Ερ. Βλέπετε να αλλάζει πλέον κάτι προς το καλύτερο;

Απ. Νομίζω πως δεν μπορούμε να επιστρέψουμε εκεί που ήμασταν και ούτε θα έπρεπε. Γιατί επί σειρά ετών στην Ελλάδα η προσφορά κάλυπτε τη ζήτηση. Δηλαδή για παράδειγμα υπήρχανε συνολικά 24 αθλητικές εφημερίδες, αριθμό που δεν έχει όλη η Ευρώπη! Εκδίδονταν 500 και πλέον περιοδικά το μήνα! Άλλοι άνοιγαν μπαράκια ή καφέ, οι μισοί Έλληνες ήθελαν να γίνουν τραγουδιστές, οι άλλοι μισοί ηθοποιοί, «κόψαμε» πόσα επαγγέλματα και όλα αυτά με δανεικά λεφτά. Αυτό πληρώνουμε τώρα, γιατί όταν δεν παράγεις δεν μπορείς να έχεις καλή οικονομία. Απ΄ την άλλη, έτσι όπως είναι τα πράγματα χωρίς να φανώ απαισιόδοξος, πιστεύω ότι σ΄ αυτόν το σύγχρονο κόσμο που ζούμε είναι όλα προαποφασισμένα και προϋπογεγραμμένα. Δηλαδή μία μικρή χώρα όπως η Ελλάδα δεν μπορεί να ορίσει τις τύχες της σε… μεγάλα θέματα.

Ερ. Κι όσον αφορά τα καλλιτεχνικά δρώμενα;

Απ. Τα καλλιτεχνικά ίσως δεν πρέπει να τα μπερδεύουμε με την οικονομία…

Ερ. Γιατί, κι αυτά δεν επηρεάζονται από την οικονομία; Κι εσείς οι καλλιτέχνες αναγκαστήκατε να μειώσετε τις αμοιβές σας για να γίνουν πιο προσιτά τα εισιτήρια στο κοινό…

Απ. Έχετε δίκιο. Μειώθηκαν σημαντικά οι τιμές των εισιτηρίων στα θέατρα ενώ έπεσε σχεδόν στο ένα τέταρτο ή ένα πέμπτο ο τζίρος των τιμών στις νυχτερινές μουσικές σκηνές. Κι αυτό επειδή έρχονται ορισμένοι και παρακολουθούν το πρόγραμμα τέσσερις ώρες με μία μπύρα, χωρίς να πάρουν δεύτερο ή τρίτο ποτό όπως παλαιότερα. Πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι, όμως, γιατί η ιστορία έχει αποδείξει πως ο Θεός είναι μισός… Έλληνας, οπότε (γελάει)…

Ερ. …Και προσέφερε στους Έλληνες το καλύτερο «οικόπεδο» του κόσμου όπως λέμε χαριτολογώντας;

Απ. Σωστά. Δεν έπρεπε η Ελλάδα μ΄ αυτές τις φυσικές ομορφιές να είναι ένα παγκόσμιο παραθεριστικό θέρετρο, με υδροπλάνα κ.λπ.;

Ερ. Το 2020 οι «Άγαμο Θύται» συμπληρώνουν 30 χρόνια από τη δημιουργία τους. Ετοιμάζετε κάτι επετειακό;

Απ. Οι «Άγαμοι» για όλους μας είναι κάτι ξεχωριστό! Δηλαδή δεν παίζουμε με τους «Άγαμους» για λόγους βιοποριστικούς. Πρέπει να μας δημιουργηθεί η ανάγκη για να κάνουμε κάποιες παραστάσεις. Από τη μια είναι ό,τι κάνει ο καθένας μας και απ΄ την άλλη είναι οι «Άγαμοι». Είπαμε να κάνουμε κάποιες παραστάσεις για το χειμώνα, αλλά δεν έχουμε προσδιορίσει για πότε, επειδή για να ετοιμαστεί μία παράστασή τους χρειάζεται τουλάχιστον μια τρίμηνη διαδικασία. Γιατί κάθε φορά αλλάζουμε όλα τα κείμενα. Βέβαια έχουμε τόσο υλικό συγκεντρωμένο που θα μπορούσαμε να κάνουμε ένα best-off. Θα δούμε…

 

© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ.

Loading

Play