Δασμοί σε πλοία κινεζικής κατασκευής από τον Τραμπ επηρεάζουν τη ναυτιλία, εγείροντας ανησυχίες για το μέλλον της αγοράς. Θαλασσοταραχή προκαλεί στην παγκόσμια ναυτιλία η πρόθεση του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να επιβάλλει τέλη και δασμούς σε πλοία που προσεγγίζουν αμερικανικά λιμάνια και περιλαμβάνουν στον στόλο τους έστω και ένα πλοίο κατασκευασμένο σε κινεζικά ναυπηγεία. Η πρόταση του γραφείου του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR) για επιβολή δασμών σε όλα τα πλοία που ναυπηγούνται στην Κίνα έχει αναστατώσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ανησυχίες εγείρονται για την αύξηση του κόστους και τις διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού. Σύμφωνα με το Center for Strategic and International Studies, τα πλοία που κατασκευάζονται σε κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, από μόλις 5% το 1999. Αυτή η πρόθεση προκαλεί ανησυχίες και στην ελληνική ναυτιλία, η οποία έχει επενδύσει σημαντικά σε κινεζικά ναυπηγεία.
Μια ανάλυση του ελληνικού στόλου δείχνει αυξανόμενη εξάρτηση από την κινεζική ναυπηγική βιομηχανία, ιδιαίτερα στον τομέα των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, όπου το 43% του υπάρχοντος στόλου ναυπηγείται στην Κίνα. Από τα 168 πλοία χύδην φορτίου που είναι υπό παραγγελία, τα 135 ναυπηγούνται σε κινεζικά ναυπηγεία. Αντίθετα, στον τομέα των πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου, μόνο το 4% του ελληνικού στόλου είναι κινεζικής κατασκευής.
Η CMA CGM, Γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία, στηρίζει την πρόθεση του Τραμπ, ανακοινώνοντας επενδύσεις άνω των 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις λιμενικές υποδομές των ΗΠΑ. Ωστόσο, παραμένουν ερωτήματα σχετικά με την σκοπιμότητα της ναυπήγησης πλοίων στις ΗΠΑ και τις επιπτώσεις των προστατευτικών πολιτικών στην παγκόσμια αγορά.
Πηγή περιεχομένου: in.gr