Ταινίες Πρώτης Προβολής: Θρίλερ, τρόμος και animations

Ταινίες Πρώτης Προβολής: Θρίλερ, τρόμος και animations

   Με έξι ταινίες και επιτέλους ανοιχτές (έστω και με μεγάλους περιορισμούς) τις κλειστές αίθουσες, ξεκινά απόψε η νέα κινηματογραφική εβδομάδα. Θρίλερ, τρόμος, δυο ταινίες κινουμένων σχεδίων, ένα παράξενο δράμα από τη Φινλανδία κι ένα βραζιλιάνικο cinema novo από το παρελθόν, συγκροτούν το πρόγραμμα του επταήμερου.

      Έκρηξη Θυμού (Unhinged) Θρίλερ, αμερικανικής παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Ντέρικ Μπόρτε, με τους Ράσελ Κρόου, Κάρελ Πιστόριους, Τζίμι Σίμπσον, Γκαμπριέλ Μπέιτμαν κ.ά.

   Από τις χειρότερες επιλογές του Ράσελ Κρόου, είναι τούτο δω το θρίλερ που ξεκινά στραβά και εξελίσσεται ακόμη χειρότερα, έχοντας ως πρόσχημα για το στόρι ένα γιγαντιαίο πρόβλημα, αυτό της γενικευμένης βίας, που κατακλύζει πλέον την Αμερική. Βία στο σπίτι, στην τηλεόραση, στα γήπεδα, στα μαγαζιά, στα σχολεία, στα κινητά τηλέφωνα, αστυνομική βία, ξύλο στους δρόμους, βία παντού…

   Εδώ, ένας ψυχικά διαταραγμένος, έτοιμος να αρπάξει φωτιά με το παραμικρό, θα ακούσει ένα επίμονο κορνάρισμα, ενώ βρίσκεται στο τεράστιο φορτηγάκι του, από το αυτοκίνητο μίας γυναίκας και θα του γίνει εμμονή η εξόντωσή της. Αυτό είναι το στόρι, που θέλει να παραπέμψει στην εκπληκτική “Μονομαχία”, το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Σπίλμπεργκ, ειδικά με το πλάνο που δείχνει τις τρομαχτικές γρίλιες κάτω από το καπό του θηριώδους φορτηγού που οδηγεί ο μανιακός.

   Όμως η σχέση μεταξύ των δύο ταινιών σταματάει σε αυτό το πλάνο, καθώς το φιλμ του Μπόρτε, εκτός από τις κακές ιδέες που κουβαλάει, με κυριότερη αυτή του “ου μπλέξεις”, “κάτσε στα αυγά σου” (κοινωνική απομόνωση), χάνει σχεδόν αμέσως την όποια πρωτοτυπία του, το σενάριο μπάζει από παντού, ενώ ακολουθεί τις γνωστές ευκολίες και τα κλισέ ενός χαμηλού κόστους θρίλερ.

   Ο Κρόου, είναι τρομαχτικός και με τα παραπανίσια κιλά του, στην αρχή σου δίνει την εντύπωση ότι βλέπεις τον Τζον Γκούντμαν, αλλά όσο προχωρά η ταινία τόσο πλησιάζει την καρικατούρα τού χαρακτήρα που υποδύεται, ενώ η Κάρελ Πιστόριους είναι μία εντελώς αποτυχημένη επιλογή.

   ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο Ράσελ Κρόου (ή τουλάχιστον ο χαρακτήρας που υποδύεται) δεν είναι ο άνθρωπος που θέλεις να εκνευρίσεις στον αυτοκινητόδρομο. Όταν μια μητέρα που υποδύεται η Κάρεν Πιστόριους, πατάει την κόρνα της την λάθος στιγμή σε ένα φανάρι θα ανακαλύψει πόσο μακριά μπορεί να φτάσει η οργή ενός ανθρώπου που νιώθει αόρατος και που είναι αποφασισμένος να της διδάξει μερικά φονικά μαθήματα.

      Η Εκλεκτή (Antebellum) Ταινία τρόμου, αμερικάνικης παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Τζέραρντ Μπους και Κρίστοφερ Ρενζ, με τους Τζανέλ Μονέ, Ερικ Λανγκ, Τζένα Μαλόουν, Τζακ Χιούστον, Κίρσι Κλέμονς κ.ά.

