Ακτοπλοΐα: Προβλήματα με την προσφυγή δύο εταιρειών για τις άγονες γραμμές

Ακτοπλοΐα: Προβλήματα με την προσφυγή δύο εταιρειών για τις άγονες γραμμές

Αναλύουμε τις εξελίξεις γύρω από την ακτοπλοΐα και τις προσφυγές για τις άγονες γραμμές στην Ελλάδα. Ο ρόλος του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι η εξασφάλιση μίας ολοκληρωμένης, ασφαλούς και ποιοτικής υπηρεσίας για τη νησιωτική χώρα. Σκοπός είναι να μην αποκλειστεί κανένα νησί, ακόμη και κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών . Η ανακοίνωση του υπουργείου επισημαίνει την προσφυγή δύο ακτοπλοϊκών εταιρειών στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), η οποία αποδέχθηκε την προσφυγή τους. Παράλληλα, οι εταιρείες αυτές έχουν απευθυνθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) με σκοπό την ακύρωση της απόφασης της Αρχής.

Με απόφαση του υπουργείου, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο, προκηρύχθηκε διεθνής μειοδοτικός διαγωνισμός για την εξυπηρέτηση εβδομήντα τεσσάρων δρομολογιακών γραμμών, οι οποίες θεωρούνται άγονες για την περίοδο 2024-2025. Όλες οι νόμιμες διαδικασίες τηρήθηκαν πριν από την έκδοση της προκήρυξης, περιλαμβάνοντας συναντήσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) , όπου συζητήθηκαν οι όροι της νέας προκήρυξης και υπήρξε ομόφωνη θετική γνωμοδότηση.

Η ΕΑΔΗΣΥ αρχικά έκανε δεκτό το αίτημα των προσφευγουσών για αναστολή της διαγωνιστικής διαδικασίας μέχρι την έκδοση απόφασης, ακολούθως δέχθηκε την προσφυγή και ακύρωσε την προκήρυξη. Το υπουργείο Ναυτιλίας αναφέρει ότι η απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ έχει νομικές ατέλειες και υποβάθμισε το δικαίωμα της Αρχής να θεσπίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις των προκηρύξεων. Τέλος, τονίζει ότι για την πλήρη εκχώρηση των γραμμών απαιτούνται πιστώσεις ύψους 29,3 εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες δεν υπάρχουν στον προϋπολογισμό, θέτοντας σε κίνδυνο τη σύνδεση μικρών και απομακρυσμένων νησιών.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play