Αγορά εργασίας: Τα χαμηλότερα ποσοστά απασχόλησης νέων πτυχιούχων στην Ελλάδα

Αγορά εργασίας: Τα χαμηλότερα ποσοστά απασχόλησης νέων πτυχιούχων στην Ελλάδα

Εξέταση της ελληνικής αγοράς εργασίας και των χαμηλών ποσοστών απασχόλησης νέων πτυχιούχων με σύγκριση στην ΕΕ. Μόλις το 66,2% των νέων πτυχιούχων πανεπιστημίου στην Ελλάδα καταφέρνουν να ενταχθούν στην αγορά εργασίας έως και τρία χρόνια μετά την αποφοίτησή τους, σε σύγκριση με το 85,2% που καταγράφεται στην Ευρώπη. Αυτή η στατιστική θέση κατατάσσει τη χώρα μας στην τελευταία θέση στην ΕΕ των 27 σχετικά με την απασχόληση των πρόσφατα αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με τα δεδομένα της Eurostat. Συχνά, η απλή εξήγηση για το φαινόμενο της χαμηλής απορρόφησης των νέων πτυχιούχων από την ελληνική αγορά εργασίας είναι η αναντιστοιχία δεξιοτήτων, όπου οι προσδοκίες των εργοδοτών διαφέρουν από τις γνώσεις και τα προσόντα των νέων εργαζομένων. Ωστόσο, αυτή η προσέγγιση παραβλέπει την πολύπλοκη πραγματικότητα.

Σύμφωνα με έρευνες που πραγματοποιούνται για λογαριασμό των επιχειρηματικών φορέων, όπως ο ΣΕΒ, συχνά αποδίδεται η ευθύνη της κατάστασης στη δημόσια εκπαίδευση, η οποία δήθεν παράγει περισσότερους πτυχιούχους από όσους η αγορά μπορεί να απορροφήσει. Η προτεινόμενη λύση περιλαμβάνει την προώθηση της επαγγελματικής κατάρτισης σε νεαρή ηλικία και την εισαγωγή φθηνού εργατικού δυναμικού από τρίτες χώρες ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς.

Η έλλειψη ευκαιριών για τους νέους πτυχιούχους στη χώρα μας δεν αντικατοπτρίζει μόνο τις ελλείψεις στην εκπαίδευση, αλλά αναδεικνύει και τις παθογένειες του ελληνικού οικονομικού μοντέλου. Οι τομείς όπως η εστίαση και το εμπόριο, οι μεγαλύτεροι εργοδότες στην Ελλάδα, απαιτούν εργαζομένους με χαμηλές απαιτήσεις εκπαίδευσης και όχι πτυχιούχους, που πολλές φορές καταλήγουν σε επαγγέλματα χωρίς σχέση με το αντικείμενο σπουδών τους.

Επιπλέον, το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ επισημαίνουν ότι οι απόφοιτοι γενικού Λυκείου συχνά βρίσκουν εργασία πιο εύκολα από τους πτυχιούχους πανεπιστημίου, καταδεικνύοντας την ανάγκη αναθεώρησης της προσέγγισης στην επαγγελματική κατάρτιση και την εκπαίδευση στην Ελλάδα.

Συμπερασματικά, οι διαχρονικές προκλήσεις της ελληνικής αγοράς εργασίας επιβάλλουν επανεξέταση των στρατηγικών εκπαίδευσης και κατάρτισης, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι νέοι πτυχιούχοι δεν θα μένουν χωρίς ευκαιρίες σε μια χώρα που υπολείπεται στον τομέα αυτό.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play