Προβλέψεις Όσκαρ: Ποιος θα κερδίσει έναντι του ποιος πρέπει να κερδίσει

Προβλέψεις Όσκαρ: Ποιος θα κερδίσει έναντι του ποιος πρέπει να κερδίσει

Το mainstream (επικρατούσα τάση) δεν υπάρχει πλέον στις υποψήφιες ταινίες για Όσκαρ και οι φετινές υποψηφιότητες δείχνουν ότι η Ακαδημία το γνωρίζει πολύ καλά.

Το mainstream (επικρατούσα τάση) δεν υπάρχει πλέον στις υποψήφιες ταινίες για Όσκαρ και οι φετινές υποψηφιότητες δείχνουν ότι η Ακαδημία το γνωρίζει πολύ καλά. Η κλασική εποχή της δημιουργίας ταινιών, όταν οι σπουδαίες ταινίες έκαναν αξιόπιστα μεγάλα ταμεία και κέρδιζαν και Όσκαρ, ήταν επίσης η εποχή που οι ταινίες γίνονταν σχεδόν αποκλειστικά από λευκούς άνδρες και αφορούσαν κυρίως λευκούς άνδρες και γυναίκες. Γι’ αυτό η έννοια του mainstream είναι ουσιαστικά η έννοια της αφαίρεσης κάποιων κατηγοριών.

Η στροφή στην κανονικότητα

Τις τελευταίες δεκαετίες, ο κλάδος σταδιακά τα πήγε καλύτερα. Αναγνώρισε το παρελθόν αποκλεισμού κάποιων σημαντικών κατηγοριών και προσπάθησε να το βελτιώσει αισθητά. Ταυτόχρονα, το Χόλιγουντ έχει ένα νέο άσο στο μανίκι του: τις πιο δημοφιλείς ταινίες του, αυτές που τείνουν να συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο κοινό — ταινίες με υπέρ-ήρωες, ταινίες franchise — είναι εκείνες που, ανεξάρτητα από την ποικιλομορφία των καστ τους, δεν παρουσιάζουν πολλαπλές εμπειρίες. Οι θαυμαστές των υπέρ – ηρώων και οι παραγωγοί ταινιών franchise δεν τους αρέσει να σκέφτονται πολύ βλέποντας ή δημιουργώντας μία ταινία αντίστοιχα, αλλά οι άνθρωποι που επιβεβαιώνουν τη διαφορά ακόμη πιο εμφατικά από τους κριτικούς – και με πιο ξεκάθαρο πρακτικό αποτέλεσμα από ό, τι έχει δηλώσει ακόμη και ο Μάρτιν Σκορσέζε σε συνεντεύξεις – είναι τα μέλη της Ακαδημίας των Όσκαρ, οι υποψηφιότητες του οποίου φέτος ενσαρκώνουν μια ειλικρίνεια. Τα μέλη που ψηφίζουν έχουν καταστήσει σαφές ότι αυτό που κάνει τα χρήματα είναι ένα πράγμα, και αυτό που τους παρακινεί να κάνουν ταινίες είναι άλλο.
Η επιχείρηση και η τέχνη του κινηματογράφου συνδυάζονταν πάντα κάπως άβολα: ηθοποιοί, κινηματογραφιστές και τεχνικοί εργάζονται σε υπερπαραγωγές που τους επιτρέπουν να κάνουν έργα χαμηλού προϋπολογισμού — και αυτό κερδίζει υποψηφιότητες για Όσκαρ.

Η αλλαγή πολιτικής της Ακαδημίας των Όσκαρ

Μετά τα Όσκαρ του 2009, η Ακαδημία, αντιδρώντας στην απουσία του «The Dark Knight» από τη λίστα των πέντε υποψηφίων Καλύτερης Ταινίας, επέκτεινε την κατηγορία για να συμπεριλάβει έως και δέκα ταινίες (και αργότερα καθόρισε σταθερά τον αριθμό των ταινιών σε δέκα), με την ελπίδα δημιουργίας χώρου για καλύτερες ταινίες. Τα μέλη που ψήφιζαν αναμενόταν να τοποθετηθούν εκεί που είναι τα χρήματά τους. Αντίθετα, η Ακαδημία έχει γεμίσει αρκετές θέσεις με καλλιτεχνικά φιλόδοξες ταινίες του είδους που πιθανότατα δεν θα είχαν δει ποτέ το εσωτερικό του Dolby Theatre τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Ακαδημία, ανταποκρινόμενη στη λαμπρή και απαραίτητη προωθητική καμπάνια, έχει ενισχυθεί από μια εισροή νέων μελών μέσα από ένα ευρύ φάσμα υπόβαθρου.

Η επέκταση της Ακαδημίας τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει μια πιο αντιπροσωπευτική ιδιότητα μέλους, νεότερα μέλη και πιο διεθνή μέλη έχουν λάβει θέση δημιουργώντας μια πολύπλευρη ποικιλία. Αυτή η εξέλιξη αντιστοιχούσε με μια άνευ προηγουμένου συρρίκνωση στη δημιουργία ταινιών, μαζί με μια στροφή, πιθανώς διαρκή, του ενδιαφέροντος και των χρημάτων των θεατών προς τις υπηρεσίες τύπου streaming.

Φέτος, οι ταινίες είναι αξιόλογες και μπορείτε να στοιχηματίσετε ποια θα κερδίσει ποιο βραβείο μέσα από αξιόπιστες και νόμιμες στοιχηματικές εταιρίες που σας επιτρέπουν το πάμε στοίχημα.

Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να επιλέξετε την αγαπημένη σας ταινία, τον αγαπημένο σας σκηνοθέτη ή και ηθοποιό και να παίξετε το στοίχημα σας.

Δείτε επίσης: Δημήτρης Ουγγαρέζος: «Ο Γιώργος Λιάγκας και ο Γρηγόρης Αρναούτογλου δεν τα πάνε καλά»

Loading