Πενήντα χιλιάδες θεατές παρακολούθησαν το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

Πενήντα χιλιάδες θεατές παρακολούθησαν το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

Το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, παρά την πρωτόγνωρη πανδημία που δοκιμάζει την παγκόσμια κοινότητα και παρά τον δραστικό περιορισμό του καλλιτεχνικού προγράμματος που είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Μάρτιο, υποστηρίζει με συνέπεια τη ζωτική σχέση κοινού και καλλιτεχνών με τον Πολιτισμό.

Και αυτό το ιδιόμορφο καλοκαίρι, έδωσε το «παρών» με το «Υποσύνολο – Fragment», μια ξεχωριστή σειρά καλλιτεχνικών γεγονότων, που πραγματοποιήθηκαν στους υπαίθριους χώρους του Φεστιβάλ ‒το Ηρώδειο, το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου και το Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου. Οι ιδιαίτερες συνθήκες που επικράτησαν, δεν επέτρεψαν το άνοιγμα των χώρων της Πειραιώς 260.

Με απώτατο όριο χωρητικότητας κάθε θεάτρου το 45%, την αυστηρή τήρηση των κανονισμών και τις αναγκαίες προσαρμογές ώστε κοινό και καλλιτέχνες να αισθάνονται ασφαλείς, το Φεστιβάλ υποδέχτηκε στους χώρους του πάνω από 50.000 θεατές.

Ένα αντισυμβατικό βίωμα των φεστιβαλικών χώρων, μια διαφορετική, μη αναμενόμενη κατοίκησή τους δίνει το νέο στίγμα του Φεστιβάλ. Μια in situ εγκατάσταση του Διονύση Καβαλλιεράτου στην ορχήστρα του Ηρωδείου σε σύμπραξη με τον οργανισμό ΝΕΟΝ ‒Αποπροσανατολισμένος χορός / Παραπλανημένος πλανήτης – άνοιξε την αυλαία αναδεικνύοντας με τρόπο απρόσμενο το εμβληματικό ρωμαϊκό ωδείο. Το φετινό πρόγραμμα του Ηρωδείου περιλάμβανε μια βεντάλια από συνεργασίες με κορυφαίες ελληνικές ορχήστρες, κρατικούς φορείς και αγαπημένους Έλληνες καλλιτέχνες που γέμισαν μουσική και συγκίνηση τις καλοκαιρινές νύχτες μας.

Ανατρεπτικό ήταν και το πρόγραμμα της Μικρής Επιδαύρου που αποκτά από φέτος πειραματικό χαρακτήρα, εξερευνώντας τα όρια μεταξύ των τεχνών, με μουσικοθεατρικές παραστάσεις και performances από όλο το φάσμα της μουσικής, από την μπαρόκ όπερα και τη τζαζ έως την ambient και την παραδοσιακή.

Στο ίδιο πνεύμα, μια έκπληξη σηματοδότησε τη συμπλήρωση 65 χρόνων αδιάλειπτης ιστορίας του Φεστιβάλ, ανοίγοντας τα Επιδαύρια μ’ ένα γεγονός διεθνούς ακτινοβολίας: Ο διεθνής βιολονίστας Λεωνίδας Καβάκος στάθηκε μόνος του στην ορχήστρα της Επιδαύρου, για να ερμηνεύσει έργα του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, προσκαλώντας μας να μοιραστούμε μια μουσική προσευχή στην εποχή της πανδημίας. Ακολούθησαν παραστάσεις μεγάλης κλίμακας από το Εθνικό Θέατρο και το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, που μας πρόσφεραν και πάλι τη χαρά της θεατρικής εμπειρίας στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

Φέτος, το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, για πρώτη φορά στην ιστορία του επεκτείνει τη δραστηριότητά του κατά τη διάρκεια της χειμερινής σεζόν, απαντώντας και στην ανάγκη των καλλιτεχνών να καλλιεργήσουν τα εργαλεία τους και να επανενεργοποιηθούν σ’ αυτή τη δύσκολη συγκυρία. Τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθεί μια σειρά από ερευνητικές δράσεις και συνεργασίες, που απευθύνονται σε καλλιτέχνες αλλά και το ευρύτερο κοινό όλων των ηλικιών.

Σε ανακοίνωσή του, το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου ευχαριστεί από καρδιάς όλους τους καλλιτέχνες και τους ανθρώπους του Φεστιβάλ που εργάστηκαν κάτω από πρωτόγνωρες συνθήκες, ώστε να φέρουν εις πέρας τη φετινή διοργάνωση, καθώς και το κοινό, για την εμπιστοσύνη που έδειξε στον θεσμό και την πίστη στην προσπάθειά του.

«Θα συνεχίσουμε να είμαστε κοντά σας, υποστηρίζοντας την αναντικατάστατη συνθήκη της ζωντανής καλλιτεχνικής εμπειρίας, με όποιον τρόπο αυτό είναι εφικτό. Η συνθήκη εξακολουθεί να είναι αβέβαιη, αλλά αποστολή μας είναι να κρατήσουμε ενεργό το σύγχρονο πολιτιστικό τοπίο. Άλλωστε, μια κοινωνία χωρίς Τέχνη και στοχασμό, είναι απάνθρωπη» καταλήγει η ανακοίνωση.

Δείτε εδώ μια αναδρομή στις φετινές φεστιβαλικές στιγμές: https://www.youtube.com/watch?v=lG8Wpscr-w4&ab_channel=GreekFestival

©Πηγή: amna.gr

Loading