Αύξηση πωλήσεων μεταχειρισμένων ειδών στα καταστήματα και τις λαϊκές αγορές λόγω της ακρίβειας. Η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει πολλές οικογένειες να αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για τις ανάγκες τους, κατευθυνόμενες προς τις λαϊκές αγορές και τα καταστήματα με μεταχειρισμένα προϊόντα. Η ζήτηση για ρούχα και υποδήματα από δεύτερο χέρι έχει σημειώσει εντυπωσιακή αύξηση, γεγονός που υποδηλώνει την αλλαγή στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 2024, οι πωλήσεις ρούχων και παπουτσιών στις λαϊκές αγορές εκτοξεύτηκαν, με αποτέλεσμα τον τριπλασιασμό του ετήσιου κύκλου εργασιών, από 4,88 εκατ. ευρώ το 2020 στα 14,36 εκατ. ευρώ το 2024.
Από το 2010 και έπειτα, οι πιο ευάλωτοι καταναλωτές άρχισαν να εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες που προσφέρουν οι λαϊκές αγορές, ενώ η αύξηση του τζίρου από τις πωλήσεις μεταχειρισμένων ειδών αγγίζει σχεδόν τετραπλασιασμό την τελευταία πενταετία, φτάνοντας τα 41,60 εκατ. ευρώ το 2024. Το φαινόμενο αυτό δεν περιορίζεται μόνο σε ρούχα και παπούτσια, αλλά επεκτείνεται σε ηλεκτρονικά είδη και οικιακό εξοπλισμό, επισημαίνοντας τη στροφή προς πιο βιώσιμες καταναλωτικές πρακτικές.
Αν και οι πωλήσεις μεταχειρισμένων προϊόντων ενδέχεται να είναι σε χαμηλά επίπεδα σε σχέση με άλλες χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η συνεχής άνοδος αποδεικνύει τη μεταβολή στην καταναλωτική συμπεριφορά λόγω της γενικευμένης ακρίβειας. Ενώ οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων και υποδημάτων αυξήθηκαν μόνο κατά 2,5%, αυτό υποδηλώνει μια μείωση στην πραγματική κατανάλωση, καθώς η ακρίβεια παραμένει εμπόδιο στην αγορά νέων προϊόντων.
Πηγή περιεχομένου: in.gr