Για τον Φράνσις Φορντ Κόπολα, η ταινία «The Cotton Club» ήταν ένα ξεχωριστό επίτευγμα στη φιλμογραφία του, αλλά και ένα «τι θα ήταν, αν…». Αυτό άλλαξε: την περασμένη Παρασκευή, η καινούργια εκδοχή του κινηματογραφικού έπους του 1984 βγήκε, με τίτλο «The Cotton Club Encore», στις αίθουσες σε Νέα Υόρκη και Λος Άντζελες (και τον Δεκέμβριο, κυκλοφορεί σε Blu-ray).
Ενώπιον κοινού, στο φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Νέας Υόρκης, ο Κόπολα ανακάλεσε στη μνήμη του το πώς άρχισε η περιπέτειά του με αυτή την ταινία. Του τηλεφώνησε ο Ρόμπερτ Ίβανς, πρώην επικεφαλής της Paramount, και του είπε «Φράνσις, έχω μεγάλο πρόβλημα με το παιδί μου, πρέπει να με βοηθήσεις». Ο Κόπολα νόμισε ότι ο παραγωγός μιλούσε για τον γιο του, τον Τζόσουα. Όμως, το εν λόγω «παιδί» ήταν το «The Cotton Club», που προοριζόταν να είναι το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ίβανς. Ο οποίος ήταν στενοχωρημένος που δεν θα είχε τον Ρίτσαρντ Πράιορ για έναν από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Είχε, όμως, και τον Ρίτσαρντ Γκιρ και τον σπουδαίο Γκρέγκορι Χάινς και, επιπλέον, τον συγγραφέα του «The Godfather», τον Μάριο Πούζο να ρίξει ματιά στο σενάριο. Διστακτικά, ο Κόπολα ενεπλάκη στο σενάριο επί τρεις βδομάδες, δωρεάν. «Λίγο-λίγο, άρχισα ν’ αφήνω περιθώρια να μου τη φέρουν» θυμάται ο Κόπολα και, πριν καλά-καλά το συνειδητοποιήσει, βρέθηκε να κάθεται στην καρέκλα του σκηνοθέτη.