«Για να ανακάμψει και να αναπτυχθεί το ελληνικό εμπόριο το 2025, απαιτούνται άμεσες και συντονισμένες ενέργειες σε επίπεδο επιχειρήσεων, κράτους και κοινωνίας».
Αυτό σημειώνεται σε ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς σχετικά με τους προβληματισμούς του εμπορίου για τη νέα χρονιά και προτείνονται δράσεις σε έξι άξονες.
Ο εμπορικός και επιχειρηματικός κόσμος εισέρχεται στη νέα χρονιά με αισιοδοξία, αλλά και με προβληματισμούς για τις προκλήσεις που βρίσκονται μπροστά.
Οι προσδοκίες του ελληνικού εμπορίου για το 2025 προσβλέπουν σε ένα περιβάλλον οικονομικής σταθερότητας και ανάπτυξης, το οποίο θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις να επενδύσουν σε νέες τεχνολογίες, να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας. Παράλληλα, οι επιχειρήσεις αναζητούν τρόπους συνεργασίας και αλληλεγγύης, τόσο ανάμεσα στις επιχειρήσεις όσο και με την Πολιτεία, για τη δημιουργία ενός ευνοϊκού επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
Οι κύριοι προβληματισμοί για το 2025 που απασχολούν τις επιχειρήσεις και ενδεχομένως να επηρεάσουν καθοδικά την ελληνική οικονομία, επικεντρώνονται στα εξής:
Η αβεβαιότητα στην παγκόσμια οικονομία, με γεωπολιτικές αναταράξεις, αυξανόμενο πληθωρισμό και υψηλότερες τιμές ενέργειας, επιβαρύνει σημαντικά το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων. Παράλληλα, η εκρηκτική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου δημιουργεί σοβαρές προκλήσεις, ιδιαίτερα για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα της αγοράς. Τέλος, η γραφειοκρατία, το φορολογικό περιβάλλον και το υψηλό φορολογικό βάρος, αποτελούν χρόνιες παθογένειες της ελληνικής οικονομίας, παρεμποδίζοντας την επιχειρηματικότητα και την ανάπτυξη.
Για να ανακάμψει και να αναπτυχθεί το ελληνικό εμπόριο το 2025, απαιτούνται άμεσες και συντονισμένες ενέργειες σε επίπεδο επιχειρήσεων, κράτους και κοινωνίας.
Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος και να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις, προτείνονται δράσεις όπως η ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού, η μείωση φορολογικών και λειτουργικών βαρών, η προώθηση της εξωστρέφειας, η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, η ενίσχυση της αγοραστικής δύναμης και η επένδυση στην ποιότητα και την καινοτομία.
Το μέλλον του ελληνικού εμπορίου εξαρτάται από τη σύμπραξη στρατηγικών σχεδιασμών, που θα λαμβάνουν υπόψη τις δυναμικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των επιχειρήσεων, της πολιτείας και της κοινωνίας. Η επιτυχής υλοποίηση τέτοιων σχεδίων θα οδηγήσει σε μια ανθεκτική και ανταγωνιστική εμπορική πραγματικότητα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