Η κληρονομιά του Σλοβένου αρχιτέκτονα Γιόζε Πλέτσνικ και το πώς μεταμόρφωσε τη Λιουμπλιάνα σε ολικό έργο τέχνης βρίσκονται στο επίκεντρο έκθεσης του Καναδού φωτογράφου Τζέφρεϊ Τζέιμς στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Βιέννης
Φωτογραφίες με τη φωτογραφική μηχανή χειρός του Τζέιμς από διαφορετικές ώρες της ημέρας και εποχές εξερευνούν την πολυπλοκότητα των αστικών χώρων του Γιόζεφ Πλέτσνικ στην έκθεση «Geoffrey James: Social Spaces – Jože Plečnik in Ljubljana».
Ο Γιόζε Πλέτσνικ (1875-1957), γεννημένος στη Λιουμπλιάνα, σπούδασε κοντά στον Ότο Βάγκνερ στη Βιέννη, ο οποίος ήταν μέλος της Βιεννέζικης Απόσχισης, του κινήματος καλλιτεχνών που ήθελαν να απομακρυνθούν από τον κυρίαρχο ακαδημαϊσμό.
Ο Πλέτσνικ άφησε το στίγμα του στη Βιέννη με κτίρια όπως το Zacherlhaus (1905) και η εκκλησία Heilig Geist (1913) και καθιερώθηκε ως ένας από τους πιο αξιόλογους Ευρωπαίους αρχιτέκτονες του 20ού αιώνα. Στον Μεσοπόλεμο, μετά την επιστροφή του από τη Βιέννη και την Πράγα, άλλαξε ριζικά την αστική ταυτότητα της Λιουμπλιάνας. Τα έργα του για τη Λιουμπλιάνα έχουν συμπεριληφθεί στον κατάλογο της UNESCO με τα μνημεία παγκόσμιας φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς.
Δείτε επίσης: Φωτογραφική έκθεση της Όλγας Στεφάτου