Αντιμέτωποι με νέες αυξήσεις πρόκειται να έρθουν το προσεχές διάστημα οι καταναλωτές.
Νέα φωτιά σε βασικά αγαθά όπως το ψωμί απειλεί να βάλει ξανά το κόστος της ενέργειας που παίρνει την ανηφόρα τον Νοέμβριο και προκαλεί νέο πονοκέφαλο στις επιχειρήσεις.
Οι αρτοποιοί λένε πως θα προσπαθήσουν να απορροφήσουν τις αυξήσεις και ζητούν επιδοτήσεις.
Εν τω μεταξύ με την ακρίβεια να καλπάζει, η κυβέρνηση ποντάρει στο μέτρο της μειωμένης τιμής του 5% σε 233 προϊόντα, ώστε να δοθεί μια… ανάσα στα νοικοκυριά.
Ήδη, τα πρώτα ταμπελάκια έχουν κάνει την εμφάνισή τους στα σούπερ μάρκετ, ωστόσο οι καταναλωτές υποστηρίζουν πως αυτά έχουν γίνει πλέον… μπουτίκ, λόγω των υψηλών τιμών, ακόμα και σε βασικά προϊόντα.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Ανάπτυξης έχει ανακοινώσει τα 233 προϊόντα που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής», με μειώσεις που ξεκινούν από 5% και φτάνουν έως και 23%.
Ακολουθεί, ο πίνακας με τις 21 κατηγορίες που εντάσσονται τα 233 προϊόντα καθώς και ο μέσος όρος μείωσης τιμής:
Κατηγορίες Προϊόντων | Αριθμός Προϊόντων | Μ.Ο. μείωσης |
Αλεύρι | 18 | -10% |
Αλλαντικά | 7 | -5% |
Βρεφικά και παιδικά είδη | 9 | -5% |
Γάλα | 14 | -6% |
Γιαούρτι | 13 | -6% |
Δημητριακά και βρώμη | 5 | -5% |
Επιδόρπια | 12 | -5% |
Έτοιμα φαγητά συσκευασμένα | 22 | -5% |
Ζάχαρη και υποκατάστατα ζάχαρης | 4 | -5% |
Κατεψυγμένα τρόφιμα | 5 | -5% |
Κρέμες | 1 | -5% |
Μαρμελάδες και συναφή | 2 | -5% |
Μέλι | 2 | -5% |
Μπισκότα και γλυκά | 5 | -5% |
Προϊόντα καθαριότητας και οικιακής φροντίδας | 25 | -6% |
Προϊόντα προσωπική υγιεινής | 46 | -6% |
Ρύζι | 2 | -5% |
Τρόφιμα σε σκόνη (π.χ. πουρές, μπεσαμέλ, σούπες κ.α.) | 4 | -5% |
Τυριά | 13 | -6% |
Φρυγανιές, παξιμάδια, κράκερς και συναφή | 2 | -5% |
Χυμοί και ροφήματα | 22 | -8% |
Δείτε επίσης: Σακελλαροπούλου από Θεσσαλονίκη: Η Ελλάδα αναδεικνύει τα εθνικά της δίκαια και παραμένει πυλώνας σταθερότητας και ειρήνης