Ανθούσα αγορά καλλυντικών το 2025: Προκλήσεις και ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις

Ανθούσα αγορά καλλυντικών το 2025: Προκλήσεις και ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις

Στη διάρκεια των τελευταίων ετών, η αγορά καλλυντικών στην Ελλάδα εμφανίζει σταθερή ανάπτυξη, με τον ανταγωνισμό μεταξύ εγχώριων και διεθνών αλυσίδων, καθώς και σούπερ μάρκετ, να εντείνεται. Σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων, οι συνολικές πωλήσεις καλλυντικών στην Ελλάδα αναμένονται να αυξηθούν το 2024 κατά 5,7% σε σύγκριση με το 2023.

Η ελληνική αγορά καλλυντικών εκτιμάται πως θα κλείσει το 2024 με αξία περίπου 1,4 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση σε σύγκριση με 1,3 δισ. ευρώ το 2023. Αξιοσημείωτο είναι ότι η αύξηση των πωλήσεων το 2023 οφείλονταν και σε πληθωριστικά χαρακτηριστικά, με τις τιμές πώλησης να αυξάνονται κατά 7%. Η φετινή χρονιά αναμένεται να παρουσιάσει αύξηση στις πωλήσεις καλλυντικών μεταξύ 4% και 7%, ενώ αντίστοιχη είναι η εκτίμηση και για το 2026.

Στους τομείς που ξεχώρισαν, η πώληση προϊόντων μακιγιάζ κινήθηκε στο +11,1% το 2024, ενώ οι πωλήσεις περιποίησης προσώπου διαμορφώθηκαν στο +6,7%. Τα αρώματα κατέγραψαν αύξηση +5,7%, με τη μεγαλύτερη συμμετοχή στις συνολικές πωλήσεις να ανήκει στα προϊόντα ευρείας διανομής, που καλύπτουν το 32% της αγοράς.

Οι προκλήσεις της αγοράς

Ένα από τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζει η αγορά το 2024 είναι η απόφαση της κυβέρνησης να μειώσει τις προσφορές προς τα σούπερ μάρκετ κατά 30%, κάτι που δημιούργησε ασφυκτικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις. Επιπλέον, η παραποίηση επώνυμων προϊόντων έχει γίνει ανησυχητική, επηρεάζοντας την εικόνα των εταιρειών και τους καταναλωτές.

Η αυξανόμενη περιβαλλοντική συνείδηση των καταναλωτών απαιτεί βιώσιμες πρακτικές, με την υπερβολική συσκευασία και την πλαστική ρύπανση να καθίστανται σοβαρά προβλήματα που χρήζουν άμεσης προσοχής. Η μετάβαση σε ένα πιο οικολογικό μοντέλο παραγωγής και κατανάλωσης απαιτεί συνεχείς προσπάθειες και σημαντικές επενδύσεις.

Οι καταναλωτές πλέον αναζητούν προϊόντα που αντικατοπτρίζουν την ατομικότητά τους, με την άνοδο της έννοιας του «slow beauty» να προάγει την απλότητα και την αυθεντικότητα. Η συνεργασία με πράσινες πρωτοβουλίες και η τεχνολογία αιχμής προάγουν τη βιωσιμότητα, καθιστώντας την καθοριστικό παράγοντα αγοράς.

Οι τιμές πώλησης των καλλυντικών σε συνδυασμό με το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, καθώς και η εποχικότητα, παραμένουν κύριοι παράγοντες που καθορίζουν τη ζήτηση στην αγορά.

Τα προϊόντα περιποίησης δέρματος αποτελούν την κυριότερη κατηγορία στην αγορά, καλύπτοντας περίπου το 55% της συνολικής αξίας πωλήσεων.

Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση των εξαγωγών καλλυντικών από το 2021, με μέσο ετήσιο ρυθμό 19%. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις καλλυντικών αποκτούν επίσης σημασία, καλύπτοντας το 14% – 16% της αγοράς.

Loading

Play