Το 2005, ο πρωτοπόρος του μινιμαλισμού Helmut Lang εγκατέλειψε τη μόδα.
Πέντε χρόνια αργότερα, όταν μια φωτιά στο στούντιό του, στο Μανχάταν κατέστρεψε σχεδόν 9.000 κομμάτια αρχείων, ο σχεδιαστής μόδας εξέλιξε τη δημιουργική του πρακτική και άρχισε να δημιουργεί αλληγορικά γλυπτά σε μορφή τομέμ, που ενσωματώνουν τεμαχισμένα στοιχεία της δικής του δουλειάς, καλυμμένα από κολλώδη ρητίνη, πίσσα, χρυσά φύλλα ή γυαλιστερή λευκή λευκό μπογιά.
Στη σημερινή βιομηχανία μόδας, η προσέγγισή του είναι σε συμφωνία με ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο επαναχρησιμοποίησης υλικών από το νεκρό απόθεμα που καθίστανται ξεπερασμένα στο τέλος μιας σεζόν.
Ο Anthony Vaccarello του Saint Laurent βρήκε εδώ και καιρό έμπνευση στην προσέγγιση του Lang στον σχεδιασμό, από την αισθητική του ως την πρωτοποριακή του απόφαση να ενώσει τους κόσμους της τέχνης και της μόδας, με αποτέλεσμα τη συνεργασία με τους Louise Bourgeois και Jenny Holzer. Ως μέρος του ενδιαφέροντός του για την επαναχρησιμοποίηση και την αναγέννηση ο Vaccarello, διευθυντής δημιουργικού του γαλλικού οίκου κάλεσε τον Lang να δημιουργήσει μια σειρά από γλυπτά που θυμίζουν πυλώνες και κατασκευάστηκαν από συμπαγή αντικείμενα Saint Laurent, συμπεριλαμβανομένων πρωτοτύπων ρούχων και ημιτελών κοσμήματα.