Ακρίβεια: Αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά και αναπροσαρμογή δαπανών

Ακρίβεια: Αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά και αναπροσαρμογή δαπανών

Η ακρίβεια οδηγεί τους καταναλωτές σε αναγκαίες προσαρμογές στις δαπάνες και τις αγορές τους. Τα νοικοκυριά που πλήττονται από την ακρίβεια αναζητούν τρόπους για να ξεφύγουν από τις ανατιμήσεις σε αγαθά και υπηρεσίες, προσαρμόζοντας τις στρατηγικές αγορών τους προκειμένου να διαχειριστούν την οικονομική πίεση. Η επιρροή των αυξήσεων στα τρόφιμα έχει φέρει σημαντικές αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά, με αποτέλεσμα πολλά νοικοκυριά να δυσκολεύονται να καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες. Στο πλαίσιο αυτό, οι καταναλωτές υιοθετούν ένα νέο προφίλ αγορών, ενώ αναγκάζονται να περιορίσουν δαπάνες σε άλλες ανάγκες.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Αριστοτέλης Παντελιάδης, επισήμανε ότι οι επισκέψεις στα σούπερ μάρκετ αυξάνονται, αλλά οι δαπάνες μειώνονται, δείχνοντας τη σφιχτή οικονομική κατάσταση. Σύμφωνα με έρευνες, το 60% των νοικοκυριών δηλώνει ότι το εισόδημά τους δεν επαρκεί για όλο το μήνα, υποδεικνύοντας μια σοβαρή οικονομική δυσχέρεια. Οι αυξήσεις στις τιμές των τροφίμων επηρεάζουν περίπου το 72,4% του πληθυσμού, αναγκάζοντάς τους να αναδιαρθρώσουν τις δαπάνες τους.

Οι καταναλωτές στραφούνται σε προσφορές και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς το 2024 περίπου το ¼ των τροφίμων πωλείται σε προσφορά. Ωστόσο, οι προοπτικές για τους επόμενους μήνες δεν φαίνονται θετικές, καθώς οι διεθνείς δείκτες δείχνουν αύξηση τιμών, λόγω κλιματικών παραγόντων.

Η αβεβαιότητα στο μέλλον επιτείνει την πίεση στους καταναλωτές, οι οποίοι προσπαθούν να βρουν νέους τρόπους για να διαχειριστούν τις οικονομικές τους ανάγκες. Οι προσαρμογές στις καταναλωτικές συνήθειες είναι πλέον αναγκαίες για να μπορέσουν να επιβιώσουν σε ένα περιβάλλον έντονων οικονομικών πιέσεων.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play