Η ανατρεπτική γοητεία των κακόγουστων ρούχων

Η ανατρεπτική γοητεία των κακόγουστων ρούχων

Η Εβδομάδα Μόδας για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025 διακρίνεται από πρωτότυπα και προκλητικά ρούχα που ανατρέπουν τη συμβατική μόδα. Πολλές φορές στην Εβδομάδα Μόδας, για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025, τα σόου έμοιαζαν περισσότερο με σκηνές από σατιρικές ταινίες ή τηλεοπτικές εκπομπές για τη μόδα: Γελοία μουσική και κακός φωτισμός, όπου τρελοί άνθρωποι σπρώχνουν ακόμα πιο τρελούς ανθρώπους για να βγάλουν φωτογραφία κάποιον που μοιάζει τουλάχιστον με την Kylie Jenner. Τα brands που μπορεί να λατρεύετε, όπως η Schiaparelli, φαίνεται να ακολουθούν το παράδειγμα όλων εκείνων των εστιατορίων της Νέας Αμερικής, τα οποία βάζουν χαβιάρι και τρούφες στα πάντα. Φανταχτερό αποτέλεσμα, αλλά με τι ηλίθιο κόστος;

Ο σχεδιαστής Daniel Roseberry αισθανόταν πάντα άνετα να είναι σοβαρός, με ρούχα τόσο μεγάλα και γλυκανάλατα όσο μια αγκαλιά από τον Μίκυ Μάους στο Disney World. Ωστόσο, τα κουστούμια με τα πλατύγυρα κολάρα, τα φορέματα με κορσέ και τις χαζές, σχοινένιες ουρές μάς υπενθυμίζουν ότι υπάρχει μια προδοσία του aw-shucks χιούμορ που μας έφερε υπέροχα, παράξενα φορέματα και κοστούμια τις προηγούμενες σεζόν.

Ο σχεδιαστής Olivier Rousteing ακροβατούσε πάντα ανάμεσα στο τόσο κακό γούστο που είναι καλό και στο απλά κακό. Η απόφασή του να οργανώσει το σόου του ως λανσάρισμα της σειράς ομορφιάς του μπορεί να είναι τετριμμένη, αλλά μπορεί να είναι εντάξει αν δεν έχεις αναστολές ώστε να συνδυάζεις την εμπορικότητα με την υπερκομψότατη εμπορικότητα. Τα μοντέλα κουβαλούσαν μεγάλα μπουκάλια αρωμάτων, προφανώς ως τσάντες, προκαλώντας την απορία αν η μόδα έχει εξελιχθεί σε κάτι πιο εμπορικό παρά καλλιτεχνικό.

Τα κακόγουστα ρούχα μπορεί να είναι καλά αν ο σχεδιαστής τα πιστεύει πραγματικά, αναγάγοντας αυτή την ιδέα σε επίπεδο τέχνης. Δύο από τις καλύτερες επιδείξεις της Εβδομάδας Μόδας στο Παρίσι αφορούσαν τα άσχημα ρούχα. Ο σχεδιαστής Olivier Rousteing και το brand Vaquera προχωρούν σε μια ανατροπή της παραδοσιακής αντίληψης γύρω από τα ρούχα, δημιουργώντας μεν κάτι φτηνό το οποίο όμως μετατρέπεται σε υπέροχο.

Το brand All-In, εξερευνώντας τη μόδα της δεκαετίας του 1980, μετέτρεψε την οικονομία της στυλιστικής επιλογής σε ένα συναρπαστικό θέαμα. Οι συζητήσεις γύρω από την κουλτούρα στη σημερινή Αμερική επικεντρώνονται στο γούστο, είτε πρόκειται για το καλό, ψυχρό γούστο των προϊόντων της Apple, είτε για τη θεμελιώδη έννοια του γούστου ως τρόπου καταπολέμησης της ομοιογένειας ενός αλγορίθμου.

Οι Vaquera και All-In δημιουργούν μια νέα πρόταση εξορύσσοντας τα σκουπίδια για δυνατότητες που συνομιλούν με την υψηλή μόδα, κάνοντάς την να φαίνεται χαζή και αυτοσαρκαστική. Τα πιο ατημέλητα φορέματα του Seán McGirr αποδεικνύουν ότι η απλότητα μπορεί να έχει τη δική της πρωτοτυπία, με μια επισήμανση προς τη Gen Z που φαίνεται να γοητεύεται από την κακή γούστά.

Loading