Η ByteDance επενδύει στον έντυπο τομέα με τη νέα της εκδοτική προσέγγιση μέσω του TikTok

Η ByteDance επενδύει στον έντυπο τομέα με τη νέα της εκδοτική προσέγγιση μέσω του TikTok

Η ByteDance, η μητέρα εταιρεία του TikTok, εισέρχεται στον τομέα της έντυπης έκδοσης με στόχο τους νέους αναγνώστες. Ο κινεζικός τεχνολογικός γίγαντας ByteDance, μετά την αξιοσημείωτη επιτυχία στον χώρο του Διαδικτύου με την εφαρμογή του TikTok που μετρά μέχρι σήμερα περισσότερους από 1 εκατομμύριο ενεργούς χρήστες, αποφάσισε να το γυρίσει και στο έντυπο, καθώς θέλει να δημοσιεύσει στο χαρτί ψηφιακά βιβλία που έχει ήδη δημιουργήσει.

Η ByteDance, που κατέχει το TikTok, έκανε μια πρώτη κίνηση στην έκδοση ψηφιακών βιβλίων το περασμένο έτος. Τώρα θέλει να αφήσει το αποτύπωμά της και στην έκδοση βιβλίων, καθώς σχεδιάζει να επεκταθεί στο λιανικό εμπόριο με την πώληση βιβλίων σε φυσικά βιβλιοπωλεία μέσω της εκδοτικής εταιρείας που συνεργάζεται, την 8th Note Press.

Σχεδιάζουν την κυκλοφορία 10 έως 15 βιβλίων το χρόνο, με τους πρώτους τίτλους να έρχονται στις αρχές του 2025. Στόχος τους είναι να κερδίσουν τους νεότερους αναγνώστες -δηλαδή των Millennials και των Gen Z- έχοντας ως θεματική τον ρομαντισμό και την μυθοπλασία για νέους. Ο Τζέικομπ Μπρονστέϊν, επικεφαλής του τμήματος σύνταξης και μάρκετινγκ της εκδοτικής εταιρείας 8th Note Press, σημείωσε ότι εξετάζουν προσεκτικά τις προτιμήσεις του κοινού σχετικά με την αναγνωσιμότητα και τη θεματολογία.

Ταυτόχρονα, η 8th Note Press παρακολουθεί στενά τις τάσεις στο Διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένου του BookTok, και χτίζει αντίστροφα αποκτώντας βιβλία που αναμένεται να τροφοδοτήσουν αυτές τις τάσεις και τις συνομιλίες αναγνωστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το TikTok θα διαφημίζει τα βιβλία που θα πουλά. Τα τελευταία χρόνια, το TikTok έχει γίνει βασικό εργαλείο για την προώθηση βιβλίων σε νεότερους αναγνώστες, με πάνω από 38 εκατομμύρια αναρτήσεις με το hashtag #BookTok. Μέχρι στιγμής το 2024, οι πωλήσεις έντυπων βιβλίων για συγγραφείς που είναι δημοφιλείς στο TikTok έχουν φτάσει τα 41 εκατομμύρια, αυξημένες κατά 23% σε σχέση με πέρυσι.

Παρά την επιτυχία τους, η έλλειψη εκτύπωσης περιορίζει τη δυνατότητα της ByteDance να ανταγωνιστεί άλλους εκδότες, καθώς οι περισσότεροι αναγνώστες προτιμούν τα έντυπα βιβλία. Η είσοδός της στην εκτύπωση μπορεί να την μετατρέψει σε σοβαρό αντίπαλο για τους παραδοσιακούς εκδότες. Από την έναρξη της έκδοσης τον περασμένο Αύγουστο, η 8th Note Press έχει κυκλοφορήσει πάνω από 30 βιβλία, περιλαμβάνοντας τη σειρά ρομαντικών μυστήριων της Τάρα Λας, το The Lost Saint της Ρέιτσελ Κράου και το Learning to Fall της Πιτς Μόρις.

Καθώς οι αναγνώστες ανακαλύπτουν βιβλία με νέους τρόπους, το TikTok προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες για ακρόαση και απήχηση στον εκδοτικό τομέα. Η Σάνιμπελ, μια νέα συγγραφέας που πούλησε το μυθιστόρημά της To Have and Have More στην 8th Note, εξέφρασε την ανησυχία της ότι το βιβλίο της ίσως κυκλοφορούσε μόνο ως e-book, αλλά ένιωσε ανακούφιση όταν πληροφορήθηκε για την συνεργασία με την ByteDance.

Loading

Play