Οι άνθρωποι ήταν αποκομμένοι εδώ και πολύ καιρό και η αποστασιοποίηση δεν οφείλεται στην πανδημία του κορονοϊού, ανέφερε η Μαρίνα Αμπράμοβιτς σε πρόσφατη συνέντευξή της.
Η εικαστική καλλιτέχνης από τη Σερβία με έδρα τη Νέα Υόρκη, μία από τις πρωτοποριακές μορφές της περφόρμανς στη συνέντευξή της στο Dazed, τόνισε ότι αυτού του είδους η απόσταση και το πόσο διαφορετικά οι άνθρωποι συνδέονται πλέον, ξεκίνησε ήδη πολύ πριν τον ιό, με την τεχνολογία.
«Με όλα αυτά τα γραπτά μηνύματα, tweets, Instagrams… οι νέοι δεν μιλούν ο ένας στον άλλο. Όλα τα ραντεβού είναι online, μέσω υπολογιστών. Έχουν ήδη αποξενώσει τα ανθρώπινα όντα» τόνισε.
Η ανθρώπινη σύνδεση είναι τόσο σημαντική για την καλλιτέχνιδα που εφηύρε τη μέθοδο Αμπράμοβιτς σειρά ασκήσεων και βιωματική εμπειρία για τον θεατή-συμμετέχοντα.
Η μέθοδος αναπτύχθηκε μετά από δεκαετίες έρευνας για την παράσταση και την άυλη τέχνη, ενσωματώνει ασκήσεις που εστιάζουν στην αναπνοή, την κίνηση, την ακινησία και τη συγκέντρωση, στις οποίες το κοινό διαδραματίζει βασικό ρόλο.
«Όταν δημιούργησα τη μέθοδο Αμπράμοβιτς σκεφτόμουν ιδιαίτερα πόσο σημαντική είναι η ανθρώπινη επαφή – το ανθρώπινο άγγιγμα» είπε. «Νομίζω ότι ο ιός τελικά θα τερματιστεί, όπως κάθε ιός στην ιστορία της ανθρωπότητας. Εάν απομακρυνθεί, θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε ξανά τα ίδια προβλήματα και λάθη; Ή μήπως ο ιός θα αλλάξει την αντίληψή μας; Ελπίζω πραγματικά ότι θα αλλάξει και θα κατανοήσουμε πόσο σημαντική είναι η φύση και η ανθρώπινη επαφή» τόνισε.
Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς μίλησε επίσης για το νέο της πρότζεκτ «Επτά θάνατοι της Μαρίας Κάλλας» όπερα με την οποία αποτίει φόρο τιμής στη ζωή της μυθικής σοπράνο.
«Είναι πολύ σημαντικό να μην παραδοθούμε στον ιό, να μην πέσουμε σε κατάθλιψη και να μην φοβόμαστε την αβεβαιότητα. Όλοι φοβούνται ότι δεν μπορούν να σχεδιάσουν τίποτα, όλοι φοβούνται τόσο ώστε δεν κάνουν τίποτα. Πιστεύω πραγματικά ότι πρέπει να έχουμε περισσότερο χιούμορ σε όλη αυτή την κατάσταση και να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε» υπογράμμισε.