Φέτος, οι Γερμανοί προγραμματίζουν να περιορίσουν τα χριστουγεννιάτικα έξοδα, εστιάζοντας στην οικονομία στις εξόδους για φαγητό και στα τρόφιμα για το σπίτι. Παράλληλα, ο προϋπολογισμός για τα δώρα παραμένει σταθερός, αν και οι καταναλωτικές συνήθειες δείχνουν να αλλάζουν, με έμφαση στις έγκαιρες αγορές και την αξιοποίηση προσφορών. Ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου εμφανίζεται απαισιόδοξος.
Η τρέχουσα ύφεση στην οικονομία της Γερμανίας επηρεάζει άμεσα τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου YouGov, που δημοσιεύεται από το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων dpa, ένας στους δύο ερωτηθέντες σκοπεύει να ξοδέψει λιγότερα χρήματα σε σχέση με το 2023 για το εορταστικό δείπνο στο σπίτι. Επιπλέον, το 30% εκμεταλλεύεται προσφορές από καταστήματα ή επιλέγει φθηνότερα σούπερ μάρκετ, προτιμώντας προϊόντα της δικής τους ετικέτας. Το 16% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα παραλείψει τα ορεκτικά, ενώ το 14% θα επιλέξει κοτόπουλο αντί για την παραδοσιακή χήνα.
Το Ινστιτούτο Έρευνας Καταναλωτών GfK αναφέρει ότι η τάση αποταμίευσης είναι επίσης εμφανής στη δική του έρευνα. Στο τέλος του 2023, το ποσοστό αποταμίευσης ήταν 5,3%, που τώρα έχει υπερδιπλασιαστεί στο 11,9%. Το 61% δηλώνει ότι επιθυμεί να ξοδέψει λιγότερα χρήματα για φαγητό κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, με επιλογές όπως φθηνότερο κρασί. Ενδεχομένως, οι μισοί από τους ερωτηθέντες δεν θα αποκτήσουν φέτος χριστουγεννιάτικο δέντρο. Όπως σημειώνει η ερευνήτρια του GfK ‘Αννα Τράουτμαν, τα άτομα με χαμηλό εισόδημα είναι πιο πιθανό να μην αγοράσουν χριστουγεννιάτικο δέντρο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