Η Φιλαρμονική Ορχήστρα της Κίνας εμφανίζεται στις 18 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, σε συναυλία με έργα Στράους, Μέντελσον και Ντβόρακ. Στο πόντιουμ της ορχήστρας ο Χουάνγκ Γι, από τους πιο λαμπρούς νέους αρχιμουσικούς στην Κίνα.
Η συναυλία ανοίγει με τα έργα «Fruhling» (Άνοιξη) και «Im Abendrot» (Στο δειλινό), δύο από τα «Τέσσερα Τελευταία Τραγούδια» του Ρίχαρντ Στράους σε μεταγραφή του Κινέζου συνθέτη Ζου Γιε, ο οποίος δίνει στο έργο τη μορφή συμφωνικού ποιήματος. Το δημοφιλές «Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα, σε μι ελάσσονα, έργο 64» του Φέλιξ Μέντελσον, που περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα της συναυλίας ερμηνεύει ο διεθνώς καταξιωμένος σολίστας βιολιού Λιου Ζίου. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται πανηγυρικά, με τη χαρούμενη και αισιόδοξη «Συμφωνία αρ.8, σε σολ μείζονα, ερ. 88» του Αντονίν Ντβόρζακ για την οποία ο ίδιος έχει πει ότι αποτελεί «ένα έργο διαφορετικό από τις προηγούμενες συμφωνίες, με προσωπικές ιδέες επεξεργασμένες με νέο τρόπο».
Η Φιλαρμονική Ορχήστρα της Κίνας έχει καταφέρει μέσα σε μόλις δύο δεκαετίες από την ίδρυση της (2000) να δημιουργήσει έναν μύθο που ξεπερνά τα σύνορα της Κίνας: εμφανίσεις στις πιο σημαντικές σκηνές της υφηλίου(Νέα Υόρκη, Βερολίνο, Βιέννη), συμπράξεις με τους διασημότερους μαέστρους και σολίστες καθώς επίσης και με συνθέτες όπως ο Φίλιπ Γκλας, ο Κριστόφ Πεντερέτσκι, o Ταν Νταν, ηχογραφήσεις για την περίφημη Deutsche Grammophone. Μάλιστα το έγκυρο βρετανικό περιοδικό Gramophone την έχει συμπεριλάβει στη λίστα με τις δέκα πιο σημαντικές ορχήστρες του κόσμου. Όσο για τον αρχιμουσικό Λονγκ Γιου, ιδρυτή και καλλιτεχνικό διευθυντή της ορχήστρας, τον οποίο οι Νιου Γιορκ Τάιμς έχουν αποκαλέσει «Χέρμπερτ φον Κάραγιαν της Κίνας», αναζητά πάντα καινοτόμες μεθόδους και πλατφόρμες για την προώθηση της κλασσικής μουσικής σε ένα ευρύτερο κοινό. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η Φιλαρμονική Ορχήστρα της Κίνας έως το 2016 είχε παρουσιάσει πάνω από 3.000 συνθέσεις σε παγκόσμιες ή κινεζικές πρεμιέρες, σε περισσότερες από 1.000 εμφανίσεις ενώπιον εκατομμυρίων ακροατών.
«To μέλλον της κλασικής μουσικής είναι στην Κίνα» είχε υποστηρίξει το 2005 ο Σάιμον Ρατλ, νυν διευθυντής της Συμφωνικής Ορχήστρας του Λονδίνου και επί σειρά ετών καλλιτεχνικός διευθυντής και αρχιμουσικός της Φιλαρμονικής του Βερολίνου. Διόλου τυχαίο αφού σήμερα σπουδάζουν πιάνο σχεδόν 50 εκατοµμύρια νεαροί Κινέζοι προσπαθώντας να φτάσουν τον διεθνή «σούπερ σταρ» πιανίστα Λάνγκ-Λανγκ, χάρη στον οποίο το πιάνο έγινε δημοφιλέστατο στην Κίνα. Κι όπως χαρακτηριστικά είχε δηλώσει ο Σάιμον Ρατλ «ίσως ο Λανγκ Λανγκ να είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου». Πράγματι, σήμερα υπάρχουν μόνο στην κινέζικη πρωτεύουσα δώδεκα ορχήστρες και έχουν κατασκευαστεί πολλά υπερσύγχρονα μέγαρα μουσικής με άριστη ακουστική σε όλη την Κίνα. Και το κυριότερο; Γεμίζουν κυρίως από νέους, τριαντάρηδες και ακόμα νεότερους, σε αντίθεση με τη Δύση όπου στο ακροατήριο κυριαρχούν οι ηλικιωμένοι. Στα νηπιαγωγεία και τα σχολεία ακούν και παίζουν κλασική μουσική, ενώ η επίσκεψη μιας συναυλίας είναι πλέον αναπόσπαστο μέρος της ζωής ενός καλλιεργημένου Κινέζου.