   Ξεκινάει ως αντιρατσιστικό δράμα, με μία μακρά εισαγωγή 40 λεπτών, μεταφέροντας τον θεατή στις ζοφερές εποχές του αμερικάνικου εμφύλιου πολέμου και την απάνθρωπη αντιμετώπιση των μαύρων από τους “λευκούς αφέντες”, περνά στο δεύτερο κομμάτι της, στο σήμερα, μέσω της ύπαρξης της δισέγγονης μιας τυραννισμένης σκλάβας, για να επιστρέψει με έναν ακατανόητο τρόπο στο τρίτο μέρος, στις φυτείες του Νότου και στην εποχή της δουλείας σαν ένα στόρι εκδίκησης. Ένα φιλμ που προσπαθεί να δικαιώσει το αρχικό μότο τής ταινίας (“Το παρελθόν δεν πεθαίνει ποτέ, δεν είναι καν παρελθόν”), αλλά από λάθος αφετηρία, καθώς η ιστορία μίσους και απανθρωπιάς κανονικά έπρεπε να στοιχειώνει τους λευκούς και όχι τα θύματά τους.

   Με δυο κουβέντες: τρεις ταινίες σε μία και μια χαμένη ευκαιρία για κάτι διαφορετικό στο χώρο του τρόμου (αλλά ούτε ακριβώς φιλμ τρόμου είναι), αφού ξεκινάει ενθαρρυντικά, πλατειάζει επικίνδυνα, χρησιμοποιεί κοινότυπα αντιρατσιστικά σλόγκαν και στο τέλος χάνει τα αυγά και τα καλάθια.

   Έτσι, το ντεμπούτο των δυο σκηνοθετών, με προϋπηρεσία σε μουσικά βίντεο κλιπ, στέφεται με αποτυχία, καθώς επιχείρησαν κάτι μεγαλύτερο από το σκηνοθετικό τους μπόι, στρίμωξαν τρία διαφορετικά κινηματογραφικά είδη σε ένα φιλμ και τα διέλυσαν όλα.

   Η τραγουδίστρια και ηθοποιός Τζανέλ Μονέ θελκτική και χαριτωμένη, χάνει κάθε ελπίδα διάκρισης όταν μπαίνει στο χώρο του θρίλερ.

   ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Μια επιτυχημένη συγγραφέας βρίσκει τον εαυτό της παγιδευμένο σε μια τρομακτική πραγματικότητα και πρέπει να βρει την λύση σε ένα μυστήριο που διασχίζει αιώνες και μοιάζει συγκλονιστικά μπερδεμένο και παράλογο.

      Ο Βασιλιάς Γάιδαρος (The Donkey King) Παιδική ταινία κινουμένων σχεδίων, πακιστανικής παραγωγής του 2019, σε σκηνοθεσία Αζίζ Τζιντανί.

   Συμπαθέστατη ταινία κινουμένων σχεδίων από το Πακιστάν, για μικρά και μεγάλα παιδιά, που έχει αστείες στιγμές και ένα εύστοχο αλληγορικό στόρι, για τα θολά νερά της μοντέρνας πολιτικής, αλλά και της ζωής στο σύγχρονο κόσμο μας. Ένα παραμύθι με χαριτωμένους ήρωες, που σχολιάζει θέματα ισότητας, δημοκρατίας κι έχει για πρωταγωνιστή έναν αισιόδοξο, ονειροπόλο και καλόκαρδο γάιδαρο.

   Η ταινία προβάλλεται μεταγλωττισμένη με τις φωνές των Θοδωρή Σμέρου, Νίκο Παπαδόπουλου, Βασίλη Μήλιου, Γιάννη Στεφόπουλου, Μιχάλη Κοιλάκου, Μαρία Ζερβού κ.ά.

   ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο Μανγκού, ένας χαρούμενος και ανέμελος γαϊδαράκος, κάνει τα δικά του όνειρα μέχρι που -από τύχη- καταλήγει να θεωρείται ο πιο δημοφιλής διάδοχος του θρόνου, με αφορμή την επικείμενη αποχώρηση του βασιλιά λιονταριού. Δεν του περνάει από το μυαλό ότι πρόκειται για πλεκτάνη της δολοπλόκου αλεπούς που έχει τα δικά της κίνητρα και θέλει να θολώσει τα νερά της διαδοχής του λιονταριού. Θα καταφέρει ο Μανγκού να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να γίνει ο επόμενος αντάξιος βασιλιάς ή θα καταλήξει να είναι σκέτο πιόνι;

   

   Γιάκαρι: Η Ταινία (Yakari, Le Film) Παιδική ταινία κινουμένων σχεδίων, βελγικής και γαλλικής παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Τόμπι Γκένκελ και Ξαβιέ Τζιακομέτι.

   Μία τρυφερή ιστορία ενηλικίωσης και φιλίας σε κινούμενα σχέδια, που αποφεύγει τα εύκολα αστεία και τις σάχλες, αλλά με απλότητα, που μερικές φορές γίνεται απλοϊκότητα, επικεντρώνεται στις ανθρώπινες σχέσεις και τη σχέση ανθρώπου- φύσης.

   Τόσο τα φωτεινά και πολύχρωμα σχέδια όσο και η αφήγηση είναι φανερό ότι θέλει να προσεγγίσει περισσότερο το νηπιακό παιδικό κοινό.

   Προβάλλεται μεταγλωττισμένο με τις φωνές των Χρυσούλας Παπαδοπούλου, Γιάννη Υφαντή, Ηδύλης Κυριακίδη, Γιώργου Σκουφή, Νεφέλη Κυριακίδη κ.ά.

   ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ενώ η φυλή του ετοιμάζεται να ακολουθήσει τη μετανάστευση των βισώνων, ο Γιάκαρι, ένα νεαρό αγόρι των Σιου, ξεκινάει μόνος του να ακολουθήσει το μονοπάτι του Μικρού Κεραυνού, ενός άγριου αλόγου που φημολογείται ότι είναι αδάμαστο. Στο μοναχικό του ταξίδι, ο Γιάκαρι θα δεχθεί την επίσκεψη του Μεγάλου Αετού, του ζώου τοτέμ του. Κατά τη διάρκεια του μεγάλου ταξιδιού τους και καθώς πια βρίσκονται βαθιά στο έδαφος των τρομερών και φοβερών κυνηγών, ο Γιάκαρι και ο Μικρός Κεραυνός θα ζήσουν μια μεγαλειώδη περιπέτεια μέχρι να βρουν το δρόμο της επιστροφής στο σπίτι.

      Προβάλλονται ακόμη οι ταινίες:

      Τα Σκυλιά Δεν Φοράνε Παντελόνια (Dogs Don’t Wear Pants) Προκλητικό ερωτικό δράμα, μαύρη κωμωδία ή όπως και να το δεις η ταινία του Φιλανδού σκηνοθέτη, με το περίεργο όνομα, Τζ-Π. Βαλκεάπα, που έκανε πρεμιέρα στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών στις Κάννες, έχει το δικό της ενδιαφέρον. Σαδομαζοχιστικές παρορμήσεις, από έναν άνδρα που πενθεί την τραγική απώλεια της γυναίκας του και αδυνατεί να επικοινωνήσει με την κόρη του, θα μπει σε διαφορετικούς δρόμους όταν γνωρίσει μία νέα γυναίκα με ξεχωριστές ιδιότητες. Σκοτεινό και… αρκετά φινλανδικό, με τους Πέκα Στράνγκ, Κρίστα Κοσόνα, Ιλόνα Χούχτα και Γιάνι Βολάνεν.

     Ο Δράκος του Κακού Ενάντια στον Πολεμιστή (O Dragao da Maldade contra o Santo Guerreirο) Ταινία-συνέχεια του μικρού διαμαντιού του βραζιλιάνικου cinema novo “Ο Θεός και ο Διάβολος στη Χώρα του Ήλιου”, που γύρισε ο Γκλάουμπερ Ρόχα το 1969, αυτή τη φορά σε έγχρωμο. Ο παράνομος Αντόνιο ντας Μόρτες επιστρέφει στη δράση όταν εμφανίζεται ένας νέος απείθαρχος, που αποδεικνύεται εξίσου επικίνδυνος και βαθιά ιδεαλιστής.

   (Φωτογραφία από την ταινία “Έκρηξη Θυμού”)

   Χάρης Αναγνωστάκης

©Πηγή: amna.gr

Loading