Στην 7η θέση στην Ευρώπη και στην 38η στον κόσμο το λιμάνι του Πειραιά

Στην 7η θέση μεταξύ των 20 μεγαλύτερων ευρωπαϊκών εμπορικών λιμανιών, με τη συνολική διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων να έχει εκτοξευθεί πάνω από τα 4,057 εκατ. TEU, βρίσκεται για το 2017 το λιμάνι του Πειραιά κατακτώντας την 38η θέση από την 96η στην παγκόσμια κατάταξη, με αποτέλεσμα να είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος σταθμός εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.

propoli

Σύμφωνα με το Port Economics, στην πρώτη θέση των ευρωπαϊκών λιμανιών βρίσκεται το λιμάνι του Ρότερνταμ με 13,735 εκατ. TEU, στη δεύτερη θέση το λιμάνι της Αμβέρσας με 10,451 εκατ. TEU και ακολουθούν του Αμβούργου με 8,820 εκατ. ΤΕU, της Βρέμης με 5,509 εκατ. TEU, της Βαλένθιας με 4,832 εκατ. TEU και της Αλχεθίρας με 4,381 εκατ. TEU.

Ήδη, ο Πειραιάς ανέβηκε πέρυσι κατά έξι θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη των εμπορικών λιμανιών στη σχετική ετήσια λίστα της ναυτιλιακής επιθεώρησης Lloyd’s List (Global Ports Top 100), στην 38η θέση διεθνώς από την 44η το 2016.

Οι εκτιμήσεις για φέτος σχετικά με το λιμάνι του Πειραιά είναι ότι θα κινηθεί ακόμα υψηλότερα, καθώς βρίσκεται πλέον στα πλάνα και των τριών μεγάλων παγκόσμιων συμμαχιών τακτικών γραμμών, ενώ –με την ολοκλήρωση των έργων στην προβλήτα ΙΙΙ στις αρχές του 2019– η συνολική χωρητικότητα των προβλητών I, ΙΙ και ΙΙΙ θα αυξηθεί σε 7,2 εκατ. TEU.

Κάθε εβδομάδα δεκαέξι με δεκαοκτώ εμπορευματικές αμαξοστοιχίες αναχωρούν από τον Πειραιά για την κεντρική και τη δυτική Ευρώπη. Το πρόγραμμα για τη διασύνδεση των θαλάσσιων και χερσαίων γραμμών Κίνας και Ευρώπης έχει αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά, και επιδιώκεται η μεταμόρφωση σε ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα αναδιανομής φορτίου και σε ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα Logistics Services της περιφέρειας με υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ captain Fu Chengqiu υπογραμμίζει ότι «η διοίκηση του ΟΛΠ και η COSCO SHIPPING παραμένουν προσηλωμένοι στην επίτευξη του στόχου να καταστεί ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου».

Σημειώνει, δε, πως με το επενδυτικό πρόγραμμα η COSCO είναι αποφασισμένη να αναβαθμίσει περαιτέρω τον Πειραιά ως κεντρική πύλη του ευρώ-ασιατικού εμπορίου καθώς είναι το πρώτο ευρωπαϊκό λιμάνι μετά το Σουέζ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading