Μετά από πολλές δεκαετίες, έχουμε ξανά πρόσβαση στα Screen Tests που γύρισε από τις αρχές του 1964 ως το 1966 ο Άντι Γουόρχολ, τα οποία κατά μία έννοια μπορούν να θεωρηθούν προπομπός της εποχής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης: αναδεικνύουν τη δυνατότητα να μετατρέψεις απλούς ανθρώπους σε διασημότητες, παρουσιάζοντας σε φιλμ τα πρόσωπα και τις προσωπικότητές τους.
Τον Μάιο του 2015, οι Νεοϋορκέζοι είχαν την ευκαιρία να βλέπουν κάποια από τα Screen Tests του Γουόρχολ κάθε βράδυ στις 11:57 σε ηλεκτρονικές διαφημιστικές πινακίδες στην Times Square. Στα τέλη του προηγούμενου μήνα, οι Λονδρέζοι είδαν μια επιλογή από αυτά στο Barbican, με καινούργια μουσική επένδυση.
Οι απαρχές αυτού του πρότζεκτ του Γουόρχολ ανάγονται στις αρχές του 1964, όταν είδε ένα φυλλάδιο του New York Police Department με τα πρόσωπα των τότε Δεκατριών Περισσότερο Καταζητούμενων Ανθρώπων. Εμπνεύστηκε την ιδέα να δημιουργήσει τη δική του σειρά «πορτρέτων», σε ομάδες 13 προσώπων. Η ιδέα εξελίχθηκε σε σειρά «ζωντανών πορτρέτων» κάποιων από τους πιο γνωστούς καλλιτέχνες της εποχής του, σε μικρού μήκους ταινίες διάρκειας λίγων λεπτών. Στα τέλη του 1965, αυτή η σειρά έγινε γνωστή ως «Screen Tests». Αν και η επωνυμία δεν είναι κατάλληλη, μιας και ο όρος «screen test» φαίνεται ότι πρωτοχρησιμοποιήθηκε από την κινηματογραφική βιομηχανία το 1917 και αναφερόταν σε τεστ για την ικανότητα κάποιου να υποδυθεί ρόλο μπροστά στην κάμερα. Ο Γουόρχολ, δημιουργός πολλών ταινιών μεγάλου μήκους, ποτέ δεν χρησιμοποίησε τα «screen tests» του ως οντισιόν.
Πολλοί επισκέπτες στο Factory του Γουόρχολ προσκαλούντο να καθίσουν για ένα screen test. Ο Άντι ήθελε τους πιο διάσημους που περνούσαν από εκεί να συμμετάσχουν και η κάμερα ήταν πάντα έτοιμη για τους πρόθυμους. Οι περισσότεροι κολακεύονταν. Αλλά ο Άντι τράβηξε με την κάμερα του και κοντινά του πρόσωπα, φίλους, ερωμένες και συνεργάτες. Υπολογίζεται ότι ολοκληρώθηκαν 472 screen tests (189 πρόσωπα, μιας και ορισμένα ήταν το υποκείμενο σε περισσότερα του ενός screen tests).
Το 1970, ο Γουόρχολ έπαψε να δίνει άδεια για δημόσια προβολή δουλειάς του με κινηματογραφική κάμερα. Κάποια από τα πιο διάσημα «Screen Tests», αυτά των Μπομπ Ντίλαν, Λου Ριντ, Νίκο, Έντι Σέτζγουϊκ, Σαλβατόρ Νταλί και Μαρσέλ Ντισάν, εδώ και μισόν αιώνα δεν τα έχει δει ανθρώπινο μάτι. Με τη προβολή τους στο Λονδίνο, το «διάλειμμα» πήρε τέλος, και αξίζει να σταθεί κανείς σε αυτά.