Ανοδική πορεία για τις ελληνικές αερομεταφορές: Στρατηγικοί στόχοι της AEGEAN, ΔΑΑ, Fraport Greece και Grecian Air Seaplanes

Ανοδική πορεία για τις ελληνικές αερομεταφορές: Στρατηγικοί στόχοι της AEGEAN, ΔΑΑ, Fraport Greece και Grecian Air Seaplanes

Παραμένουν σε «διάδρομο απογείωσης» τα ελληνικά αεροδρόμια και αερομεταφορείς, ωστόσο οι προκλήσεις παραμένουν πολλές, προκειμένου να προασπιστεί και να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα του κλάδου.

Τα παραπάνω ανέφεραν οι Χρήστος Τσίτουρας, Διοικητής Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, Μιχάλης Κουβελιώτης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της AEGEAN, Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, Ιωάννα Παπαδοπούλου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Marketing του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Μαρία Τόκτωρ, επικεφαλής Ανάπτυξης της Grecian Air Seaplanes και Crawford Burden, Managing Director της AECOM.

Ο Χρήστος Τσίτουρας τόνισε την αναγκαιότητα ίδρυσης μιας αεροπορικής ακαδημίας σε συνεργασία με ελληνικά και ευρωπαϊκά πανεπιστήμια. «Αν αυτή η προσπάθεια ευοδωθεί, θα αναβαθμίσει τόσο το προϊόν της Πολιτικής Αεροπορίας, όσο και την ελληνική οικονομία», ανέφερε, προσθέτοντας ότι η Πολιτική Αεροπορία στην Ελλάδα είχε μείνει πίσω, καθώς δεν είχε την απαραίτητη συμμετοχή σε διεθνή fora.

Ο κ. Τσίτουρας αναφέρθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης της παροχής επίγειων υπηρεσιών μέσω της άμεσης εξεύρεσης ικανών ανθρώπινων πόρων. «Η επόμενη ημέρα απαιτεί βελτίωση των υποδομών, έτσι ώστε να είμαστε έτοιμοι να υποδεχτούμε μεγαλύτερο αριθμό τουριστών», κατέληξε, αναφέροντας το επενδυτικό πρόγραμμα επεκτάσεων του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και τα έργα της Fraport στα περιφερειακά αεροδρόμια.

Ο Μιχάλης Κουβελιώτης αναφέρθηκε στις επενδύσεις της AEGEAN για τη νέα τεχνική βάση και το κέντρο εκπαίδευσης πληρωμάτων, σημειώνοντας ότι αυτές οι υποδομές είναι απαραίτητες για το σύνολο του κλάδου στην Ελλάδα. Επίσης, εστίασε στην ανάγκη επέκτασης της τουριστικής περιόδου και προώθησης νέων προορισμών.

Η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί με άνοδο 5,5%-6% το 2024, όπως δείχνουν οι εκτιμήσεις του Γιώργου Βήλου. Ειδικότερα, την περίοδο Απριλίου – Αυγούστου σημειώθηκε ανάπτυξη 6%, με 1,3 εκατομμύρια περισσότερους επιβάτες.

Η Ιωάννα Παπαδοπούλου υπογράμμισε ότι το 2024 εξελίσσεται σε μία πολύ καλή χρονιά για το αεροδρόμιο της Αθήνας, με σημαντικές αυξήσεις στην επιβατική κίνηση. Επίσης, αναμένει νέες συνδέσεις και αύξηση υφιστάμενων δρομολογίων κατά τη χειμερινή περίοδο.

Τέλος, η Μαρία Τόκτωρ ανακοίνωσε την αναμενόμενη άφιξη των πρώτων υδροπλάνων την άνοιξη του 2025, τονίζοντας τη σημασία της αδειοδότησης των υδατοδρομίων για τη βιωσιμότητα της λειτουργίας τους.

Ο Crawford Burden ανέφερε ότι μέσα στην επόμενη πενταετία θα δούμε ηλεκτροκίνητα αεροπλάνα, υπογραμμίζοντας τη σημασία των περιβαλλοντικών μέτρων στα αεροδρόμια.

©

Loading