«Οι περισσότεροι παρακολούθησαν το φιλμ κλείνοντας με τα χέρια τα μάτια τους. Είναι από τις πιο ωμές ταινίες που έχω δει». Αυτά τα λόγια ανήκουν σε έναν θεατή, ο οποίος πρόσφατα είδε στο Λονδίνο τη νέα ταινία της Ντέμι Μουρ με τίτλο «The Substance». Ωστόσο, πολλοί άλλοι δεν είχαν τις ίδιες αντοχές. Το φιλμ της Κοραλί Φαρζά, που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Καννών και αποθεώθηκε από τους κριτικούς, εξερευνά τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία και τη βιομηχανία του θεάματος, ενώ αναλύει και τον ηλικιακό ρατσισμό. Η συγκεκριμένη μεταφορά στη μεγάλη οθόνη γίνεται με έναν σκληρό και αιματηρό τρόπο, μέσα από μια ωμή ταινία τρόμου, που τελικά δεν είναι για όλα τα στομάχια.
«Τουλάχιστον 20 άνθρωποι αποχώρησαν κατά τη διάρκεια της προβολής της ταινίας στο κέντρο του Λονδίνου. Ήταν βάναυσο», ανέφερε ένας άλλος θεατής, και τα σχόλια τις τελευταίες ημέρες έχουν πληθύνει. «Ένα επικό, τολμηρό αριστούργημα τρόμου. Η πιο αρρωστημένη διασκεδαστική εμπειρία της χρονιάς», έγραψε το IndieWire. Το Rotten Tomatoes αξιολόγησε την ερμηνεία της Ντέμι Μουρ ως «τον ρόλο της ζωής της».
«Προσοχή: πολύ αίμα και αηδιαστικές σκηνές», «δεν ξέρω τι παρακολούθησα. Ένιωσα να λιποθυμώ και ήθελα να φύγω πριν το τέλος. Αλλά έμεινα», «πίστευα ότι θα κάνω εμετό κατά τη διάρκεια της ταινίας» και «πραγματικό σοκ» είναι μερικά από τα σχόλια που κυκλοφορούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Οι κριτικοί την αποκαλούν μοναδική ταινία, παρά την ωμότητά της. Η Ντέμι Μουρ κερδίζει τις καλύτερες κριτικές για την ερμηνεία της, με το BBC να την χαρακτηρίζει «μοναδική και ατρόμητη». Η Ελίζαμπεθ είναι πρώην σταρ του κινηματογράφου και βραβευμένη με Όσκαρ, η οποία στα 50 της χάνει τη δουλειά της λόγω ηλικίας. Στην αναζήτησή της, ανακαλύπτει μια ουσία που υπόσχεται «το καλύτερο εαυτό της», και με την ουσία αυτή θα εμφανιστεί ένας νεότερος και βελτιωμένος κλώνος της.
Ωστόσο, υπάρχει ένας κανόνας που πρέπει να τηρηθεί: Η Ελίζαμπεθ και ο κλώνος της, η Σου, υποχρεούνται κάθε επτά ημέρες να αλλάζουν ρόλους, αλλιώς θα υπάρξουν συνέπειες.
Δείτε το trailer της ταινίας «The Substance»: