Πολλή και…μουσική όλων των ειδών, αλλά και όπερα και χορό και μπαλέτο και εκδηλώσεις λόγου περιλαμβάνει το πρόγραμμα των 40 και πλέον εκδηλώσεων του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης για την περίοδο Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2019 που ανακοινώθηκε σήμερα από τη διοίκηση και την καλλιτεχνική διεύθυνσή του.
Στην κατηγορία της «μουσικής δωματίου» ξεχωρίζει η μουσική παράσταση για…σαράντα δάκτυλα πιανιστών. Στη συναυλία («The forty finger experience») που θα παρουσιαστεί στις 20 Νοεμβρίου, συνενώνουν τις καλλιτεχνικές δυνάμεις τους τέσσερις κορυφαίοι Έλληνες πιανίστες με διεθνή σταδιοδρομία και αναγνώριση: οι Γιάννης Βακαρέλης, Κυπριανός Κατσαρής, Αχιλλέας Γουάστωρ και ο μέχρι πρότινος καλλιτεχνικός διευθυντής του ΟΜΜΘ, Γιώργος Εμμανουήλ Λαζαρίδης.
Σταθερή είναι η παρουσία στο Μέγαρο της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης (ΚΟΘ), η οποία θα παρουσιάσει μία συναυλία με έργα Σοστακόβιτς και Μάλερ (27/9), το «Γερμανικό Ρέκβιεμ» του Μπραμς (18/10), τη συμφωνική σουίτα «Πλανήτες» του Χολστ, στο πλαίσιο ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για όλη την οικογένεια (1/11), αλλά και τη «Θέα από τον Όλυμπο» του Τζων Ψαθά, (8/11) αλλά και της Συμφωνικής Ορχήστρας του δήμου Θεσσαλονίκης (ΣΟΔΘ) η οποία πειραματίζεται φέτος με την παρουσίαση συνθέσεων και τραγουδιών του Σταμάτη Κραουνάκη, συμπράττοντας μαζί του, στις 23 Οκτωβρίου, ενώ θα συνοδεύσει και μια πλειάδα από παιδιά-θαύματα στην πρώτη παρουσίασή τους σε μεγάλο κοινό (16/12).
Την εμφάνισή της όμως θα κάνει όπως πάντα και η MOYSA – Συμφωνική Ορχήστρα Νέων του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, που μαζί με το σύνολο εγχόρδων “Ροτόντα” θα παρουσιάσει πρόγραμμα με τις «Τέσσερις εποχές» του Αντόνιο Βιβάλντι και τις «Τέσσερις εποχές του Μπουένος Άιρες» του Άστορ Πιατσόλα (2/11), ενώ στην καθιερωμένη χριστουγεννιάτικη συναυλία της θα συμπράξει τόσο με τη ΣΟΔΘ όσο και με την ESGYO – την ορχήστρα νέων του El Sistema Greece, ενός προγράμματος που κάνει πράξη την κοινωνική συμπερίληψη παιδιών και νέων ανεξαρτήτως καταγωγής, γλώσσας και θρησκείας (30/12).
Με ενδιαφέρον αναμένεται επίσης το 3ο Φεστιβάλ Μπαρόκ Μουσικής, σε καλλιτεχνική επιμέλεια του διεθνούς τσελίστα Δήμου Γκουνταρούλη (22, 23, 29, 30/11) καθώς και το διήμερο αφιέρωμα στον Νίκο Σκαλκώτα, σε επιμέλεια του επίκουρου καθηγητή του ΑΠΘ Κώστα Χάρδα, με αφορμή το έτος Σκαλκώτα για την 70ή επέτειο από τον θάνατό του (ημερίδα, συναυλία, παρουσιάσεις και εργαστήρια με τη συμμετοχή εξειδικευμένων μελετητών και μουσικών (7, 8/12).
Πέραν της κλασικής μουσικής, το πρόγραμμα περιλαμβάνει συναυλία του Ιταλο-Ελβετού αρπιστή Raoul Moretti (10/10), το ιταλικό a capella συγκρότημα Mezzotono που παρουσιάζει πρόγραμμα με ιταλικά τραγούδια δίχως κανένα άλλο όργανο παρά μόνο την ανθρώπινη φωνή (15/12), το εορταστικό χριστουγεννιάτικο πρόγραμμα με την Ορχήστρα Πνευστών και την Τζαζ Ορχήστρα του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του ΠΑΜΑΚ (19/12), μια χριστουγεννιάτικη συναυλία με παραδοσιακά κάλαντα από τη Νεανική Χορωδία του Συλλόγου Φίλων Μουσικής Θεσσαλονίκης (20/12), αλλά και τη συναυλία-αφιέρωμα στη Στέλλα Χασκίλ, μια σπουδαία λαϊκή φωνή με αξεπέραστο ρεπερτόριο στις 28/9.
