“Αυτό είναι θέμα που χρειάζεται μεγάλη ανάλυση“, αναφέρει μεταξύ άλλων η Στέλλα Κονιτοπούλου.
Συνέντευξη στο περιοδικό Λοιπόν και τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Βαζαίο παραχώρησε η Στέλλα Κονιτοπούλου. Η δημοφιλής ερμηνεύτρια του νησιώτικου τραγουδιού μίλησε για τις αμοιβές των καλλιτεχνών στα ελληνικά πανηγύρια αλλά και για εκείνες τις στιγμές που ένιωσε να την κυριεύει η υπεροψία.
Κάνατε τεράστιες επιτυχίες εκείνη την εποχή, γίνατε αναγνωρίσιμη στον κόσμο, βγάλατε τραγούδια που σαρώσανε. Αργότερα τι συνέβη και σταματήσατε τις εμφανίσεις;
Δεν σταμάτησα ποτέ στην πραγματικότητα. Απλώς η εποχή άλλαξε και μαζί και οι καλλιτεχνικές μου ανάγκες. Το κλείσιμο των δισκογραφικών εταιρειών, η κρίση, πρόσφατα ο covid, άλλαξαν απόλυτα τις συνθήκες της δουλειάς αυτής και κατά συνέπεια άλλαξαν και τα κριτήρια του κοινού που μας ακούει.
Οι αλλαγές αυτές με βρήκαν σε μία φάση που μετρούσα ήδη 3 δεκαετίες στο τραγούδι, οπότε η ανάγκη μου να κάνω πιο επιλεκτικά πράγματα ήταν λογικό να προκύψει. Παρ’ όλα αυτά αισθάνομαι ότι έχω αφήσει καλά τραγούδια, που θα μείνουν ως παρακαταθήκη για το νησιώτικο είδος. Πολλά μάλιστα από αυτά, κάνουν νέα πορεία χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία τους. Αυτό με ικανοποιεί πολύ περισσότερο από το να επιδιώκω την υπερ-προβολή.
Νιώσατε ποτέ εξαιτίας της μεγάλης δημοφιλίας σας να χάνετε τον έλεγχο και την ταπεινότητά σας;
Εννοείται πως το ένιωσα. Αυτό είναι ανθρώπινο και αναμενόμενο να συμβεί. Το καλό ήταν ότι το κατάλαβα και το διόρθωσα. Είναι καλό να υπάρχει ένα όριο μεταξύ θαυμαστών και καλλιτέχνη για πολλούς λόγους, αλλά άλλο αυτό και άλλο το να γίνεις ακριβοθώρητος ξαφνικά.
Είμαι πάντοτε προσεγγίσιμη, αλλά προσπαθώ μεγαλώνοντας να βάλω καλύτερα όρια σε αυτό, καθώς δεν είναι όλοι καλοπροαίρετοι και με αυτό δεν εννοώ το να μην σου ασκεί κανείς κριτική και να είσαι στο απυρόβλητο. Παρ’ όλα αυτά ειδικά στο internet, υπάρχει συχνά μία εκτόνωση εμπάθειας, που δεν είναι δουλειά του καλλιτέχνη να την παρακολουθεί.
Είναι αλήθεια ότι οι τραγουδιστές των πανηγυριών είναι ακριβοπληρωμένοι;
Αυτό είναι θέμα που χρειάζεται μεγάλη ανάλυση. Υπάρχουν πανηγύρια στα οποία οι καλλιτέχνες πρέπει να τραγουδούν 10 με 12 ώρες. Εκεί μιλάμε για ένα πρόγραμμα που ξεκινά στις 10 το βράδυ και τελειώνει την άλλη μέρα το πρωί, οπότε είναι λογικό αυτοί οι άνθρωποι να πρέπει να πληρωθούν καλά. Σε γενικές γραμμές όμως, στο παραδοσιακό τραγούδι δεν δίνονται μεγάλες αμοιβές.
Δείτε επίσης: Πωλίνα: «Με τον Μεγακλή είχαμε ήδη χωρίσει απλά δεν είχε βγει το διαζύγιο»