Η Στέλλα Τσίτσουλα, εκπρόσωπος Τύπου επικοινωνίας της Εθνικής Ομάδας Κυβερνοασφάλειας και Αντιπρόεδρος της ομάδας Women for Cyber, υπενθυμίζει ότι σε ημέρες Black Friday που ο κόσμος επιλέγει αγορές διαδικτυακά, κανένα «κλικ» δεν πρέπει να γίνεται χωρίς δεύτερη σκέψη.
Η κα. Τσίτσουλα μίλησε για τις παγίδες ηλεκτρονικής απάτης ακόμη και σε δημόσιο WiFi ή σε δήθεν κουπόνια υπερπροσφοράς απο σούπερ μαρκετ.
Τι πρέπει να προσέξετε
- Δεν ανοίγουμε sites που λαμβάνουμε από άγνωστους αποστολείς. Ακόμη κι αν επιγράφεται ως διεύθυνση εταιρείας μεταφορών, μπορεί να κρύβει κυβερνοεγκληματίες που ως δήθεν κούριερ «ενημερώνουν» ότι «το πακέτο θα παραδοθεί, με κλικ σε σύνδεσμο».
- Δεν κάνουμε ποτέ κλικ σε ένα τέτοιο σύνδεσμο, αν δεν έχουμε ελέγξει από πριν ότι το λινκ που βλέπουμε είναι όντως από τα ΕΛΤΑ ή από την εταιρεία κούριερ με την οποία συνεργάζεται το κατάστημα όπου παραγγείλαμε
- Ιδιαίτερη προσοχή σε διαδικτυακά κουπόνια, δηλαδή πολύ μεγάλες προσφορές της τάξεως του 95% για παράδειγμα, που είναι πολύ καλές για να είναι αληθινές και ενδεχομένως να δελεάζουν για ένα κλικ πάνω σε επωνυμία, με στόχο να παραβιαστούν προσωπικά δεδομένα.
- Προσέχουμε να πληκτρολογούμε τη διεύθυνση, δηλαδή το site του καταστήματος το οποίο έχουμε αγοράσει για να δούμε αν το ηλεκτρομνικό μήνυμα που ήρθε ανταποκρίνεται στο κατάστημα από όπου έχουμε κάνει την αγορά.
- Δεν κάνουμε ποτέ διαδικτυακές αγορές ή και τραπεζικές συναλλαγές μέσα από δημόσια WiFi, καθώς έχουν πρόσβαση και εκατοντάδες χιλιάδες άλλοι άνθρωποι.
- Σε online συναλλαγές, χρησιμοποιούμε ασφαλές μέρος, δηλαδή ένα email το οποίο το χρησιμοποιούμε κυρίως και μόνο για αγορές
- Οι κωδικοί πρόσβασης θα πρέπει να είναι σύνθετοι, να μην είναι εύκολοι προκειμένου να τους σπάσουν οι χάκερ. Τους αλλάζουμε συχνά και τους διατηρούμε σε πολύ ασφαλές σημείο για να μην υπάρχει πρόσβαση από κανέναν.
Δείτε επίσης: Φώτης Σεργουλόπουλος και Τζένη Μελιτά: Πήραν δώρο αποκουκουτσοποιητή στους ανταγωνιστές