– Η όπερα επιστρέφει στο Μέγαρο με τη «Νυχτερίδα» του Γιόχαν Στράους του νεότερου, σε μια παράσταση με την υποστήριξη της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και με τη συμμετοχή της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης (μουσική διεύθυνση Μιχάλης Οικονόμου). Η λαμπερή βιεννέζικη οπερέτα μεταφέρεται από τον σκηνοθέτη Αλέξανδρο Ευκλείδη στην Αθήνα της δεκαετίας του ’60, σε μια νέα παραγωγή της πολυσυζητημένης παράστασης που είχε ανεβεί από τη Λυρική Σκηνή πριν από πέντε χρόνια (5, 8, 11, 13/12).
Παράλληλα συνεχίζονται οι απευθείας μεταδόσεις μεγάλων παραγωγών όπερας από τη (Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης «Τουραντό» του Πουτσίνι στις 13/10, «Μανόν» του Μασνέ με τη Lisette Oropesa στις 26/10, «Μαντάμα Μπατερφλάι» του Πουτσίνι στις 9/11), αλλά και η παραγωγή της καινούργιας όπερας του Philip Glass «Ακενατόν» με θέμα τον καινοτόμο Φαραώ της αρχαίας Αιγύπτου στις 24/11).
Δύο από τα διασημότερα μπαλέτα όλων των εποχών, σε μουσική του αξεπέραστου Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι, παρουσιάζονται φέτος στη σκηνή του Μεγάρου, ιδωμένα ωστόσο από δύο εντελώς διαφορετικές οπτικές: ενώ λοιπόν η «Λίμνη των κύκνων» παρουσιάζεται σε μια νέα, ανατρεπτική χορογραφία και σκηνοθεσία από το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και τον Κωνσταντίνο Ρήγο (4, 5, 6/10), η παραγωγή του St. Petersburg Festival Ballet με την «Ωραία κοιμωμένη» επιμένει περισσότερο στο κλασικό πνεύμα του ρωσικού μπαλέτου (19, 20, 21, 22, 23/12).
– Το θέατρο θα εκπροσωπηθεί στο παλίσιο των Δημητρίων με τις παραστάσεις: «Revolt Athens» (με θέμα την Ελλάδα της κρίσης στις 7/10), η κυβερνοπάνκ όπερα «Το Σπήλαιο» που βασίζεται στην ομώνυμη αλληγορία του Πλάτωνα (7, 8/10) κ.α.
Μαγνητοσκοπημένο βρετανικό θέατρο (στο πλαίσιο του προγράμματος National Theatre Live) θα προβάλλεται στις σκηνές του Μεγάρου απο το Εθνικό Θέατρο της Μεγάλης Βρετανίας («Βασιλιάς Ληρ» του Σαίξπηρ με τον Ian McKellen στις 21/9 , «Άμλετ» με τον υποψήφιο για Όσκαρ Benedict Cumberbatch στις 4/10, «Αντώνιος και Κλεοπάτρα» στις 27/11, «One Man, Two Guvnors»- διασκευή του «Υπηρέτη δύο αφεντάδων» του Γκολντόνι στις 19/10, «Φρανκενστάιν» κ.α
-Δύο από τα διασημότερα μπαλέτα όλων των εποχών, σε μουσική του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι, εκπροσωπούν στη σκηνή του Μεγάρου τον χορό.. Η «Λίμνη των κύκνων» παρουσιάζεται σε έα, ανατρεπτική χορογραφία και σκηνοθεσία από το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και τον Κωνσταντίνο Ρήγο (4, 5, 6/10) και η παραγωγή του St. Petersburg Festival Ballet με την «Ωραία κοιμωμένη» επιμένει περισσότερο στο κλασικό πνεύμα του ρωσικού μπαλέτου, προσαρμοσμένο στις σύγχρονες αισθητικές ανάγκες (19, 20, 21, 22, 23/12).
Στο πρόγραμμα τέλος του ΟΜΜΘ συμπεριλαμβάνεται το συνέδριο με τίτλο «Το μουσείο μου: Το μουσείο ως σημείο συνάντησης» διερευνά τις σύγχρονες τάσεις που κυριαρχούν ως προς τον ρόλο των μουσείων και των πολιτιστικών οργανισμών (22/11) ενω στην μεγάλη αίθουσα του Μεγάρου θα φιλοξενηθεί η τελετή λήξης του επετειακού 60ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (10/11).