Αν υπάρχει ένα παράδειγμα οικογενειοκρατίας αυτό βρίσκεται στο Χόλιγουντ. Με ηθοποιούς και σκηνοθέτες που οι οικογένειές τους για δεκαετίες κυριαρχούν στον κινηματογράφο και στο θέαμα γενικότερα. Βεβαίως, η διαρκής κριτική του κοινού αλλά και των ειδικών του χώρου βάζει όλους στη θέση που τους αρμόζει, πέρα από την αρχική βοήθεια και τις διασυνδέσεις που μπορεί να έχει ένας γόνος σημαντικού ηθοποιού ή κινηματογραφιστή.
Ίσως όλοι να λατρεύουν τον Τσάρλι Τσάπλιν, αλλά ποιος θυμάται σήμερα την κόρη του Τζεραλντίν, την πιο γνωστή ηθοποιό απ’ όλα τα παιδιά του; Αλήθεια πόσοι γνωρίζουν ότι η Μέλανι Γκρίφιθ, από τις πιο σέξι ηθοποιούς της δεκαετίας του ’80, ήταν κόρη της Τίπι Χέντρεν, της πρωταγωνίστριας του Χίτσκοκ στα “Πουλιά”; Βεβαίως υπάρχουν και περιπτώσεις όπως της οικογένειας Φόντα, με τον θρυλικό Χένρι Φόντα να μένει στην ιστορία, αλλά να συνεχίζει να δοξάζει το όνομά του η κόρη του Τζέιν, αλλά και ο γιος του Πίτερ, που έφυγε προσφάτως από τον τούτο μάταιο κόσμο.
Διαφορετικές ιστορίες, εξαιρετικά ενδιαφέρουσες, αλλά σίγουρα απ’ αυτές που φτιάχνουν μέρος του μύθου του Χόλιγουντ και του θεάματος. Μέσα από τις χαρακτηριστικότερες ιστορίες μεγάλων κινηματογραφικών οικογενειών που θα δούμε παρακάτω, ίσως καταφέρουμε να κατανοήσουμε το σύμπαν του σταρ σύστεμ, αλλά και της τεράστιας βιομηχανίας του αμερικανικού κινηματογράφου.
Οι Μπάριμορ και η Ντρου
Ο ορισμός της μεγάλης ιστορικής οικογένειας του Χόλιγουντ, καθώς δυο ηθοποιοί, ο πατέρας Μόρις και η μητέρα Τζορτζιάνα Ντρου Μπάριμορ έφεραν στη ζωή το 1878 τον Λάιονελ Μπάριμορ, έναν από τους σημαντικότερους ηθοποιούς του αμερικανικού κινηματογράφου. Η ιστορία της οικογένειας Μπάριμορ, θα μπορούσε να μοιάζει και με το γενεαλογικό δένδρο του Χόλιγουντ. Μετά από κοντά δυο αιώνων λαμπρής πορείας της ιστορικής οικογένειας στο θέαμα, σήμερα το φημισμένο όνομα συνεχίζει να πρωταγωνιστεί με την σταρ Ντρου Μπάριμορ.
Ο Λάιονελ Μπάριμορ θεωρείται με την επιβλητική του μορφή, το αγέρωχο βλέμμα και την υποκριτική του δεινότητα, ένας εμβληματικός ηθοποιός του Χόλιγουντ. Έπαιξε στο θέατρο και σε δεκάδες ταινίες (και του βωβού κινηματογράφου), ενώ η πρώτη του κινηματογραφική εμφάνιση ήταν το 1911 όταν γνώρισε έναν από τους πρωτομάστορες του σινεμά, τον Ντέιβιντ Γουόρκ Γκρίφιθ, παίζοντας στο φιλμ του “The Battle”. Έπαιξε σε όλα τα κινηματογραφικά είδη, αλλά στη μνήμη των κινηματογραφόφιλων θα μείνει ως ο παράξενος ηλικιωμένος, ο στρυφνός πατέρας, όπως στο κλασικό γουέστερν “Μονομαχία στον Ήλιο”, σε σκηνοθεσία Κινγκ Βίντορ, υποδυόμενος τον πατέρα των Τζόζεφ Κότεν και Γκρέκορι Πεκ ή το αξέχαστο “Μια υπέροχη Ζωή” που κάνει έναν απάνθρωπο επιχειρηματία γέρο, που θέλει να πάρει την επιχείρηση του Τζέιμς Στιούαρτ. Κέρδισε το Όσκαρ ερμηνείας το 1931 στην ταινία “Ελεύθερες Ψυχές”, ενώ ξεχώρισε και στα φιλμ “Η Κυρία με τις Καμέλιες”, “Κι Λάργκο” και φυσικά στην υπέροχη κωμωδία “Δεν θα τα Πάρεις Μαζί σου” και πάλι του Κάπρα.
Η αδελφή τού Λάιονελ, Έθελ Μπάριμορ είχε θριαμβεύσει στο σανίδι και είχε χαρακτηριστεί ως η “Πρώτη Κυρία του Αμερικανικού Θεάτρου”, ενώ εμφανίστηκε και στην ταινία του Χίτσκοκ “Υπόθεση Παραντάιν”.
Για να φτάσουμε στον Τζον Μπάριμορ Τζ., πατέρα της Ντρου. Έναν αξιόλογο ηθοποιό, που έδωσε μάχη με το αλκοόλ και τα ναρκωτικά, έζησε σαν “κεραμιδόγατος”, όπως τον χαρακτήρισε και η κόρη του Ντρου, μετά το θάνατό του.
Σήμερα, η Ντρου Μπάριμορ απολαμβάνει τα προνόμια μιας καταξιωμένης ηθοποιού, πολύ αγαπημένης κυρίως στο νεανικό κοινό, που έχει, παρότι είναι μόλις 44 ετών, μία ιδιαιτέρως μακρά πορεία στο σινεμά, αφού είχε πρωταγωνιστήσει στον “Ε.Τ., ο Εξωγήινος” σε ηλικία έξι ετών, ενώ ήδη είχε στο ενεργητικό της τρεις εμφανίσεις σε τηλεταινίες. Ωστόσο, δεν ήταν όλα τόσο ρόδινα για την Ντρου. Μετά την επιτυχία της στον “Εξωγήινο” πέρασε μια ταραχώδη παιδική ηλικία, που στιγματίστηκε από τις καταχρήσεις ναρκωτικών και αλκοόλ, εισαγωγές σε κλινικές απεξάρτησης και άλλες πολλές περιπέτειες, ενώ χαρακτηριστικό είναι ότι το 1990, σε ηλικία 16 ετών, έγραψε την αυτοβιογραφία της “Μικρό, Κορίτσι, Χαμένο”…