Αύξηση των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ και προσαρμογή των στρατηγικών λόγω ακρίβειας. Ενισχύεται η κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ με τα τυποποιημένα προϊόντα να έχουν την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις έναντι των προϊόντων επί ζυγίω. Ο λογαριασμός που πληρώσαμε το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου (2024) είναι αυξημένος κατά 261 εκατ. ευρώ έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2023.
Οι εισαγωγείς και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ αναλύουν προσεκτικά την αλλαγή στο καταναλωτικό μοτίβο λόγω της ακρίβειας και προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους, ενώ η εποχικότητα έχει τη δική της καθοριστική σημασία. Οι προσφορές και η μεγέθυνση της ιδιωτικής ετικέτας παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αύξηση του όγκου πωλήσεων.
Με βάση τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Circana, τα τυποποιημένα προϊόντα με πωλήσεις 7,02 δισ. ευρώ από 6,81 δισ. ευρώ καταγράφουν μια σαφή νίκη στη μάχη του τζίρου, ενώ οι πωλήσεις των προϊόντων επί ζυγίω παρουσιάζουν μικρότερη αύξηση, διατηρώντας μερίδιο στο 22%.
Η κατανάλωση των προϊόντων καθημερινής χρήσης ενισχύεται, με αύξηση 3,1% στην αξία και 3,2% στον όγκο. Φαίνεται ότι ο τουρισμός έχει δώσει επιπλέον ώθηση σε συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων, με ιδιαίτερη αύξηση στα αλκοολούχα ποτά, αναψυκτικά, γαλακτοκομικά και κατεψυγμένα.
Σημαντική είναι η διαπίστωση ότι η Κρήτη, η Πελοπόννησος και η Βόρεια Ελλάδα σημείωσαν τις υψηλότερες επιδόσεις, γεγονός που σχετίζεται άμεσα με την τουριστική σεζόν. Στη συνέχεια, αναμένονται νέες πρωτοβουλίες από το υπουργείο Ανάπτυξης για τις μειώσεις τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ, με στόχο την καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών.