O 73χρονος πατέρας της ambient Μπράιαν Ινο και ο μικρότερος, κατά 11 χρόνια, αδερφός του Ρότζερ δηλώνουν: «Είναι τρομερή τύχη να μετατρέπεις σε δουλειά αυτό που αγαπάς. Εμείς αποφασίσαμε να ξοδέψουμε τη ζωή μας παίζοντας μουσική».
Στην πρώτη φορά μαζί επί σκηνής οι δύο Βρετανοί καλλιτέχνες έρχονται απόψε (4/8) για να δώσουν μία και μοναδική συναυλία στο Ηρώδειο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, .
Το βασικό κίνητρο πίσω από την παρθενική κοινή τους εμφάνιση είναι το «Mixing Colors», το πρώτο τους ολοκληρωμένο άλμπουμ που προέκυψε από μια μουσική «αλληλογραφία» ανάμεσά τους την τελευταία δεκαπενταετία, το οποίο κυκλοφόρησε πέρυσι από την Deutsche Grammophon και θ’ ακουστεί για πρώτη φορά στη σκιά της Ακρόπολης.
Ο Ρότζερ Ινο στη διαδικτυακή συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο με αφορμή την πολυαναμενόμενη εμφάνισή τους στην Αθήνα δήλωσε: «Το άλμπουμ δημιουργήθηκε εξ αποστάσεως, με εμένα να ηχογραφώ τα δικά μου μέρη και να τα στέλνω στον αδερφό μου σαν καρτ ποστάλ μέσα στα χρόνια. Με τον Μπράιαν να τα επεξεργάζεται κατόπιν, μέχρι που διαπιστώσαμε ότι το ίδιο μπορεί να συμβεί και ζωντανά».
«Ο δεύτερος λόγος γι’ αυτήν την εμφάνιση ήταν η Ακρόπολη, στην οποία είναι πολύ δύσκολο να αντισταθείς», συμπλήρωσε o πρωτοπόρος μουσικός, συνθέτης, παραγωγός σπουδαίων άλμπουμ και εικαστικός, Μπράιαν Ινο.
Για τον ίδιο, είναι η πρώτη του συναυλία επί ελληνικού εδάφους. «Δεν κάνω έτσι κι αλλιώς πολλές live εμφανίσεις, επομένως χαίρομαι που μία από αυτές θα γίνει στο Ηρώδειο».
Τα δύο αδέρφια ηχογραφούν τακτικά μαζί από το 1983.
Συνεργάστηκαν για πρώτη φορά μαζί με τον Ντανιέλ Λανουά στο σάουντρακ του «For All Mannkind», του θρυλικού ντοκιμαντέρ του Αλ Ράινερτ για την προσγείωση του Apollo στο φεγγάρι, το οποίο κυκλοφόρησε ως άλμπουμ με τίτλο «Apollo: Atmospheres and Soundtracks» και απέσπασε διθυραμβικές κριτικές.
Επίσης, έχουν γράψει μουσική για ταινίες και ήταν υποψήφιοι για BAFTA για τη μουσική τους στη σειρά «Mr. Wroe’s Virgins» (1993) του Ντάννυ Μπόιλ.
Αναφερόμενος στο «Mixing Colors», ο Μπράιαν Ίνο είπε πως επεξεργαζόταν το υλικό που του έστελνε ο Ρότζερ στη διάρκεια πολύωρων ταξιδιών με τρένο.
Για τον ίδιο άλλωστε, όπως δήλωσε, «η μουσική είναι ένα είδος ταξιδιού, παρότι δεν σε οδηγεί πουθενά συγκεκριμένα και δεν έχει μόνο έναν σταθμό αποβίβασης».
Από τη κουβέντα δεν έλειψε η πολιτική, με τους αδερφούς Ινο να δηλώνουν: «Δυστυχώς, οι έξυπνοι αυτού του κόσμου έχουν αποχωρήσει από τον δημόσιο διάλογο και μας έχουν αφήσει στο έλεος κάποιων δηλητηριωδών περιπτώσεων που ασκούν πολιτική».
Ειδικότερα αναφερόμενος στην τάση δισεκατομμυριούχων, όπως ο Τζεφ Μπέζος και ο ‘Ελον Μασκ, να σχεδιάζουν διαστημικά προγράμματα, ο Μπράιαν Ίνο σχολίασε: «Είναι τρομερό να βλέπεις την ευφυΐα του ανθρώπινου πολιτισμού να εκτονώνεται σε κινήσεις εντυπωσιασμού. Δεν είμαι καθόλου εναντίον της τεχνολογίας, άλλωστε αυτός είναι ο κόσμος που ζω, αλλά είμαι κατά της άποψης ότι το μέλλον μας βρίσκεται στο διάστημα – οπότε μπορούμε να καταστρέψουμε εντελώς αυτόν τον πλανήτη και να πάμε να ζήσουμε για τον Άρη. Αυτό δεν είναι επιλογή. Αντίθετα, πρέπει να κάνουμε ελκυστική την ιδέα αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής. Αυτή τη στιγμή, αυτός είναι ο πιο σημαντικός στόχος για την ανθρωπότητα».
Σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ σχετικά με την πανδημία, ο Μπράιαν Ινο απάντησε πως αν υπάρχει ένα κέρδος από αυτήν την παγκόσμια υγειονομική περιπέτεια είναι πως «οι λαοί κατανόησαν ποιοι είναι οι άνθρωποι κλειδιά για τις κοινωνίες μας. Είναι οι γιατροί, οι επιστήμονες, οι άνθρωποι που εργάζονται στην καθαριότητα και εμπόδισαν από την περαιτέρω διάδοση της πανδημίας».