Ο Πολιτισμός «ανοίγει» στην τεχνολογία μέσα από τον διαγωνισμό καινοτομίας TAP 2 OPEN 2

Ο Πολιτισμός «ανοίγει» στην τεχνολογία μέσα από τον διαγωνισμό καινοτομίας TAP 2 OPEN 2

Με σύνθημα «άνοιγμα στην τεχνολογία», το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων, υπό την αιγίδα του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, διοργανώνει σήμερα 22 και αύριο 23 Φεβρουαρίου στο Επιγραφικό Μουσείο (Τοσίτσα 1) ένα διήμερο διαγωνισμό καινοτομίας. Στόχος της πρωτοβουλίας με τίτλο TAP 2 OPEN 2.0 Bootcamp είναι η ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών στον πολιτισμό με χρήση των νέων αναδυόμενων τεχνολογιών και τεχνολογικών τάσεων.

Περίπου 20 ομάδες με εμπειρία στις νέες τεχνολογίες συμμετέχουν στον διαγωνισμό ο οποίος «στο τέλος θα έχει μόνο νικητές. Και γι’ αυτούς που θα φύγουν με ένα βραβείο, αλλά και για όλους τους υπόλοιπους που θα αποκομίσουν μια αξέχαστη εμπειρία, χρήσιμη, θέλουμε να πιστεύουμε, για ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής τους», δήλωσε στην έναρξη του διημέρου η Αθηνά Χατζηπέτρου, πρόεδρος του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠ), που παρουσίασε το όραμα και τους στόχους της πρωτοβουλίας TAP 2 Open.

«Είναι ζητούμενο η ψηφιακή τεχνολογία σε κάθε έκφανση του πολιτισμού να γίνει μέρος της καθημερινότητας των επισκεπτών. Με αυτό το όραμα ξεκίνησε και υλοποιείται το e-ticket (σ.σ. ηλεκτρονικό εισιτήριο) που μετράει τα αποτελέσματα ενάμιση χρόνου και ήρθε η σειρά για το TAP 2 OPEN. Η δράση ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο από τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και αποτελεί μέρος ενός οράματος για ένα ‘οικοσύστημα’ που θα δημιουργήσει και θα υλοποιήσει καινοτόμες εφαρμογές για τον πολιτισμό, συμβάλλοντας παράλληλα στη νεανική και καινοτόμο επιχειρηματικότητα, αλλά και στην εξωστρέφεια της χώρας μας», πρόσθεσε η κ. Χατζηπέτρου.

Στον χαιρετισμό της η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη εξέφρασε τη χαρά της τόσο για το γεγονός ότι η πρωτοβουλία πραγματοποιείται στο Επιγραφικό Μουσείο («ένα μουσείο μοναδικό στον κόσμο», όπως είπε), αλλά κι επειδή «είστε σήμερα εδώ, πιστεύοντας στην ανάγκη διείσδυσης της καινοτομίας στις ανθρωπιστικές σπουδές, άρα στη βασική αποστολή του ΥΠΠΟ, αλλά και στην πολιτιστική επιχειρηματικότητα. Το ξέρετε καλύτερα από μένα, ο πολιτισμός πλέον, το έχουν αποδεχτεί όλοι, αποτελεί τον 4ο πυλώνα βιώσιμης ανάπτυξης», συμπλήρωσε η υπουργός, υπογραμμίζοντας την αξία που δίνει η κυβέρνηση στον τομέα και στο υπουργείο Πολιτισμού. Η κ. Μενδώνη αναφέρθηκε επίσης στη σημασία της αυτοχρηματοδότησης του πολιτισμού. «Αυτό σημαίνει ότι δράσεις του ΥΠΠΟ και οι φορείς του πολιτισμού θα πρέπει να χρηματοδοτούνται από έσοδα που φέρνει ο ίδιος ο πολιτισμός, είτε είναι το συμβατικό μέγεθος των εισιτηρίων είτε από τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Στόχος είναι ο συνδυασμός αναβάθμισης των παρεχομένων υπηρεσιών και η αύξηση των εσόδων. Αυτά τα δυο βελτιώνουν αυτό που οφείλει να δώσει ο πολιτισμός στον πολίτη και στον επισκέπτη, τη βελτίωση της παροχής των υπηρεσιών, αλλά και καινούργια εργαλεία στην προσέγγιση του πολιτισμού, είτε πρόκειται για αρχαιολογικό χώρο είτε για μουσεία είτε για σύγχρονες δραστηριότητες», τόνισε, μεταξύ άλλων, η υπουργός Πολιτισμού.

Στο διήμερο επιδιώκεται το ‘μοίρασμα’ πρακτικών (π.χ. αναδυόμενων τεχνολογιών όπως data analytics, AI, blockchain, augmented and virtual reality, ανοικτά δεδομένα, open APIs) ώστε η εμπειρία στα μουσεία και στους αρχαιολογικούς χώρους να είναι ευχάριστη, εποικοδομητική και χρήσιμη. Δυο πολύ ενδιαφέροντα πάνελ είχαν ως θεματολογία το ένα τη στρατηγική και τις παρεμβάσεις για την Προώθηση του Ψηφιακού Μετασχηματισμού στον Πολιτισμό και το δεύτερο την Ψηφιακή Καινοτομία και Νεανική Επιχειρηματικότητα στον Πολιτισμό. Ακολούθησε ένα επίσης ενδιαφέρον workshop με θέμα την ευέλικτη ανάπτυξη και τον σχεδιασμό σκέψης για την ψηφιακή μεταμόρφωση στον πολιτισμό (Agile Development and Design Thinking for Digital Transformation in Culture), ενώ στη συνέχεια οι διοργανωτές εξήγησαν στις ομάδες που συμμετέχουν όλη τη διαγωνιστική διαδικασία.

Ο διαγωνισμός ξεκινάει σήμερα και ολοκληρώνεται αύριο Κυριακή 23/2 στις 17:00. Θα ακολουθήσουν οι παρουσιάσεις των ομάδων στο κοινό και την κριτική επιτροπή. Οι ομάδες θα αναπτύξουν την ιδέα εφαρμογή τους, την οποία θα παρουσιάσουν στο τέλος του bootcamp. Οι 3 καλύτερες θα βραβευθούν με χρηματικά βραβεία. Περισσότερες πληροφορίες στο site ενημέρωσης https://www.crowdhackathon.com/tap2open/athens/ και στο https://www.facebook.com/events/296408671316995/

Ελένη Μάρκου

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play