Ακρίβεια: Πώς προσαρμόζονται οι καταναλωτές για να ανταπεξέλθουν

Ακρίβεια: Πώς προσαρμόζονται οι καταναλωτές για να ανταπεξέλθουν

Ανάλυση της επιρροής της ακρίβειας στις καταναλωτικές συνήθειες στην Ελλάδα το 2024. Ρωσική κούκλα μπάμπουσκα – ή πιο σωστά ματριόσκα – είναι η εικόνα που αποτυπώνεται στον τζίρο του λιανεμπορίου το 2024, με την ακρίβεια να ασκεί σημαντική πίεση στις καταναλωτικές συνήθειες. Η συνολική αξία εσόδων έχει φτάσει σε ιστορικό υψηλό, στα 71,77 δισεκατομμύρια ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 44% σε σχέση με το 2020. Ωστόσο, η ευχάριστη εικόνα αυτή διαταράσσεται από την πραγματικότητα της αύξησης του πληθωρισμού, που κυμαίνεται στο 2,7%, η οποία υπερβαίνει την αύξηση του τζίρου κατά 2,4%, αποκαλύπτοντας τη μείωση του συνολικού όγκου πωλήσεων.

Η κατάσταση αυτή έχει αναγκάσει τα ελληνικά νοικοκυριά να περιορίσουν τις αγορές τους στα είδη δευτερεύουσας ανάγκης προκειμένου να καλύψουν τα βασικά, όπως τρόφιμα και στέγαση. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ, το 52,2% των νοικοκυριών αναγκάζεται να προχωρήσει σε περικοπές για να αντεπεξέλθει στην αυξανόμενη ακρίβεια. Η κατάσταση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) συνεχίζει να προκαλεί ανησυχία, με τον τζίρο τους να μειώνεται το τελευταίο τρίμηνο του 2024, αναδεικνύοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι έμποροι σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία.

Η κυρίαρχη τάση είναι η συγκέντρωση της αγοράς σε λιγότερα χέρια, με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο τζίρου, ενώ οι μικρές επιχειρήσεις βιώνουν σοβαρές απώλειες. Η αύξηση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ κατά 3,2% σε σχέση με τον πληθωρισμό αποδεικνύει τη στήριξη της κατανάλωσης σε βασικά αγαθά, αντίθετα με την υποχώρηση σε άλλες κατηγορίες.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play